نماد نفت در فارکس چیست؟

نماد نفت در بازار فارکس با سمبل USOIL یا WTI-OIL به نمایش گذاشته میشود و شما میتوانید با خرید و فروش نفت در فارکس به کسب سود از افزایش یا کاهش قیمت آن بپردازید. بنابر این شما میتوانید برای معامله نفت در فارکس با نماد USOIL و در چهارچوب قرارداد های CFD به معامله بپردازید. برای معامله نفت در فارکس و اضافه کردن نماد نفت به متاتریدر خود بایستی ابتدا نماد USOIL یا WTI-OIL را به نرم افزار خود اضافه کنید و سپس روی آن به معامله بپردازید. بطور مثال در صورتی که شاخص دلار امریکا که با نماد DXY شناخته میشود بالا برود قیمت نفت به دلیل اینکه با دلار معامله میشود پایین می آید و در صورتی که شاخص دلار امریکا افت کند قیمت نفت رو به افزایش می گذارد. درواقع رابطه بین شاخص و ارزش دلار امریکا با قیمت نفت بر اساس دلار رابطه ای معکوس می باشد.

حفظ ارزش نفت در برابر پایین آمدن ارزش ارز! نحوه معامله نفت در فارکس به این صورت است که شما بر طبق قرارداد های تغییر قیمت CFD مقداری نفت میتوانید خریداری کنید یا در پوزیشن کوتاه به فروش برسانید و از حرکت آن به سمت روند موافق معامله خود سود کسب کنید. که نه در کوتاه مدت بلکه در بلندمدت هم می توانند سود مناسبی داشته باشند. تجارت در این حوزه به صورت غیرحضوری و اینترنتی به وسیله یک کارگزاری و یا همان بروکر انجام میشود. شاید به نظر بیاید که نوسان قیمت یک ایراد بزرگ است تا یک مزیت مهم. این محصول جزو یکی از منابع طبیعی است که با ماشین های بزرگ حفاری از زیر زمین استخراج میشود و سپس دوباره از نفت در پالایشگاه، مشقات نفتی مانند بنزین تولید میشود. اما سرمایه گذاری در حوزه ی الکترونیکی نفت خام مانند بقیه حوزه های مجازی است و تفاوت زیادی ندارد.

معاملات نفت در فارکس عموما بصورت CFD می باشد و شما تنها از تغییر قیمت آن سود می برید و مالک مقداری که خریداری میکنید نیستید. دقت داشته باشید که قرارداد های CFD تنها بر اساس تغییر قیمت هر شاخص یا کالا و سهامی می باشد و شما مالک بطور مثال نفت نمیشود با خرید نفت در فارکس. یکی از خطرناک ترین این محل ها سرمایه گذاری در زمینه نفت خام می باشد. در قسمت های بالا از سایت اوپوفارکس گفتیم که سرمایه گذاری در حوزه نفت خام بعد از فارکس و فلزها موجب گسترش پرتفوی، افزایش نقدینگی، سودآوری بالا و … که در ادامه این مقاله از سایت اوپوفارکس توضیحات بیشتری در رابطه با خرید سهام نفت جهانی می دهیم. تجارت در نفت، به هزینه های زیادی نیاز دارد، بنابراین تریدرهای خرید که پول زیادی ندارند می توانند از طریق CFD به خرید و فروش نفت بپردازند و از اختلاف قیمت آن سود بدست آورند. در بروکرهای متفاوتی امکان خرید و فروش نفت خام کشورهای گوناگون وجود دارد و از جمله آنها می توان به بروکرهای آلپاری، فارکس تایم، روبو فارکس و … می شود. نفت های خام Brent و WTI بیشتر خرید و فروش میشوند و رشد بهتر و سود بیشتری دارند.

به مرور زمان با توجه به بالا بودن میزان تقاضا در رابطه با نفت خام، روند صعودی بیشتر از آن چیزی میباشد که در حال حاضر وجود دارد. این موضوع باعث بالا و پایین شدن بیشتر قیمت می باشد و در نتیجه سودآوری را سخت تر سایت فارکس دیلی می کند. آنها بر این باورند که فعالیت در چنین محل هایی سود بیشتری برایشان به همراه دارد؛ زیرا ریسک سرمایه گذاری مقدار آنها را مشخص و محدود می کند و البته میزان آن بالاتر است. البته ابتدا لازم است که یک حساب در بروکر معتبر باز کنید و سپس در آنجا سرمایه گذاری کنید و بعد از آن معاملات فارکس خود را شروع کنید. معامله نفت در فارکس: برخی از افراد دوست دارد یک روش متفاوت در سرمایه گذاری را تجربه کنند، راهی را بروند که بقیه افراد کمتر در مسیر آن قرار گرفته اند. نوسان قیمت بالا یک دارایی است، دارایی که تحت ریسک سیستماتیکی بالاتری قرار سایت فارکس دیلی دارد. بنابراین این موضوع ارزهای دیگری را که با دلار آمریکا در ارتباط هستند را تحت تاثیر قرار می دهد. همین موضوع موجب شده است که سرمایه ی شما در برابر پایین آمدن ارزش ارز حفظ شود.