نفت خام (WTI) در سطح کلیدی به دلیل برخورد رانندگان اساسی


تجزیه و تحلیل نفت (خام ایالات متحده).

  • عربستان و ایران بر حمایت از کاهش تولید اوپک پلاس تاکید کردند
  • کشورهای اتحادیه اروپا با سقف پیشنهادی فعلی روسیه برای قیمت نفت با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل پنجم دسامبر مخالفت می‌کنند
  • ملاحظات فنی نفت خام ایالات متحده: منطقه کلیدی حمایت به عنوان یک سیم برای تداوم نزولی و همچنین یک جهش احتمالی صعودی عمل می کند.
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

عربستان و ایران بر حمایت از کاهش تولید اوپک پلاس تاکید کردند

وزیر انرژی عربستان روز دوشنبه بار دیگر بر حمایت از کاهش تولید اوپک پلاس که قرار است تا پایان سال 2023 ادامه داشته باشد، تاکید کرد و خاطرنشان کرد که این بلوک آماده مداخله در صورت لزوم برای متعادل کردن عرضه و تقاضا است. نفت خام ایالات متحده در نتیجه اظهار نظرها پس از حرکت به سمت پایین‌تر از پایین‌ترین سطح سالانه قبلی (سپتامبر) یک بازگشت قابل توجه در روز را تکمیل کرد.

با این حال، افزایش سریع عفونت‌های کووید در شهرهای بزرگ چین – که اکنون از اوج این کشور در آوریل امسال پیشی گرفته‌اند – تهدیدی برای محدود کردن حرکت در تلاش برای کاهش عفونت‌ها است و بر انتظارات آتی تقاضا برای این کالا فشار می‌آورد. به نظر می‌رسد که عملکرد قیمت در دو نیروی رقیب (عرضه آتی کمتر و تقاضای آتی پایین‌تر) گرفتار شده است که بالاتر از سطح بسیار کلیدی حمایت قرار دارند.

مخالفت کشورهای اتحادیه اروپا با سقف پیشنهادی فعلی قیمت نفت روسیه

دیروز، کشورهای اتحادیه اروپا در ارزیابی سقف قیمت مناسب برای نفت دریایی روسیه، علیرغم نزدیک شدن ضرب الاجل 5 دسامبر، فرسنگ ها فاصله دارند. لهستان قیمت 30 دلار در هر بشکه را بر این اساس اعلام کرد که معتقد است هزینه تولید روسیه در حدود 20 دلار است، که نشان دهنده انحراف قابل توجهی از 65 تا 70 دلار پیشنهادی G7 است.

بدتر شدن اوضاع، کشورهایی مانند یونان، قبرس و مالت که علاقه قابل توجهی به صنعت کشتیرانی دارند، همچنان در معرض انسداد محموله های نفتی روسیه هستند، که نشان می دهد سقف قیمت فعلی بسیار محدود کننده است. می توان استدلال کرد که سقف در سطح پیشنهادی کنونی تنها قیمت اندکی پایین تری برای نفت روسیه در مقایسه با قیمت های رایج بازار مشاهده می کند و کارایی سقف را زیر سوال می برد.

تجزیه و تحلیل فنی نفت (خام آمریکا).

علیرغم تغییرات نسبتاً نوسان قیمت نفت، روند نزولی باقی می ماند زیرا 77 دلار یا 50/77.49 دلار در جهت جهت گیری آینده مرکزی قرار می گیرد. علامت 77 دلاری همزمان با 78.6% اصلاح فیب در حرکت عمده 2021-2022 برای ایجاد یک منطقه نسبتاً قوی از حمایت است. هر دو سناریو جهش و رالی، و همچنین شکست احتمالی زیر در بازی باقی می مانند. از جنبه منفی، منطقه 67 تا 72 دلار یک منطقه حمایت واضح است، زیرا این همان سطحی است که ایالات متحده اعلام کرده است که به نظر می‌رسد ذخایر SPR را دوباره پر کند که می‌تواند منجر به آزمایش مجدد علامت 77 دلار شود.

یک جهش پشتیبان، بالاترین قیمت شمع اخیر را در حدود 82.50 دلار قبل از اصلاح 61.8 درصد فیب در 88.40 دلار برجسته می کند که در حال حاضر فاصله نسبتاً زیادی دارد.

نمودار روزانه آتی نفت خام آمریکا (CL1!).

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

آشنایی با مبانی اصلی تجارت نفت

نمودار هفتگی اهمیت سطح بلندمدت 50/7749 دلار را نشان می‌دهد که در گذشته به عنوان نقطه محوری در چندین مرحله عمل کرده است (دایره زرد). این سطح تا حد زیادی در بازی باقی می ماند و می توان آن را به عنوان یک سیم برای ادامه نزولی یا یک پشتیبانی دیگر برای جهش در نظر گرفت.

نمودار هفتگی معاملات آتی مداوم نفت خام ایالات متحده (CL1!).

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع