نظرات پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا و فدرال رزرو کوکتل عالی برای سود ین را تشکیل می دهد


امتیاز کلیدی:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: ین ژاپن با کاهش ارزش دلار آمریکا پس از پاول جهش کرد. آیا اوج برای USD/JPY در جای خود است؟

USD/JPY پس زمینه اساسی

USD/JPY حساسیت خود را نسبت به داده های ایالات متحده و شاخص دلار با کاهش 420 عددی پیپ در طول جلسات ایالات متحده و آسیا نشان داد. این حرکت در پی سخنرانی دیشب جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، پیش از ادامه در جلسه آسیایی، تقویت شد، زیرا اظهارات آساهی نوگوچی، سیاستگذار بانک مرکزی ژاپن، شیب تند داشت. این جفت پس از باز شدن در اروپا صبح امروز حمایت زیادی پیدا کرد تا در حدود 136.40 معامله شود که 70 پیپ از پایین ترین نرخ خود افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد سیاست نرخ‌های بهره پایین بانک مرکزی ژاپن تا پایان دوره ریاست کورودا در آوریل 2023 ادامه خواهد داشت. با این حال، اظهارات یک شبه سیاست‌گذار بانک مرکزی ژاپن، نوگوچی، اولین نشانه‌ای بود که نشان می‌داد بانک مرکزی در تلاش برای نظارت بر داده‌ها است. از محیط کم نرخ خارج شوید نوگوچی اظهار داشت که اگر هدف تورمی محقق شود، باید انتظارات تورمی افزایش یابد تا دستمزدها با افزایش دستمزد حدود 3 درصد افزایش یابد. به گفته نوگوچی، اگر تورم اساسی بالاتر از حد انتظار باشد، BoJ می‌تواند محرک‌های پیشگیرانه را حذف کند. این نظرات و موارد دیگر توسط بازارهایی که USD/JPY را به پایین ترین قیمت سه ماهه در حدود 135.70 سوق دادند، مثبت دریافت شد.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله USD/JPY

پس از سخنرانی پاول رئیس فدرال رزرو در موسسه بروکینگز که تورم، اشتغال و چشم انداز اقتصادی را پوشش می داد، شاخص دلار آمریکا با فشار فروش مجدد مواجه شد. رئیس فدرال رزرو به جز افزایش 50 واحدی در نشست دسامبر فدرال رزرو، هشدار داد که مبارزه با تورم تمام نشده است. پس از این سخنرانی، احتمال افزایش 50 واحدی نرخ بهره در دسامبر از 66 درصد در روز دوشنبه به 81 درصد از صبح امروز افزایش یافته است. این باعث می‌شود که شاخص دلار در عقب ماندگی قرار گیرد، زیرا این شاخص همچنین بدترین زیان ماهانه خود را در 12 سال گذشته به ثبت رساند تا ماه نوامبر پایان یابد.

رابط کاربری گرافیکی، متن، برنامه، ایمیل توضیحات به طور خودکار تولید می شودimage2.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی DailyFX

با نگاهی به آینده، امروز داده‌های اصلی هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) ایالات متحده را داریم که راهنمای ترجیحی فدرال رزرو در مورد تورم و همچنین گزارش NFP در روز جمعه است. امید به رشد دلار امروز با افزایش 5.1 درصدی چاپ ماه گذشته PCE در سال گذشته است که باید به طور موقت مقداری از قدرت دلار را بازیابی کند.

نمودار روزانه USD/JPY – 1 دسامبر 2022

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

از منظر فنی، USD/JPY فقط از ناحیه حمایت در حدود 135.50 جهش کرده است. تداوم تضعیف دلار امروز می‌تواند شاهد بازگشت مجدد قیمت به پایین‌ترین سطح روزانه باشد و احتمالاً حمایت چشمگیر پایین‌تر در اطراف دسته 132.800 را بشکند. هر حرکتی احتمالاً توسط شاخص دلار انجام می شود که در این مرحله به اندازه USD/JPY در برابر فشارهای نزولی بیشتر آسیب پذیر به نظر می رسد. تنها نکته مثبت برای جهش صعودی این است که تایم فریم 4 ساعته و روزانه، RSI را در قلمروی بیش از حد فروش نشان می دهد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -1٪ -3٪ -2٪
هفتگی 7% -7٪ -1٪

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع