هفته آینده FX – 5 رویداد برتر: نرخ تورم استرالیا. کالاهای بادوام ایالات متحده؛ نشست فدرال رزرو؛ تولید ناخالص داخلی ایالات متحده؛ تولید ناخالص داخلی منطقه یورو


نمای کلی هفته آینده FX:

  • گزارش نرخ تورم سه ماهه دوم استرالیا (CPI) به بانک مرکزی استرالیا دلایل بیشتری برای افزایش شدید نرخ ها در کوتاه مدت می دهد.
  • نشست ژوئیه فدرال رزرو احتمالاً افزایش نرخ بهره را 75 واحد در ثانیه افزایش خواهد داد، اما این ممکن است برای دلار آمریکا کافی نباشد.
  • رکود تورمی برای منطقه یورو محتمل تر می شود، زیرا گزارش تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماهه دوم سال 22 نشان دهنده کاهش رشد در حالی است که نرخ تورم بالاتر می رود.

برای هفته کامل پیش رو، لطفا از تقویم اقتصادی DailyFX.

27/07 چهارشنبه | 01:30 GMT | نرخ تورم AUD (CPI) (دو سه ماهه)

بانک مرکزی استرالیا همچنان از نظر همتایان اصلی خود عقب است افزایش نرخ بهره، اما ممکن است مدت زیادی طول نکشد. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ نیوز، تورم استرالیا در سه ماهه دوم سال 22 به 1.8+ درصد در هر سال از 2.1+ درصد در سال و 6.2+ درصد در سال از 5.1+ درصد سالانه در سال خواهد رسید. با یک بازار کار داخلی قوی که به طور مداوم بالاتر از انتظارات تحلیلگران است، RBA ممکن است گزارش نرخ تورم (CPI) در سه ماهه دوم استرالیا (CPI) را به عنوان شواهدی که برای تسریع جدول زمانی افزایش نرخ خود نیاز دارد، ببیند. ثابت کند که از دلار استرالیا حمایت می کند.

27/07 چهارشنبه | 12:30 GMT | سفارش کالاهای بادوام USD (JUN)

اقتصاد ایالات متحده حول روند مصرف می چرخد، با توجه به اینکه تقریباً 70 درصد از تولید ناخالص داخلی توسط عادات خرج کردن مشاغل و مصرف کنندگان تشکیل می شود. به این ترتیب، سفارشات کالاهای بادوام گزارش می شودفشارسنج مهمی برای اقتصاد ایالات متحده ایجاد کند. کالاهای بادوام اقلامی با طول عمر سه سال یا بیشتر هستند – از یخچال و ماشین لباسشویی گرفته تا اتومبیل و هواپیما. این موارد معمولاً برای تأمین امنیت نیاز به سرمایه گذاری یا تأمین مالی بیشتری دارند، به این معنی که معامله گران می توانند از گزارش به عنوان نماینده ای برای اطمینان و سلامت مالی کسب و کار و مصرف کنندگان استفاده کنند. به سرعت در حال فرسایش نظرسنجی های احساسات پیشنهاد کنید که کسب و کارها و مصرف کنندگان آمریکایی هستند با تشکر از خرج کردن به بالاترین نرخ تورم در چند دهه اخیر. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، را خرداد خواندن انتظار می رود الف را نشان دهد ضرر – زیان از -0.4% m/m بعد از +0.7% m/m کسب کردن که در ممکن است.

27/07 چهارشنبه | 18:00، 18:30 GMT | تصمیم نرخ فدرال رزرو آمریکا و کنفرانس مطبوعاتی

پس از اینکه فدرال رزرو این هفته نرخ ها را 75 واحد در ثانیه افزایش داد، تنها یک افزایش 25 واحدی در ثانیه تا پایان سال 2022 کاهش یافته است. همراه با حرکت در پروانه 2s5s10s، تفسیر بازار از مسیر کوتاه مدت افزایش نرخ های فدرال رزرو نشان می دهد. قطعا کمتر شاهین می شوند. از آنجایی که بازارها همیشه آینده نگر هستند، افزایش نرخ بهره در این هفته از سوی فدرال رزرو ممکن است یک کاتالیزور صعودی برای دلار آمریکا نباشد، اگر افزایش نرخ های بیشتر در سال جاری نشان داده نشود.

شکل منحنی بازدهی خزانه داری آمریکا همراه با کاهش احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به عنوان یک باد مخالف برای دلار آمریکا عمل می کند. نرخ‌های واقعی آمریکا (انتظارات اسمی کمتر از تورم) نیز کاهش یافته است، و اکنون که سایر ارزهای اصلی به لطف اقدامات تهاجمی‌تر بانک مرکزی شاهد افزایش نرخ‌های واقعی خود هستند، شکاف انتظارات سیاست پولی که دلار آمریکا در گذشته ایجاد کرد. چند ماه کاهش یافته و مزیت نسبی دلار آمریکا را از بین برده است.

07/28 پنجشنبه | 12:30 GMT | تولید ناخالص داخلی USD (دو سه ماهه)

حداقل زمانی که به برآوردهای تولید ناخالص داخلی نگاه می‌کنید، اقتصاد ایالات متحده به وضوح در حال عبور از یک وصله سخت است. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، گزارش اولیه تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه دوم سال 22، 0.5% سالانه از -1.6% سالانه در سه ماهه اول سال 22 پیش بینی می شود. با این حال، ببر اساس داده‌های دریافتی تا کنون در مورد سه ماهه دوم، پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی فدرال رزرو آتلانتا در حال حاضر 1.6- درصد است که از 1.5- درصد در 15 جولای کاهش یافته است. [decreasing] از -8.8٪ به -10.1٪.”

اما آیا این یک رکود اقتصادی است؟ لازم نیست. طبق NBER، رکود اقتصادی استکاهش قابل توجهی در فعالیت های اقتصادی در سراسر بازار که بیش از چند ماه به طول می انجامد، که معمولاً در تولید ناخالص داخلی واقعی، درآمد واقعی، اشتغال، تولید صنعتی و فروش عمده و خرده فروشی قابل مشاهده است.” اما برای تولید ناخالص داخلی واقعی ایالات متحده، این شرایط دیگر هنوز برآورده نشده است.

07/29 جمعه | 09:00 GMT | یورو تولید ناخالص داخلی (دو سه ماهه) و نرخ تورم (HICP) (ژوئیه)

بانک مرکزی اروپا نرخ‌ها را افزایش می‌دهد تا فشارهای تورمی را متوقف کند، اما رشد به لطف فشار قابل توجه در بازارهای انرژی که ناشی از حمله روسیه به اوکراین و تحریم‌های متعاقب آن است، کند می‌شود. تکه تکه شدن بازار اوراق قرضه با بلندتر شدن پژواک بحران بدهی منطقه یورو در دهه 2010 یک نگرانی است. نیازی به گفتن نیست که منطقه یورو در شرایط سختی قرار دارد. نرخ تورم اصلی منطقه یورو در ژوئیه از 3.7+ درصد در سال به 3.8+ درصد سالانه در سال می رسد، در حالی که گزارش تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماهه دوم 22 به 0.2+ درصد در هر سال از 0.6+ درصد در سال و پیش بینی می شود. +3.4% سالی/سال از +5.4% سالی در سال. این می تواند نوک کوه یخ باشد. به نظر می رسد تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماهه سوم سال 22 وضعیت بسیار بدتری دارد.

{{خبرنامه}}

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





منبع