نفت WTI به بالاترین حد هفتگی تازه می رسد، قبل از ادامه بازپس گیری؟


قیمت WTI، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

چشم انداز بنیادی WTI

نفت خام امروز پس از رسیدن به 78.50 دلار در هر بشکه که بالاترین سطح هفتگی بود، امروز به افزایش خود در معاملات اولیه اروپا ادامه داد. پس از جهش حمایتی در پایین ترین سطح ژانویه، بهبود سریع بوده است.

روز چهارشنبه، اداره انرژی و اطلاعات ایالات متحده (EIA) اعلام کرد که سطح هفتگی موجودی نفت خام به بالاترین حد خود از ژوئن 2021 رسیده است، در حالی که تولید به بالاترین حد خود در آوریل 2020 رسیده است. گزارش EIA حاکی از 2.42 میلیون بشکه ذخایر در هفته است. 3 فوریه به پایان رسید، که نتوانست تجمع صعودی را متوقف کند.

خوش بینی در مورد افزایش تقاضا از سوی چین دیروز تقویت شد زیرا رتبه بندی فیچ پیش بینی رشد اقتصادی خود را در سال 2023 به 5 درصد ارتقا داد، از رقم قبلی 4.1 درصد. فیچ داده‌های PMI خدمات برای ژانویه و همچنین تولید ناخالص داخلی واقعی برای سه ماهه چهارم سال 2022 را در میان سایر نقاط داده کلیدی به عنوان دلیل ارتقا ذکر کرد. با این حال، اینها پیش‌بینی‌هایی هستند که در پایان روز انجام می‌شوند، ما هنوز باید شاهد افزایش واقعی تقاضا در خارج از چین باشیم، زیرا بخش املاک همچنان یک مانع است.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

ما تا به حال هفته آرامی را با سیاست گذاران فدرال رزرو که احساسات بازار را هدایت می کنند، در تقویم داشته ایم. بعداً امروز ما داده‌های مستمر ادعاهای بیکاری در خارج از ایالات متحده را داریم که می‌تواند یک بار دیگر دلار آمریکا را تقویت کند و شاهد سقوط WTI باشیم.

یک تصویر حاوی توضیحات کلمه به طور خودکار تولید می شود

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی

از منظر فنی، WTI از زمان چاپ الگوی ته دوتایی و یافتن حمایت از نوسان پایین ژانویه، رشد قابل توجهی داشته است. از MA 50 روزه گذشته است که اکنون می تواند به عنوان پشتیبانی پویا با توجه به میانگین متحرک 100 روزه عمل کند.

با توجه به سرعتی که ما با آن پشتیبان را بالاتر برده ایم، قبل از اینکه به سمت بالاتر حرکت کنیم، احتمال اصلاح وجود دارد. فاندامنتال ها در حال صف کشیدن برای افزایش قیمت هستند، با این حال، قیمت های متلاطم اخیر در بازارها و تغییر مداوم در احساسات باعث شده است که بسیاری از ابزارها با هیچ قاطعیتی به نتیجه نرسند. سوال این است که آیا WTI نیز در مسیر مشابهی دنبال خواهد شد؟ زمان مشخص خواهد کرد.

نفت خام WTI نمودار روزانه – 9 فوریه 2023

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

داده های احساسات مشتری IG: صعودی

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر روی نفت خام لانگ هستند و 69 درصد از معامله گران در حال حاضر موقعیت های خرید دارند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله گران طولانی مدت هستند نشان می دهد که نفت خام ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع