هفته پیش رو بیت کوین و اتریوم: صعودی در حال حاضر محدود شده است؟


بیت کوین، BTC/USD، Ethereum، ETH/USD – چشم انداز فنی:

  • بیت کوین و اتریوم بالاتر از مقاومت جزئی شکسته اند.
  • با این حال، رفع اوج های اوایل ماه مه موانع سختی است.
  • سطوح کلیدی برای تماشا کدامند؟

پیشنهاد مانیش جرادی

معرفی رایگان خود را برای تجارت ارزهای دیجیتال دریافت کنید

تحولات در نمودارهای بازه زمانی بالاتر نشان می دهد که بازگشت اخیر نشانه ای از از سرگیری روند صعودی چند هفته ای نیست. در واقع، احتمال این وجود دارد که ارزهای دیجیتال در یک بازه زمانی در محدوده ای قرار گیرند.

نمودار روزانه BTC/USD

image1.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

بیت کوین: تثبیت در روند صعودی

بیت کوین/دلار آمریکا توانسته است بالاتر از حمایت همگرای کاملاً قوی در حدود 25300-26000 (شامل میانگین متحرک 89 روزه و بالاترین قیمت فوریه 2023) که در به روز رسانی قبلی برجسته شده بود، نگه دارد. به «هفته پیش رو بیت کوین و اتریوم: شکاف هایی در رالی؟»، منتشر شده در 15 می مراجعه کنید. افزایش روز دوشنبه به بالای سقف اولیه در اواسط ماه مه یعنی 27675، فشار نزولی را تا حدودی کاهش داده است. با این حال، مگر اینکه BTC/USD علامت 30000 را پاک کند، مسیر کمترین مقاومت از جانبی تا کمی پایین است.

نمودار روزانه BTC/USD

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView; به یادداشت های پایین مراجعه کنید

همانطور که در به‌روزرسانی قبلی مشخص شد، علی‌رغم ادغام اخیر، روند گسترده‌تر BTC/USD همچنان صعودی باقی می‌ماند، همانطور که نمودارهای شمعدانی با کد رنگی بر اساس شاخص‌های روند/تحرک نشان می‌دهند (برای اولین بار در ژانویه برجسته شد – نگاه کنید به “چشم انداز فنی بیت کوین: BTC/ USD تبدیل به صعودی می شود»، منتشر شده در 18 ژانویه). متعاقباً، به‌روزرسانی اوایل ماه می، چشم‌انداز نرمی ارزهای دیجیتال را مشخص کرد. به “اقدام قیمت بیت کوین و اتریوم: آیا رالی به پایان رسیده است؟” منتشر شده در 8 مه

نمودار روزانه ETH/USD

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

ETHEREUM: یک ادغام طولانی؟

ETH/USD در بالاترین حد هفته گذشته یعنی 1872 از مانع فوری عبور کرده است که نشان می دهد فشار نزولی کمی کاهش یافته است. با این حال، ETH/USD باید از بالاترین حد خود در 6 می 2019 عبور کند تا خطرات نزولی از بین بروند.

نمودار ماهانه ETH/USD

image4.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView; به یادداشت های پایین مراجعه کنید

ETH/USD تاکنون بالاتر از بالشتک حیاتی در اوج های فوریه 1710-1740 (شامل میانگین متحرک 89 روزه) در میان چشم انداز صعودی گسترده تر بوده است. با این حال، سقوط ETH/USD در اوایل این ماه به پایین‌تر از حمایت خط روند افقی در 1780 می‌تواند آغازی برای یک محدوده تثبیت / جانبی گسترده‌تر باشد. علاوه بر این، در نمودارهای ماهانه، ETH در این ماه در مقایسه با پایین‌ترین ماه آوریل به پایین‌ترین حد خود رسید که نشان‌دهنده یک سوگیری نرم است.

توجه: در نمودارهای شمعدانی با کد رنگی بالا، شمع های آبی یک فاز صعودی را نشان می دهند. شمع های قرمز نشان دهنده فاز نزولی هستند. شمع های خاکستری به عنوان فازهای تثبیت (در یک فاز صعودی یا نزولی) عمل می کنند، اما گاهی اوقات تمایل دارند در پایان یک روند شکل بگیرند. توجه: رنگ های شمع پیش بینی کننده نیستند – آنها فقط روند فعلی را نشان می دهند. در واقع، رنگ شمع می تواند در نوار بعدی تغییر کند. الگوهای کاذب می توانند در حدود میانگین متحرک 200 دوره ای، یا حول محور حمایت/مقاومت و/یا در بازار جانبی/متوقف رخ دهند. نویسنده صحت اطلاعات را تضمین نمی کند. عملکرد گذشته است، نشان دهنده عملکرد آینده نیست. کاربران اطلاعات این کار را با مسئولیت خود انجام می دهند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish





منبع