نوسانات پیش رو با مداخله USDJPY، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای S&P 500، تصمیم بانک مرکزی اروپا برای نرخ EURUSD


S&P 500، ریسک رویداد، USDJPY، مسکن و نقاط صحبت GBPUSD:

  • چشم انداز بازار: USDJPY نزولی زیر 146; EURUSD صعودی بالای 1.0000; نزولی طلا زیر 1680
  • مقامات سیاست ژاپن در پایان هفته گذشته در تلاش برای اهرم نقدینگی ناچیز به یک حرکت مهم مبتنی بر بازار در USDJPY مداخله کردند.
  • ریسک رویداد در هفته پیش رو به طور قابل توجهی افزایش می یابد، از نظرسنجی های احساسات به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و آلمان، درآمدهای FAANG و تصمیمات نرخ ECB و BOJ.

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

ما به دوره ای نزدیک شده ایم که انتظار می رفت با کشش گمانه زنی دست و پنجه نرم کند. در حالی که چند نکته برجسته اقتصادی و تعدادی از موضوعات پس زمینه حل نشده وجود داشت، پیش بینی محدودی برای توسعه قریب الوقوع (یا “احیای”) روندهای سیستمی وجود داشت. این امر به ویژه با توجه به مقیاس پیش بینی ها برای هفته آینده صادق است. وقتی نوبت به پایه اشتهای سفته‌بازی می‌شود، S&P 500 هفته را با افزایش 2.4 درصدی به پایان رساند که همچنان در نهایت به راحتی در محدوده هفته قرار می‌گیرد. با این وجود، سقف شارژ 4.7 درصدی در هفته بود که میانگین عملکرد استاندارد ایالات متحده را در هفته 42 سال نادیده می گرفت. میانگین های تاریخی از نظر تاریخی مرتبط هستند، اما سال به سال به خوبی محیط زیست را محاسبه نمی کنند. برای شاخص‌های ایالات متحده، چیزی که من به دنبال آن هستم تا نشانه‌ای از یک بهبود واقعی باشد، یا یک بهبود کلی در شرایط بنیادی است یا همسویی با قرار گرفتن در معرض سوداگرانه (که من به دقت روی علامت 50 برای VIX زیر نظر دارم). ما هیچ کدام را تا کنون ندیده ایم.

نمودار S&P 500 با حجم صدا، SMAهای 20 روزه، ROC 1 روزه و پوشش VIX معکوس (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در تحلیل ارزیابی من از روند بازار، اصول و نکات فنی برای من مهم هستند، اما “شرایط” اولین نگرانی من را هنگام ارزیابی بازارها نشان می دهد. مشارکت، تمایل به نوسانات و سوگیری عمومی نسبت به روندهای ریسک در میان رتبه های سوداگرانه می تواند به طور چشمگیری نحوه حرکت بازارها را تغییر دهد. هنجارهای جالبی در پیش رو وجود دارد که باید از معیارهای معیار در نظر گرفته شوند: ما در حال تعطیل کردن ماه اکتبر هستیم که معمولاً اوج نوسان و حجم را برای S&P 500 نشان می دهد. چهل و سومین هفته سال به طور متوسط ​​از اوج میانگین تاریخی عقب نشینی کرده است و این شاخص با ریسک رویدادهای با مشخصات بالایی روبرو است. با این حال، توسعه بی ضررتر برای کسانی که تمایل به نظارت بر بازارهای توسعه یافته دارند، بازگشت عمق بازار در چین است. کنگره ملی خلق این کشور به پایان خود نزدیک می شود و سقف بازارها در جریان گردهمایی سیاسی نباید تعجب آور باشد. هنوز مشخص نیست که مقامات چینی چه زمانی تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه و گزارش‌های اقتصادی سپتامبر را منتشر می‌کنند که از هفته گذشته به تعویق افتاده است، اما توجهی که آنها جلب خواهند کرد غیرقابل انکار است. در این میان، USDCNH همچنان نزدیک به بالاترین حد ۱۴ سال اخیر است، در حالی که نسبت چین (FXI ETF) به ایالات متحده (شاخص داو) واگرایی شدیدی را تجربه کرده است. من این هفته تماشا خواهم کرد تا ببینم آیا آن چراغ‌های فاندامنتال تاخیری برای انتشار به زودی برنامه‌ریزی می‌شوند یا خیر.

نمودار USDCNH با SMA 20 روزه با نسبت شانگهای به داو (روزانه)

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

مداخله ژاپنی به‌منظور افزایش بی‌حالی بازار زمان‌بندی شده است

در پایان آرام هفته گذشته، باید سخنی ویژه در مورد نوسانات ین ژاپن گفت. تا پایان روز پنج‌شنبه، نرخ ارز USDJPY برای 12 جلسه معاملاتی متوالی افزایش یافته بود – طولانی‌ترین دوره از سال 1973. اگر تمام آنچه لازم بود اصلاح یک جلسه برای تغییر تمرکز بود، به نظر می‌رسید که نوسانات در جمعه گذشته خلع سلاح شده باشد. دومین نرخ ارز نقدینگی جهان به طور غیرمنتظره ای تا روز جمعه -1.7 درصد کاهش یافت تا نشان دهنده یک بازگشت آشکار از سطح 152 باشد. پیشنهاد شده است که به نظر می رسد این حرکت با این دیدگاه مطابقت دارد که وزارت دارایی در ژاپن بار دیگر برای مهار کاهش بی رویه ارزش (برخی می گویند “کاهش ارزش”) کار می کند. در حالی که این سیاست در جلسه گذشته تأثیر بیشتری داشت، شایان ذکر است که بانک مرکزی از طریق یک صعود طاقت فرسا آسیب دیده است. علاوه بر این، مقامات هنوز G7 را متقاعد نکرده اند که به بی ثباتی نرخ ارز کمک کند و ژاپن از برداشتن گام های عملی برای کاهش شکاف سیاستی با بزرگترین همتایان خود خودداری کرده است. من در افتتاحیه هفته آینده از نزدیک تماشا خواهم کرد تا ببینم آیا برخی از وقفه های فنی اخیر به روند تبدیل می شوند یا اینکه تمرکز اصلی نادرست است.

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه معامله USD/JPY

نمودار USDJPY با SMA 20 روزه، نرخ تغییر 1 روزه و شمع های متوالی (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

مداخله در بهترین حالت یک تأثیر دورتر و در نهایت مشکوک است. برای تبدیل واقعی هزینه ای مانند USDJPY از صعود بی امان آن به بالاترین سطح چند دهه، ممکن است نیاز به چیزی ابتدایی تر برای حمایت از این تغییر باشد. از بین بردن شکاف در مسیرهای سیاست پولی بین فدرال رزرو و BOJ به خوبی می تواند موثرترین عامل برای هدایت نرخ ارز باشد. با این حال، فدرال رزرو با لفاظی کافی برای حمایت از افزایش 75 واحدی در ثانیه در نشست 2 نوامبر وارد دوره خاموشی رسانه ای خود (دو شنبه قبل از نشست FOMC) شده است – اگرچه طبق اظهارات و صندوق فدرال رزرو بحث بر سر تعدیل در سرعت پس از آن در حال افزایش است. آینده بدون اینکه بانک مرکزی ژاپن با اعلام این که در این هفته از سیاست کنترل منحنی بازدهی خود (بسیار نامطلوب) خودداری می کند، جهان را غافلگیر کند، تورم احتمالی USDJPY باید بر روی کاهش روندهای ریسک یا خود دلار تکیه کند.

ریسک رویداد کلان بحرانی در تقویم اقتصادی جهانی برای هفته آینده

image4.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

در میان موضوعات برتر: سیاست پولی بالاترین رشد و درآمد برای من است

معمولاً، من باید فهرست‌های سطحی ریسک‌های رویدادهای برتر را برای هفته پیش رو بررسی کنم تا مسیری را برای بازارهای کلان ترسیم کنم. این بار، ریسک رویدادی که می‌تواند بازارها را به حرکت درآورد، پر شده است. با کنار گذاشتن تأثیرات برنامه‌ریزی نشده مانند تلاش‌های مداخله‌ای بعدی BOJ، برخی به‌روزرسانی‌های مهم رشد سیستمی و داده‌های درآمد را برای توانایی آن در تغییر ترس‌های عمیق‌تر تماشا خواهم کرد. رشد به‌ویژه موضوعی است که به خوبی بین خوانش‌های تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه ایالات متحده و آلمان برای پایان هفته و همچنین PMI به‌موقع اکتبر برای اقتصادهای بزرگ جهان توسعه‌یافته در روز دوشنبه ارائه شده است. با پر کردن «وسط» هفته، درآمدهای FAANG از سه شنبه تا پنج شنبه (بعد از ساعت کاری) و همچنین نظرسنجی های احساسات برای تعدادی از اقتصادهای بزرگ را داریم. بعید است که همه اینها با همان دیدگاه « صعودی » یا « نزولی » از مسیر پیش رو همسو باشد. اما اگر چنین شود، پتانسیل حرکت می تواند عمیق باشد.

نمودار موقعیت نسبی سیاست پولی بانک های مرکزی عمده

image5.png

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

بین ریسک رویداد اقتصادی، سؤالات سیستمی از طریق شرایط بازار و یک تصویر فنی جذاب خاص خود مطرح می شود. من در هفته پیش رو به یکی دیگر از رشته های FX توجه خواهم کرد: EURUSD. در حالی که با همان نوع پتانسیل نوسان غیرقابل پیش بینی – و در نتیجه شدید – مانند USDJPY مواجه نیست، دارای تأثیرات همگرایی است که می تواند حرکت قابل توجهی داشته باشد. در طول سه هفته گذشته یک گوه روی این جفت شکل گرفته است، اما روند نزولی غالب تا سال 2022 ویژگی غالب زمین است. نوسانات برای محدوده معاملاتی باریکی که در چند هفته گذشته شاهد آن بوده ایم بسیار زیاد است. بین PMI ها، ارقام تولید ناخالص داخلی سه سه ماهه، نظرسنجی های احساسی، تصمیم بانک مرکزی اروپا درباره نرخ و یک اختلاف کلی در وضعیت ریسک. این یک جفت بارگذاری شده است که باید در رادار هر ناظر FX باشد.

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه معامله EUR/USD

نمودار EURUSD با SMA های 50 روزه و 100 روزه و ATR 10 روزه و محدوده تاریخی (روزانه)

image6.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع