هفته آینده FX – 5 رویداد برتر: نرخ تورم مکزیک. نرخ تورم آلمان؛ نرخ تورم آمریکا؛ وام یوان جدید چین؛ تولید ناخالص داخلی انگلستان


نمای کلی هفته آینده FX:

  • هفته دوم آگوست شاهد یک تقویم اقتصادی بسیار ناچیزتر است – کمتر از ده انتشار داده و رویداد با رتبه “بالا” وجود دارد.
  • داده های تورم آلمان و ایالات متحده باید مسیر را برای افزایش حداقل 50 واحدی نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو در ماه سپتامبر هموار کند.
  • انتظار می‌رود ارقام تولید ناخالص داخلی بریتانیا اگر نگوییم انقباض آشکار، نشانه‌هایی از کاهش بیشتر را نشان خواهند داد.

برای هفته کامل پیش رو، لطفا از تقویم اقتصادی DailyFX.

08/09 سه شنبه | 11:00 GMT | نرخ تورم MXN (CPI) (ژوئیه)

فشار قیمت ها در 15 جهان همچنان افزایش می یابدهفتم بزرگترین اقتصاد بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، انتظار می‌رود ارقام تورم ژوئیه مکزیک که در این هفته منتشر می‌شوند، فشار قیمت‌ها را به +8.13% در سال از 7.99% در ژوئن در ماه ژوئن نشان دهند. این سریع ترین نرخ تورم در بیش از 21 سال گذشته خواهد بود. Banxico آماده پاسخگویی است و اقتصاددانان مورد بررسی پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بهره در 11 اوت 75 واحد بر ثانیه افزایش یابد و نرخ اصلی آن به 8.5 درصد برسد، یک رکورد جدید. وعده‌های تشدید بیشتر سیاست‌ها ممکن است به پزو مکزیک کمک کند تا به موفقیت اخیر خود در برابر دلار کانادا و آمریکا ادامه دهد.

08/10 چهارشنبه | 06:00 GMT | یورو نرخ تورم آلمان (HICP) (JUL F)

انتظار می رود گزارش نهایی تورم آلمان در ماه ژوئیه کاهش جزئی در فشارهای تورمی را نشان دهد، اما به اندازه کافی مهم نیست که نشان دهد چرخه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا تقریباً به پایان رسیده است. انتظار می‌رود که در این تجدیدنظر، تورم سرفصل آلمان به +7.5% سالانه از قرائت اولیه 7.6% سالانه برسد که بسیار بالاتر از هدف ثبات قیمت ECB در حدود +2% است. به این ترتیب، احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در سپتامبر می تواند بیشتر متبلور شود، که در حال حاضر با احتمال 88 درصدی برای افزایش نرخ بهره 50 واحد در ثانیه – که باید از یورو حمایت کند، باقی می ماند.

08/10 چهارشنبه | 12:30 GMT | نرخ تورم دلار آمریکا (CPI) (ژوئیه)

آیا بالاخره به اوج تورم در ایالات متحده رسیدیم؟ گزارش تورم ماه جولای ایالات متحده ممکن است اولین گام در این مسیر باشد. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ نیوز، ارقام تورم سرفصل در ایالات متحده در + 0.2٪ در متر / متر از 1.3 +٪ در متر / سال و + 8.7٪ در سال از +9.1٪ سال در سال قرار دارند، در حالی که انتظار می رود نرخ تورم اصلی در + 0.5% m/m از +0.7% m/m و +6.1% سالی در سال از +5.9% سالی در سال. درست مانند گزارش مشاغل آمریکا در ماه ژوئیه، قرائت‌های قوی‌تر از حد انتظار احتمالاً به احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو منجر می‌شود، که اگرچه خبر خوبی برای دلار آمریکا است، اما برای سهام آمریکا و قیمت طلا خبر بدی خواهد بود (و بالعکس).

08/11 پنجشنبه | 08:00 GMT | وام یوان جدید CNY (ژوئیه)

اقتصاد چین دیگر ظاهر نمی شود به سمت یک فرود نرم پیش می رودبا توجه به نگرانی‌ها در مورد بخش املاک و سیاست‌های صفر کووید. Eتلاش های توسط چینی ها دولت – اعم از مقامات مالی و پولی – برای افزایش در دسترس بودن اعتبار در کوتاه مدت از نظر دامنه محدود هستند، یک باد مخالف اضافی برای اقتصادی که در حال حاضر کند شده است. نظرسنجی بلومبرگ نشان می دهد که چینی ها وام های جدید یوان سقوط به ¥1160B از ¥2810ب. در میان ارزهای اصلی، دلار استرالیا و نیوزلند بیشترین حساسیت را نسبت به انتشار نشان خواهند داد. با توجه به روابط تجاری آنها با چین.

08/12 جمعه | 06:00 GMT | تولید ناخالص داخلی پوند (ژوئن، 2 سه ماهه)

اقتصاد بریتانیا کند، ساده و ساده است. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سه ماه منتهی به ژوئن 0.3- درصد کاهش یافت و از 3.5 درصد در ماه می به 1.2 درصد در سال در سال کاهش یافت. پیش‌بینی می‌شود که میزان اولیه تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سه ماهه دوم 22 به 2.8% از سالانه +8.7% برسد. در زمینه صحنه سیاسی بریتانیا، این خبر بدی برای پوند بریتانیا است: لیز تراس، نامزد پیشتاز نخست‌وزیری بعدی بریتانیا، پیشنهاد کرده است که به دنبال تغییر مأموریت بانک انگلستان برای تمرکز انحصاری بر رشد است. و دیگر بر تورم نیست. اگر چنین است، کند شدن رشد بریتانیا باعث کاهش نرخ می‌شود و BOE را با وجود اوج‌ترین نرخ‌های تورم در بریتانیا در چند دهه گذشته، حتی بیشتر پشت سر همتایان اصلی بانک مرکزی خود قرار می‌دهد.

{{خبرنامه}}

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





منبع