هدف قیمت طلا بدترین ماه از ژوئن 2021 است زیرا معامله گران خرده فروشی شرط های طولانی را تقویت می کنند


طلا، XAU/USD، خرده فروشی، IGCS، تجزیه و تحلیل فنی – جلسه توجیهی:

  • قیمت طلا به سمت بدترین ماه از ژوئن 2021 پیش می روند
  • معامله گران خرده فروشی روز چهارشنبه، یک علامت نزولی، شرط های طولانی را افزایش دادند
  • XAU/دلار آمریکا شکست زیر میانگین متحرک کلیدی را تایید کرد

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

قیمت طلا در روز چهارشنبه حدود 1 درصد کاهش یافت و این فلز گرانبها به پایین‌ترین حد خود از پایان سال گذشته بسته شد. بازارها چاپ فروش خرده فروشی ایالات متحده را بهتر از حد انتظار هضم کردند که به دنبال گزارش CPI داغتر از حد انتظار در روز قبل بود. هر دو رویداد به افزایش ارزش دلار آمریکا کمک کردند، که تمایل به ردیابی معکوس XAU/USD دارد.

فلز زرد ضد فیات در صورت تداوم زیان، بدترین عملکرد ماهانه از ژوئن 2021 را خواهد داشت. محو شدن شرط‌بندی‌های کاهش نرخ فدرال رزرو باعث افزایش بازدهی خزانه‌داری شده و قیمت طلا را بیشتر تحت فشار قرار داده است. در 24 ساعت باقیمانده، معامله‌گران طلا باید مراقب داده‌های PPI ایالات متحده باشند که در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ اعلام می‌شود. تورم غیرمنتظره بیشتر عمده فروشی ممکن است بر فلز گرانبها فشار بیشتری وارد کند.

تجزیه و تحلیل احساسات مشتری IG

بر اساس IG Client Sentiment، حدود 72 درصد از معامله گران خرده فروشی طلای خالص هستند. IGCS تمایل دارد به عنوان یک شاخص مخالف عمل کند. به این ترتیب، از آنجایی که بیشتر معامله‌گران طلای خالص هستند، این می‌تواند به درد بیشتر آینده اشاره کند. این در حالی است که قرار گرفتن در معرض صعودی نسبت به دیروز و هفته گذشته به ترتیب 11.83 درصد و 3.61 درصد افزایش یافته است. با در نظر گرفتن این موضوع، این قرائت ها سوگیری معاملاتی مخالف نزولی قوی تری را ارائه می دهند.

تجزیه و تحلیل احساسات مشتری IG

تحلیل فنی

در نمودار روزانه، طلا شکست زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) را تایید کرده است. این به دنبال ظهور یک الگوی شمعدانی نزولی از ژانویه است که به یک معکوس اشاره می کند. اکنون، قیمت ها به طور فزاینده ای در معرض خطر افزایش زیان هستند. پشتیبانی فوری، سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2% در 1828 است. پاک کردن این قیمت، نقطه میانی را در 1787 نشان می دهد. در غیر این صورت، بازگشت به بالای SMA 50 روزه، تمرکز را روی خط 20 روزه قرار می دهد. دومی ممکن است به عنوان مقاومت باقی بماند، و یک سوگیری کوتاه مدت نزولی را بازگرداند.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

نحوه معامله طلا

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع