نشست ژوئیه فدرال رزرو در کانون توجه


پیش بینی هفتگی بنیادی دلار آمریکا: نشست ژوئیه فدرال رزرو در کانون توجه

پیش بینی اساسی برای دلار آمریکا: خنثی

  • بازارها در حال کاهش نرخ بهره 75 واحدی در ثانیه از سوی فدرال رزرو در این هفته هستند. تیکلاه ممکن است نباشد برای دلار آمریکا کافی است.
  • پس از جلسه ژوئیه فدرال رزرو، یک افزایش ۲۵ واحدی بر ثانیه نرخ بهره تا پایان سال ۲۰۲۲ وجود دارد.
  • با توجه به تیاو شاخص احساسات مشتری IG، دلار آمریکا دارای یک مختلط جانبداری به هفته اول ژوئن می روند.

بررسی هفته دلار آمریکا

دلار آمریکا (از طریق شاخص DXY) هفته گذشته برای اولین بار در یک ماه گذشته سقوط کرد و بدترین عملکرد هفتگی خود را در دو ماه اخیر با 1.33- کاهش داد. دو مؤلفه بزرگ گیج دلار، با افزایش نرخ یورو/دلار آمریکا +1.27 درصد و نرخ USD/JPY 1.75- درصد کاهش یافتند. نرخ GBP/USD نیز افزایش قابل توجهی داشت و 1.16% افزایش یافت. تضعیف داده‌های اقتصادی ایالات متحده منجر به بدتر شدن سریع شانس افزایش نرخ بهره فدرال رزرو شده است و بازدهی خزانه‌داری آمریکا را کاهش داده و در نتیجه منبع قابل توجهی برای تقویت دلار آمریکا در ماه‌های اخیر بوده است.

یک تقویم کامل اقتصادی ایالات متحده

هفته پیش رو با انتشار داده های مهم اقتصادی ایالات متحده اشباع شده است که هر یک از آنها پتانسیل را برای بهبود بازارهای FX دارند. اما هیچ رویداد یا انتشار داده ای به اندازه نشست ماه جولای فدرال رزرو اهمیتی ندارد، جایی که انتظار می رود افزایش قابل توجه دیگری در نرخ بهره اعمال شود. در حالی که ممکن است این مهم ترین رویداد هفته باشد، حجم عظیم رویدادهای دارای رتبه «بالا» به این معنی است که نوسانات در بازارهای FX احتمالاً در روزهای آینده بالاتر خواهد رفت، حداقل برای جفت های USD.

  • روز دوشنبه، 25 جولای، شاخص فعالیت ملی فدرال رزرو شیکاگو ایالات متحده در ماه ژوئن در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد.
  • در روز سه‌شنبه، 26 ژوئیه، شاخص قیمت مسکن در ماه می در ساعت 13 به وقت گرینویچ منتشر می‌شود، پس از آن، شاخص اعتماد مصرف‌کننده در جولای کنفرانس هیئت مدیره ایالات متحده و گزارش فروش خانه جدید ژوئن ایالات متحده در ساعت 14 به وقت گرینویچ منتشر می‌شود.
  • روز چهارشنبه، 27 ژوئیه، درخواست های هفتگی وام مسکن ایالات متحده در ساعت 11 به وقت گرینویچ موعد مقرر است. سفارشات کالاهای بادوام ژوئن ایالات متحده در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ منتشر می شود، همانطور که گزارش موجودی های خرده فروشی ایالات متحده در ژوئن منتشر می شود. فروش خانه های معلق ژوئن در ایالات متحده در ساعت 14 GMT منتشر می شود. تصمیم فدرال رزرو در ماه ژوئیه در ساعت 18 به وقت گرینویچ اعلام خواهد شد و سپس کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در ساعت 18:30 به وقت گرینویچ اعلام خواهد شد.
  • روز پنجشنبه، 28 ژوئیه، گزارش اولیه تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه دوم 22 در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد، همانطور که ادعاهای بیکاری هفتگی ایالات متحده نیز منتشر خواهد شد.
  • در روز جمعه، 29 ژوئیه، شاخص قیمت PCE ژوئن ایالات متحده در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ قرار دارد، همانطور که گزارش های درآمد شخصی و هزینه های شخصی ژوئن ایالات متحده نیز وجود دارد. گزارش نهایی جولای میشیگان ایالات متحده درباره احساسات مصرف کننده در ساعت 14 GMT منتشر خواهد شد.

برآورد رشد تولید ناخالص داخلی فدرال رزرو آتلانتا در سه ماهه دوم سال 22 (19 ژوئیه 2022) (نمودار 1)

پیش بینی هفتگی بنیادی دلار آمریکا: نشست ژوئیه فدرال رزرو در کانون توجه

بر اساس داده های دریافتی تا کنون در مورد 2Q’22, GDPNow فدرال رزرو آتلانتا پیش‌بینی رشد در حال حاضر 1.6- درصد است که از -1.5 درصد در 15 جولای کاهش یافته است.رشد سرمایه گذاری واقعی مسکونی در سه ماهه دوم [decreasing] از -8.8٪ به -10.1٪.به‌روزرسانی بعدی پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی فدرال‌رزرو آتلانتا در سه‌ماهه دوم سال 22 در روز چهارشنبه، 27 ژوئیه، پیش از نشست فدرال رزرو در جولای انجام می‌شود.

برای کامل اقتصادی آمریکا پیش بینی داده ها، مشاهده تقویم اقتصادی DailyFX.

انتظار نمی رود نرخ افزایش بیشتری داشته باشد

ما می‌توانیم با بررسی تفاوت هزینه‌های استقراض برای بانک‌های تجاری در یک افق زمانی خاص در آینده، اندازه‌گیری کنیم که آیا افزایش نرخ بهره فدرال رزرو با استفاده از قراردادهای یورو دلار قیمت گذاری می‌شود یا خیر. نمودار 1 زیر تفاوت در هزینه‌های استقراض – اسپرد – را برای قراردادهای ماه اول/آگوست 2022 و دسامبر 2022 نشان می‌دهد تا اندازه‌گیری شود که نرخ‌های بهره تا پایان سال جاری به کجا می‌روند.

گسترش قراردادهای آتی یورو دلار (اوت 2022-دسامبر 2022) [BLUE]، پروانه ایالات متحده 2s5s10s [ORANGE]، شاخص DXY [RED]: بازه زمانی روزانه (ژوئیه 2021 تا ژوئیه 2022) (نمودار 1)

پیش بینی هفتگی بنیادی دلار آمریکا: نشست ژوئیه فدرال رزرو در کانون توجه

با مقایسه شانس افزایش نرخ فدرال رزرو با پروانه 2s5s10s خزانه داری ایالات متحده، می توانیم بسنجیم که آیا بازار اوراق قرضه مطابق با آنچه در سال 2013/2014 رخ داد، زمانی که فدرال رزرو اعلام کرد قصد دارد برنامه QE خود را کاهش دهد، عمل می کند یا خیر. پروانه 2s5s10s تغییرات غیر موازی در منحنی بازدهی ایالات متحده را اندازه گیری می کند و کاهش این معیار از لحاظ تاریخی یک تحول منفی برای دلار آمریکا بوده است.

پس از اینکه فدرال رزرو این هفته نرخ ها را 75 واحد در ثانیه افزایش داد، تنها یک افزایش 25 واحدی در ثانیه تا پایان سال 2022 کاهش یافته است. همراه با حرکت در پروانه 2s5s10s، تفسیر بازار از مسیر کوتاه مدت افزایش نرخ های فدرال رزرو نشان می دهد. قطعا کمتر شاهین می شوند. از آنجایی که بازارها همیشه آینده نگر هستند، افزایش نرخ بهره در این هفته از سوی فدرال رزرو ممکن است یک کاتالیزور صعودی برای دلار آمریکا نباشد، اگر افزایش نرخ های بیشتر در سال جاری نشان داده نشود.

منحنی بازده خزانه داری ایالات متحده (1 ساله تا 30 ساله) (ژوئیه 2020 تا ژوئیه 2022) (نمودار 3)

پیش بینی هفتگی بنیادی دلار آمریکا: نشست ژوئیه فدرال رزرو در کانون توجه

شکل منحنی بازدهی خزانه داری آمریکا همراه با کاهش احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به عنوان یک باد مخالف برای دلار آمریکا عمل می کند. نرخ‌های واقعی آمریکا (انتظارات اسمی کمتر از تورم) نیز کاهش یافته است، و اکنون که سایر ارزهای اصلی به لطف اقدامات تهاجمی‌تر بانک مرکزی شاهد افزایش نرخ‌های واقعی خود هستند، شکاف انتظارات سیاست پولی که دلار آمریکا در گذشته ایجاد کرد. چند ماه کاهش یافته و مزیت نسبی دلار آمریکا را از بین برده است.

CFTC COT موقعیت آتی دلار آمریکا (ژوئیه 2020 تا ژوئیه 2022) (نمودار 4)

پیش بینی هفتگی بنیادی دلار آمریکا: نشست ژوئیه فدرال رزرو در کانون توجه

در نهایت، با نگاهی به موقعیت‌یابی، طبق COT CFTC برای هفته منتهی به 19 جولای دلالان موقعیت خالص دلار آمریکا خود را به 39071 c افزایش دادرشد می کند از 38353 قرارداد. موقعیت‌یابی دلار آمریکا همچنان بر اساس استانداردهای تاریخی ادامه دارد، اگرچه دیگر در طولانی‌ترین سطح خود از مارس 2017 قرار ندارد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





منبع