نفت خام ایالات متحده و USDCAD با فشار همگام شده، پیش از CPI ایالات متحده تغییر کردند


نفت خام، سود باز، احساسات، USDCAD و CPI:

  • چشم انداز بازار: نفت خام محدوده بین 82.50 و 72.50
  • قراردادهای آتی نفت خام WTI مستقر در ایالات متحده به سمت مقاومت خط روند که 8 ماه قبل ادامه دارد، حرکت کرده است، اما به نظر می رسد که هم خرده فروشی ها و هم سهامداران سوداگرانه بزرگ به سقف اعتقاد دارند.
  • همبستگی بین ایالات متحده روغن و USDCAD یک رابطه مشترک و منفی فرضی است. اما این جفت دلار یکی از جفت‌های کمتر پاسخگو به اخیر است CPI نوسان

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه تجارت نفت

ناآرامی در بازارها وجود دارد که به نظر می رسد با پیش بینی خطر بزرگ رویداد سه شنبه مرتبط باشد: انتشار CPI ایالات متحده برای ژانویه. چندین ملاحظات وجود دارد که این شاخص تورم شناخته شده می تواند از آنها استفاده کند – از جمله پیش بینی های نرخ فدرال رزرو و پتانسیل اصلی اقتصادی – اما آیا می تواند تمام محدوده های فنی را که در هفته های گذشته توسعه یافته اند غلبه کند؟ دو دارایی که دارای الگوهای تراکم قوی هستند و سابقه محدودی در پاسخ به به‌روزرسانی‌های قبلی تورم دارند، قراردادهای آتی نفت خام WTI و USDCAD هستند.

در مورد نفت خام مستقر در ایالات متحده، یک تصویر فنی بزرگ و یک ارتباط اساسی با چشم انداز سلامت اقتصادی وجود دارد. سمت تقاضای معادله ارزش برای نفت بازتابی است بر پتانسیل رشد برای جهان به طور کلی – و شاید ایالات متحده به طور خاص. از آنجایی که ترس از رکود قریب‌الوقوع هم برای جهان و هم برای بزرگترین اقتصاد عضو آن کاهش می‌یابد، اشتها برای توسعه «قدرت‌بخش» کالاهای اساسی از نظر تئوری روشن‌تر به نظر می‌رسد – که به نوبه خود می‌تواند به عنوان فشار صعودی برای نفت تلقی شود. با این حال، تعهد کامل به یک رشد اقتصادی واقعی در بهترین حالت هنوز ناهموار است. علاوه بر این، ملاحظات سمت عرضه نیز وجود دارد. شاید در پاسخ به بحث های روسیه در مورد کاهش تولید نفت خام یا پیش از انتشار CPI در روز سه شنبه، کاخ سفید بنا به گزارش ها قصد دارد 26 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت (SPR) را مطابق با توزیع مصوب قبلی برای سال جاری بفروشد. در حال حاضر، به نظر می‌رسد این اخبار WTI را زیر مقاومت خط روند 80.00 و بیشتر از SMA 100 روزه در حدود 81.00 نگه داشته است.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 4% 2% 3%
هفتگی -29٪ 94% -10%

نمودار آتی نفت خام WTI ایالات متحده، حجم، SMA 100 روزه، ATR 20 روزه و Spot-100 SMA (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در حالی که مقاومت ممکن است با دیدگاه ترکیبی بین تقاضا و سطح عرضه تقویت شده باشد، شکست نهایی اجتناب ناپذیر است. در هر الگوی نموداری که مقاومت و حمایت تلاقی می کنند (مثلث، گوه و غیره)، نقطه ای وجود خواهد داشت که بازار از الگو خارج می شود. البته، رسیدن به «پایانه» صرف همگرایی، الهام‌بخش چندانی در مسیر پیگیری نیست. اگر با یک تغییر اساسی ملموس شارژ شود بهتر است. مشخص نیست آن تغییر سیستمی که می‌توان روی آن برای کشف روند تکیه کرد، چیست و ممکن است در کوتاه‌مدت تمایل بازار به محدوده را تقویت کند. از طبقه بزرگتر سفته بازان که توسط گزارش تعهد معامله گران (COT) CFTC اندازه گیری شده است، موقعیت خالص خرید تقریباً یک چهارم میلیون قرارداد نزدیک به کمترین میزانی است که از این گروه در 7 سال گذشته دیده ایم. از طرف دیگر، علاقه خرده‌فروشی از طریق تجارت IG CFD کاملاً به نوسانات کمک می‌کند. در حالی که هنوز یک موقعیت خالص خرید است، اما موقعیت مثبت 65 درصدی به خوبی از قله های ماه گذشته که با نوسان پایین قیمت نفت همسو بوده اند، فاصله دارد.

نمودار موقعیت‌یابی خرده‌فروشی نفت خام آمریکا در IG (روزانه)

image2.png

نمودار ایجاد شده در DailyFX

وقتی صحبت از نفت خام می شود، یک همبستگی تاریخی وجود دارد که اغلب با عملکرد نرخ ارز USDCAD ایجاد می شود. اساس این ارتباط این پیشنهاد است که کانادا صادرکننده عمده کالاها از جمله نفت خام است. در حالی که ایالات متحده یکی از بزرگترین واردکنندگان مواد خام از جمله فرآورده های نفتی است. این به طور کلی درست است، اما مقیاس عرضه از کانادا به ایالات متحده یک ویژگی تعیین کننده برای هزینه کالایی نیست که در سطح جهانی قیمت گذاری شده است – و ارتباط زیادی با قیمت گذاری تعیین شده به دلیل ورود مواد خام به یک کالا دارد. اگر بخواهیم فنی بگیریم، شهری کوچک در اوکلاهاما. از نظر آماری، ما می توانیم همبستگی بین این دو را ببینیم (خام با روابط 20 و 60 روزه زیر معکوس می شود). USDCAD از نظر فنی نزدیک به کف الگوی مثلث نزولی خود است، اما فاصله کافی با “کف منطقه” بین 1.3200-3250 دارد که می تواند یک شگفتی CPI را قبل از رسیدن به یک مرز برای شکست جذب کند.

نمودار USDCAD روکش شده با نفت خام معکوس ایالات متحده، همبستگی های 20 و 60 روزه (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در طول تاریخ اخیر، USDCAD نوسانات مربوط به انتشار CPI ایالات متحده را مانند اکثر شرکت‌های اصلی مبتنی بر دلار تجربه کرده است، با این حال، اثربخشی هزینه فنی سوالاتی را ایجاد می‌کند. انتشار اوت در 13 سپتامبر باعث افزایش ارزش دلار شد، اما شکست به بالای 1.3200 تنها چند روز بعد و به روشی نه چندان متمایز اتفاق افتاد. کاهش چشمگیر تورم اکتبر که در 10 نوامبر گزارش شد نیز منجر به افت شدید USDCAD خواهد شد، اما این همان جایی بود که مقاومت قبلی در 1.3200 به دلیل حمایت جدید بود. به نظر می رسد که معامله گران در 8 ماه گذشته به دنبال خرده فروشی فعال هستند. اگر این رویداد آینده یک شکست واقعی را تسریع کند، برای آنها – و من – یک شوک خواهد بود.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 19% -9٪ 6%
هفتگی 55% -35٪ 0%

نمودار موقعیت یابی خرده فروشی با پوشش USDCAD در IG (روزانه)

image4.png

نمودار ایجاد شده در DailyFX





منبع