نفت خام منتظر نشست اوپک پلاس برای نشانه است. آیا گاز طبیعی روند نزولی خود را از سر می گیرد؟


نفت خام، WTI، گاز طبیعی، NG – چشم انداز:

  • نفت خام از حمایت سختی برخوردار است و دیدگاه تسلیم شدن را زنده نگه می دارد.
  • گاز طبیعی به شدت کاهش یافته است، اما جنبه منفی را می توان کاهش داد.
  • سطوح کلیدی برای تماشا کدامند؟

پیشنهاد مانیش جرادی

آشنایی با مبانی اصلی تجارت نفت

نفت خام: بسته بندی شده در یک محدوده

نفت خام برخی از زیان های هفته گذشته را جبران کرد زیرا سرمایه گذاران از توافق آخر هفته در واشنگتن برای افزایش سقف بدهی دولت استقبال کردند و به طور بالقوه از نکول مخرب دولت جلوگیری کرد.

علیرغم اظهارات الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه در اواخر هفته گذشته مبنی بر اینکه اوپک پلاس احتمالاً اقدامات بیشتری برای تغییر سطح تولید در نشست خود در 4 ژوئن انجام نخواهد داد، نفت موفق به بهبودی خود شد. باید مراقب درد باشد – نشانه این است که گروه در حال آماده شدن برای کاهش خروجی بود.

نمودار ماهانه نفت خام

image1.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

با این حال، انتظار می‌رود که فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن خود و نگرانی‌های تقاضا با توجه به بهبود نابرابر پس از کووید در چین، نرخ‌های بهره را بیشتر افزایش دهد، افزایش قیمت نفت می‌تواند محدود شود. بازار با احتمال 60 درصدی افزایش 25 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در 14 ژوئن در مقابل احتمال 17 درصدی یک هفته پیش قیمت گذاری می کند و تا پایان سال شاهد کاهش نرخ نیست.

نمودار روزانه نفت خام

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

در نمودارهای فنی، نگه داشتن نفت خام بالای 64.00 می تواند نشانه ای از تسلیم شدن نفت در پی کاهش چند ماهه باشد. برای بحث بیشتر، رجوع کنید به “کاهش قیمت نفت خام در آسیا: آیا این کاپیتولاسیون است؟“، منتشر شده در 4 مه. با این حال، هنوز نشانه ای از معکوس شدن روند نزولی وجود ندارد. در این راستا، نفت باید بالاتر از 83.50 در آوریل بشکند تا فشار نزولی کاهش یابد. تا آن زمان، مسیر کمترین مقاومت از یک طرف به سمت پایین است.

گاز طبیعی: پایین اما نه بیرون

قیمت گاز طبیعی روز جمعه به شدت کاهش یافت، قبل از اینکه صبح روز دوشنبه در آسیا اندکی بهبود یابد، که تحت تاثیر هوای ملایم تر ایالات متحده و افزایش صادرات گاز طبیعی کانادا به ایالات متحده بود.

نمودار روزانه گاز طبیعی

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

گزارش‌ها حاکی از آن است که آب و هوا در 48 ایالت پایین‌تر از 26 تا 29 می از 30 می تا 10 ژوئن از خنک‌تر از حالت عادی تغییر خواهد کرد. با این حال، هفته گذشته، به نظر می رسد صادرات به سطح قبل از آتش سوزی های جنگلی بهبود یافته است.

نمودار ماهانه گاز طبیعی

image4.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

با این حال، کاهش قیمت گاز طبیعی می تواند با کاهش فعالیت حفاری در شرایط مازاد عرضه و شرایط سخت تر اعتبار محدود شود. برای بحث بیشتر، رجوع کنید به “هفته گاز طبیعی در پیش است: ساختمان پایه ممکن است آغاز شده باشد“، منتشر شده در 22 مه، و “افزایش قیمت گاز طبیعی ممکن است افزایش یابد. آینده نفت خام چیست؟“، منتشر شده در 18 مه.

در نمودارهای فنی، تا زمانی که گاز طبیعی بالاتر از پایین‌ترین نرخ فوریه 1.97 باقی بماند، می‌توان انتظار صعودی بیشتری داشت که احتمالاً به سمت بالاترین سطح مارس 3.03 می‌رود. دیدن “تنظیم قیمت گاز طبیعی: فشار رو به پایین در حال کاهش است“، منتشر شده در 11 آوریل.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish





منبع