هفته آینده FX – 5 رویداد برتر: احساسات اقتصادی منطقه یورو. تولید ناخالص داخلی انگلستان؛ نرخ تورم آمریکا؛ تصمیم نرخ BOC؛ گزارش مشاغل استرالیا


نمای کلی هفته آینده FX:

  • نگرانی های بانک مرکزی انگلستان در مورد رشد بریتانیا به زودی محقق خواهد شد، زیرا انتظار می رود که گزارش تولید ناخالص داخلی بریتانیا رشدی را برای سه ماه منتهی به می نشان ندهد.
  • گزارش نرخ تورم ژوئن ایالات متحده (CPI) مهمات مورد نیاز فدرال رزرو را برای توجیه افزایش 75 واحدی دیگر در اواخر این ماه ارائه می دهد.
  • بانک مرکزی کانادا احتمالاً این هفته نرخ ها را 75 واحد در ثانیه افزایش خواهد داد که بزرگترین افزایش نرخ از آگوست 1998 است.

برای هفته کامل پیش رو، لطفا از تقویم اقتصادی DailyFX.

07/12 سه شنبه | 09:00 GMT | شاخص احساسات اقتصادی EUR منطقه یورو ZEW (JUL)

ادامه جنگ در اروپای شرقی، ادامه افزایش قیمت انرژی، و شرایط رکودی رشد، سقوط یورو را به پایین‌ترین سطح خود در برابر دلار آمریکا در دو دهه اخیر رسانده است. و اکنون که بازارها شروع به زیر سوال بردن دوام تلاش های بانک مرکزی اروپا برای جلوگیری از تکه تکه شدن در بازارهای اوراق قرضه کرده اند، احتمالاً احساسات اقتصادی منطقه یورو به پایین ترین سطح خود در سال 2022 سقوط خواهد کرد. به نظر می رسد آزمون برابری – نرخ مبادله 1.0000 – در نرخ یورو/دلار آمریکا به طور فزاینده ای به جای اینکه چه زمانی، یک سوال باشد.

13/07 چهارشنبه | 06:00 GMT | GBP تولید ناخالص داخلی (مه)

بانک انگلستان چندین ماه است که در مورد مسیر رشد بریتانیا احتیاط کرده است، و این ترس ها در حال تحقق هستند زیرا به نظر می رسد داده های تولید ناخالص داخلی بریتانیا ناامید کننده هستند. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، نرخ رشد سه ماهه به صفر درصد کاهش می یابد، در حالی که انتظار می رود نرخ رشد سالانه از +3.4 درصد در آوریل به +2.7 درصد در ماه می کاهش یابد. اقدام متعادل کننده BOE بین مبارزه با تورم در چند دهه گذشته و کندی اقتصاد بریتانیا، بانک مرکزی را نسبت به همتایان اصلی خود نسبت به افزایش نرخ بهره کمتر متعهد کرده است و پوند انگلیس را در وضعیت نامناسبی قرار داده است.

13/07 چهارشنبه | 12:30 GMT | نرخ تورم USD (CPI) (ژوئن)

فشار دلار آمریکا به بالاترین حد سالانه جدید، پیش از گزارش پیش‌بینی شده CPI ایالات متحده در ژوئن است، که باید توجیه بیشتری برای فدرال رزرو برای افزایش 75 واحدی نرخ بهره در اواخر این ماه فراهم کند. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، تورم سرفصل ایالات متحده در ماه ژوئن از 8.6+ درصد سالانه در ماه مه به 8.8+ درصد سالانه در ماه ژوئن خواهد رسید، اما انتظار می‌رود نرخ اصلی از 6+ درصد سالانه به 5.7+ کاهش یابد. % y/y. قراردادهای آتی صندوق های فدرال رزرو نشان می دهد که از هم اکنون تا پایان سال 2022 به ارزش 175 واحد در ثانیه افزایش نرخ وجود دارد (75 واحد در ثانیه در جولای، 50 واحد در ثانیه در سپتامبر، 25 واحد در ثانیه در نوامبر، 25 واحد در ثانیه در دسامبر).، که به تقویت دلار آمریکا کمک می کند.

13/07 چهارشنبه | 14:00 GMT | تصمیم بانک CAD کانادا برای نرخ

انتظار می رود بانک مرکزی کانادا در این هفته نرخ ها را 75 واحد در ثانیه افزایش دهد و نرخ اصلی خود را از 1.50 درصد به 2.25 درصد برساند. این بزرگترین افزایش نرخ بهره از آگوست 1998 خواهد بود که منعکس کننده افزایش 75 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه گذشته است که بزرگترین افزایش نرخ از سال 1994 تاکنون است. افزایش نرخ برای سپتامبر قیمت گذاری شده است، اما پس از آن هیچ چیز دیگری وجود ندارد. BOC باید راهنمایی‌های رو به جلو جدیدی ارائه دهد که نشان می‌دهد در صورتی که دلار کانادا به شکلی مادی منتفع شود، انقباض بیشتری تا پایان سال 2022 ممکن است.

07/14 پنجشنبه | 01:30 GMT | AUD تغییر اشتغال و نرخ بیکاری (JUN)

با کاهش قیمت فلزات پایه در کنار بازارهای انرژی، دلار استرالیا همچنان تحت فشار است. نگرانی ها در مورد استراتژی صفر کووید چین نیز کمکی نمی کند. اما نقطه ضعف استرالیا منعکس کننده مسائلی در اقتصاد داخلی است که با در نظر گرفتن همه موارد، هنوز کاملاً قوی است. انتظار می‌رود گزارش مشاغل ژوئن استرالیا پیشرفت بیشتری را برای بازار کار نشان دهد، پیش‌بینی‌کنندگان پیش‌بینی می‌کنند که افزایش شغلی +30 هزار نفر از +60.6 هزار نفر در ماه مه، که باید نرخ بیکاری را از 3.9٪ به 3.8٪ کاهش دهد. اگر قدرت دلار استرالیا در نتیجه گزارش مشاغل ظاهر شود، نرخ‌های AUD/JPY مکان مناسبی برای بررسی هستند.

{{خبرنامه}}

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





منبع