هدف دلار نیوزلند افزایش غافلگیرکننده تولید ناخالص داخلی است زیرا چین محدودیت‌ها را کاهش می‌دهد


دلار نیوزلند، NZD/USD، RBNZ، APAC، احساسات، چین – نکات صحبت

  • نیوزلند اعداد غافلگیر کننده GDP در سه ماهه دوم قوی را منتشر کرد و دلار کیوی را تقویت کرد.
  • احساسات APAC برای بهره مندی از بهبود وال استریت و کاهش قرنطینه چین
  • NZD/USD در حال افزایش است، اما چشم انداز فنی پس از زیان های شدید نزولی باقی می ماند

توصیه شده توسط توماس وست واتر

راهنمای Forex برای مبتدیان ما را دریافت کنید

چشم انداز پنج شنبه آسیا و اقیانوسیه

نرخ رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه دوم نیوزلند از مرز عبور کرد. دلار کیوی تا حد زیادی تحت تأثیر این چاپ قرار نگرفت، و NDZ/USD در یک شبه رشد کمی داشت. این کشور جزیره‌ای شاهد رشد تولید ناخالص داخلی سالانه 0.4 درصد بود که نسبت به 1.0 درصد در سه ماهه اول کاهش داشت. نسبت به سه ماهه قبل، تولید ناخالص داخلی 1.7 درصد پس از انقباض 0.2 درصدی در سه ماهه اول رشد داشت. سه ماهه سوم باید معیار بهتری را برای اقتصاد نیوزلند ارائه دهد، زیرا محدودیت های سفر تا اوت ادامه داشت. معامله گران نرخ می بینند که بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) در ماه آینده 50 واحد افزایش یافته است.

بازارهای آسیا-اقیانوسیه ممکن است به دنبال افزایش مجدد در نیویورک به طور مختلط باز شوند. شاخص های سهام ایالات متحده با اندکی افزایش بسته شدند و شاخص S&P 500 0.34 درصد افزایش یافت. اوراق خزانه کوتاه مدت فروخته شد، در حالی که سرمایه گذاران 10 و 30 ساله شاهد مقداری خرید بودند. این امر وارونگی منحنی بازده 2s10s را عمیق تر کرد که نشان دهنده شانس رکود بالاتر است. شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده (PPI) در ماه اوت نسبت به ماه قبل 0.1 درصد کاهش یافت و نرخ سالانه را در مقابل برآورد اجماع 8.8 درصدی به 8.7 درصد کاهش داد و از 9.8 درصد در جولای پایین آمد. داده های PPI یک سیگنال خوش بینانه برای تورم گسترده تر ارائه می دهد. طلا علیرغم ضعیف شدن دلار کاهش یافت و شمش همچنان در خطر سقوط بزرگتر قرار دارد.

ین ژاپن در برابر دلار افزایش یافت، اگرچه USD/JPY بالاتر از سطح 143 باقی مانده است، نزدیک به پایین ترین حد خود در چند دهه اخیر. در بزرگترین اقدام تاکنون، بانک مرکزی ژاپن در روز چهارشنبه نرخ بهره را بررسی کرد. ین پس از انتشار خبر افزایش یافت و به عنوان پیشروی احتمالی برای مداخله مستقیم عمل کرد. شورت‌های JPY احتمالاً شرط‌بندی خود را در برابر ارز کاهش می‌دهند، به طوری که سطح 145 به عنوان یک خط بالقوه در شن و ماسه برای وزارت دارایی شناسایی شده است.

این شهر شاهد 35 مورد محلی کووید برای روز سه شنبه بود که از 44 روز قبل کاهش یافته است. فلزات صنعتی و کالاهای حساس به تقاضا به این اخبار مثبت پاسخ دادند. قیمت سنگ آهن در چین افزایش یافت و به 732 یوان در هر تن رسید. در صورت ادامه افزایش قیمت سنگ آهن، دلار استرالیا سود خواهد برد. قیمت نفت خام WTI و نفت خام برنت افزایش یافت و بیش از یک درصد افزایش یافت. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده از افزایش 2.4 میلیون بشکه ای ذخایر نفت خام خبر داد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

چشم انداز فنی NZD/USD

NZD/USD در کمتر از 1% از پایین ترین سطح خود در سال 2022 که دیروز در 0.5976 تعیین شده بود معامله می شود. شکستن زیر این سطح، قیمت‌ها را در معرض سطوحی قرار می‌دهد که از می 2020 معامله نشده‌اند.

گاوها باید قبل از حمله به میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) بالاتر از میانگین متحرک نمایی 26 روزه (EMA) جمع شوند. با این حال، نوسان سازهای MACD و RSI در زیر نقاط میانی مربوطه خود دنبال می شوند. شکست به زیر 0.5976 خط روند را از ژانویه تهدید می کند.

نمودار روزانه NZD/USD

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع