هفته آینده با FOMC On Tap منتظر یک شکست دلار و احتمالاً روند S&P 500 باشید.


S&P 500، دلار آمریکا، FOMC، ECB و BOE تصمیمات نرخ، درآمد و رشد نقاط بحث:

  • چشم انداز بازار: S&P 500 Eminis نزولی زیر 3900; USDJPY صعودی بالای 132.00
  • به نظر می رسید S&P 500 و Nasdaq 100 شکست های فنی را به نفع تغییر روند نزولی سال 2022 به دست آورده اند، اما هنوز هم قانع کننده نبود.
  • یک سند مملو از رویدادهایی مانند تصمیم FOMC و NFPs احتمالاً دلار را از محدوده باریک خود خارج می کند، اما آیا جهت روشنی برای ارز و شاخص ها ارائه می دهد؟

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

بازارها از ابتدای سال برای رسیدن به یک جهت مشخص تلاش کرده اند. این ممکن است از نظر فنی از نظر دلار آمریکا – که محدودترین محدوده معاملاتی خود را در نزدیک به یک سال گذشته ایجاد کرده است – ساده تر باشد، اما در مورد معیارهایی مانند S&P 500 و Nasdaq 100 نیز صادق است. این شاخص های اصلی ایالات متحده که وزن قابل توجهی را به عنوان راهنماهای گمانه زنی دارند، به ترتیب 2.5 و 4.7 درصد صعود کردند تا میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) خود را پاک کنند. این به عنوان پیشرفت برای هر شخص معقولی ثبت می شود، با این حال، اعتقاد لزوماً در این پیشرفت فنی ذاتی نیست. تعداد دفعاتی که S&P 500 از مقاومت فنی قابل توجهی سبقت گرفت و در ادامه هفته گذشته ثابت ماند، حداقل باید باعث توقف گاوها شود. از منظر بنیادی، ریسک رویداد قابل‌توجهی وجود داشت که در صورت تمایل برای متعهد شدن به پیشرفت، به صعود بازار کمک می‌کرد. انتشار تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه چهارم انتظارات را شکست داد و شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو (کاهشگر PCE) مطابق با گزارش قبلی منتشر شده CPI کاهش یافت. با این حال، هیچ یک از این تحولات باعث ایجاد تغییر متناسب در بازارهای مرتبط نشد که انتظار می رود منعکس کننده چنین تغییر اساسی باشد – مانند بازدهی خزانه داری ایالات متحده. این سکوت ممکن است تا حدی به دلیل پیش بینی خطر رویداد اصلی باشد که برای هفته آینده برنامه ریزی شده است. پس از آن، باز هم، یک دوره گسترده از ریسک رویدادهای بالقوه ممکن است همچنان توانایی بازار را برای ایجاد یک روند روشن برای بازارها تحت تأثیر قرار دهد.

نمودار S&P 500 با SMA و حجم 200 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

یک نگاه معمولی به تقویم اقتصاد کلان جهانی برای هفته آینده باید حس اولیه اضطراب را ایجاد کند. فیلتر کردن Docket فقط برای رویدادهای برتر، دامنه نوسانات جدی را در طول دوره تقویت می کند. دو موضوع غالب وجود دارد که اکثر انشعابات بنیادی در نهایت رهبری می‌کنند – حدس و گمان نرخ و ریسک رکود – و تعداد زیادی به‌روزرسانی وجود دارد که می‌تواند به یکی یا هر دوی آنها کمک کند. معامله گران با تجزیه و تحلیل تواناترین رویدادها در طول هفته آینده بر اساس روز تقویم، بهتر است این موارد را تماشا کنند:

  • دوشنبه: انتظارات تورمی مصرف کننده منطقه یورو منجر به تصمیم بانک مرکزی اروپا برای نرخ بهره می شود.
  • سه شنبه: به روز رسانی چشم انداز اقتصاد جهانی صندوق بین المللی پول به عنوان تصویری جامع از تولید ناخالص داخلی. تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در چهارماهه چهارم با ارتقای پیش بینی رشد گلدمن ساکس و نظرسنجی اعتماد مصرف کننده ایالات متحده با توجه به ظرفیت آن برای شکل دادن به پیش بینی های رشد.
  • چهارشنبه: همه نگاه ها به تصمیم نرخ FOMC معطوف خواهد شد، که به عنوان چراغ راهنما برای سیاست پولی جهانی خواهد بود که نقش مهمی در یک دهه اعتماد سفته بازانه و دوز واقعی واقعیت در سال 2022 ایفا کرده است.
  • پنجشنبه: در پی تصمیم بانک مرکزی ایالات متحده، بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی اروپا نیز به روز رسانی های خود را ارائه خواهند کرد که در عین حال چشم انداز جهانی را شکل می دهد. پس از بسته شدن ایالات متحده، درآمدهای اپل، آمازون و گوگل هدفمندترین تاثیر ممکن بر درآمد را در این فصل خواهند داشت.
  • جمعه: NFP های ژانویه سقف قابل توجهی را برای یک هفته بسیار شلوغ نشان خواهند داد، اما نحوه تفسیر گزارش بازار کار به شدت به موضوعی که بازار تعیین می کند بستگی دارد.

ریسک بالای رویدادهای کلان اقتصادی جهانی برای هفته آینده

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

مشکل چنین سند عمیقی این است که انتظار برای آنچه مستقیماً در پیش است می‌تواند واکنش نسبت به آنچه اخیراً منتشر شده است را کمرنگ کند. به این ترتیب، پتانسیل نوسان در پاسخ به این به‌روزرسانی‌های سریال بسیار زیاد است. با این حال، ظرفیت تبدیل آن فعالیت بالا به یک روند واضح می تواند به طور قابل توجهی دشوارتر شود. به این ترتیب، آن دسته از معامله گران دارایی های اصلی یا مشاهده چشم انداز کلان باید در هنگام مواجهه با حملات شدید نوسانات، حس بدبینی سالمی داشته باشند. برای کسانی که در فضای FX هستند، حفظ آن می تواند یک رواقی دشوار باشد. شاخص دلار DXY روز جمعه با باریک ترین محدوده تاریخی 11 روزه (به عنوان درصد نقطه) از فوریه سال گذشته به پایان رسید. این یک محدودیت شدید در فعالیت تجاری برای یک دارایی معیار است که روند صعودی تقریباً دو ساله را به بالاترین حد دو دهه در بازه زمانی کمی بیش از سه ماه معکوس کرد. علاوه بر این، ما با امواج قابل توجهی از حمایت مواجه شده‌ایم که حتی برای معمولی‌ترین ناظران نمودار نیز به سختی از دست می‌دهند. به عبارت دیگر، شکست بسیار محتمل است. اما توانایی جعل آن گرما به یک روند قابل دوام به طور استثنایی ناهموار خواهد بود.

نمودار شاخص دلار DXY با SMA 200 روزه، محدوده تاریخی 10 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

توسعه روند برای هر دو دلار و دارایی های ریسک مانند شاخص های ایالات متحده به دقت رصد خواهد شد – اما ظرفیت آن برای ایجاد یک مسیر روشن به طور جدی تحت فشار قرار خواهد گرفت. با این حال، اگر در این هفته تمرکز مشخصی بر سیاست پولی، پیش‌بینی رشد یا سایر جریان‌های پنهان صورت گیرد. تعدادی از بازارها وجود دارند که موقعیت خوبی برای استفاده از آنها دارند. نزدیک به بالای لیست من USDJPY است. مانند خود شاخص دلار، دومین جفت ارز مبتنی بر دلار نقدینگی، نیمی از رشد ۲۲ ماهه خود را در سه ماه پس گرفت. در حالی که برخی ملاحظات تجاری برای این متقاطع وجود خواهد داشت، هنوز چه مقدار مازاد بر حق بیمه، تفاوت بازدهی تقریباً 4.5 درصدی دارد. چشم انداز کاهش ناگهانی نرخ بهره در ایالات متحده بسیار بعید است و سناریویی که در آن اتفاق می افتد نشان دهنده ریسک گریزی شدید ناشی از یک بحران است. در صورت باد شدید “خطر خاموش”، من انتظار ندارم ین بین این دو سود کند. واحد پول ژاپن به طور تاریخی در یک محیط آشفته احساسات افزایش یافته است که عمدتاً به دلیل کاهش تجارت حمل و نقل ثابت شده است، که ما به تازگی در مورد آن صحبت کردیم در ماه های گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در یک محیط ایمنی جدی و شدید، وضعیت “آخرین راه حل” خزانه داری و دلار آشکار خواهد شد. نکات اساسی و فنی به کنار، آخرین نکته در مورد آمار. از روز جمعه، USDJPY شصت و یکمین روز خود را زیر میانگین متحرک 20 روزه (1 ماه معاملاتی) بسته است. این روند تا 19 ژوئیه 1992 مطابقت دارد – روندی که منجر به افزایش 3 درصدی 4 روزه شد. برای یافتن چیزی طولانی‌تر در رده نزولی، باید تا 20 دسامبر 1977 برگردیم.

نمودار USDJPY با روزهای متوالی برای نقطه بالاتر یا زیر SMA 20 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید





منبع