نزولی ماندن در سهام: فرصت های معاملاتی برتر


سال سختی برای سهام بوده است، اما فکر نمی‌کنم که هنوز به پایین‌ترین حد خود رسیده باشد. شاید اتفاقی در همین راستا در سه ماهه سوم رخ دهد، نوعی اثر پایانی، اما من از جایی که اکنون در آن هستیم، چنین پیش بینی نمی کنم.

فدرال رزرو تغییر کرده است و در این مرحله، به نظر کاملاً واضح است. چیزی که باعث می‌شود رویکرد نزولی نسبت به سهام داشته باشم این است که چگونه ذهنیت «خرید نزولی» در بازارهای جهانی نشان می‌دهد. و در حالی که فدرال‌رزرو قبلاً به سمت سیاست‌های سخت‌تر گام برداشته است، ما هنوز واکنش قابل توجهی را در رابطه با تورم مشاهده نکرده‌ایم که به این معنی است که فدرال رزرو تا زمانی که چیزی شروع به تغییر کند، باید به حرکت ادامه دهد. و در این مرحله به سادگی فقدان شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این ممکن است نزدیک باشد، و اگر چیزی وجود داشته باشد، شواهدی وجود دارد که به جهت دیگری اشاره می‌کند که هنوز تاثیر آن از قرنطینه در چین و جنگ جاری در اوکراین نشان داده شده است.

اثرات نرخ‌های بالاتر نیز احتمالاً تلفات بیشتری را بر بازارهای نوظهور وارد می‌کند، که به نوبه خود می‌تواند تأثیر بیشتری بر سهام ایالات متحده داشته باشد که مایل به فروش محصولات و کسب درآمد از این اقتصادها هستند. این را با کاهش مورد انتظار در اروپا ترکیب کنید، زیرا تورم بالاتر می رود و خوش بینی زیادی برای سهام در افق وجود ندارد و در این مرحله سهام در مقایسه با معیارهای تاریخی هنوز کاملاً بیش از حد ارزش گذاری شده اند.

من قصد دارم موضع نزولی خود را در مورد سهام ایالات متحده در سه ماهه سوم حفظ کنم، به طور خاص به نزدک و اس اند پی 500 نگاه می کنم. اما، حتی داو نیز پتانسیل نزولی را در سه ماهه سوم به ارمغان می آورد، زیرا قیمت ها تا کنون آزمایش شده اند، اما به پایین نرفته اند. مجموعه ای از پشتیبانی ها در سطح روانی 30k.

داو جونز

یک نقطه حمایت عمده در نمودار داوجونز وجود دارد که از سطح فیبوناچی در 29671 تا سطح فیبوناچی دیگر در 30109 ادامه دارد. در بین این دو، ما سطح روانی 30k را داریم، بنابراین این یک دسته بزرگ از حمایت در نمودار داو جونز است.

و فقط همانطور که در اوایل سال 2021 انجام داد، این نقطه تا کنون به کاهش افت ها کمک کرده است زیرا گاوها جهش را تحریک کرده اند. این تا کنون منجر به یک جهش ملایم شده است و این جهش ممکن است برای مدت کوتاهی ادامه یابد، اما مقاومت در بالای 31,393 و سپس یک منطقه همجوار دیگر در حدود 32,500 وجود دارد که می تواند برای خرس ها مشکل ساز باشد.

من فکر می کنم منطقه پشتیبانی در حدود 30k می تواند در Q3 جای خود را بدهد. منطقه پشتیبانی متلاشی بعدی در نمودار من حدود 27,459 است که تا زمان نوشتن این مقاله کمی بیش از 10٪ با قیمت فعلی فاصله دارد.

نمودار هفتگی داو جونز (2018 تا کنون)

نزولی ماندن در سهام: فرصت های معاملاتی برتر

نمودار ایجاد شده با TradingView، تهیه شده توسط جیمز استنلی

S&P 500

برای تجارت برتر سه ماهه دوم من، یکی از نقاط مهم در S&P 500، یک منطقه حمایتی متقابل بود که قبلاً در سه ماهه اول آزمایش شده بود، اما در پایان سه ماهه هنوز جای خود را نداده بود. این ناحیه همگرا بین دو سطح فیبوناچی در 4186 و 4211 قرار داشت. در نهایت در آوریل جای خود را داد و سپس در اواخر ماه می به عنوان یک آزمون مقاومتی نشان داده شد.

یک منطقه هم‌پیوسته دیگر بین دو سطح فیبوناچی کمی پایین‌تر وجود داشت که بین 3802-3830 بود. این منطقه به عنوان پشتیبانی در اواسط ماه مه وارد شد و در اوایل ژوئن شکسته شد. از زمان نوشتن این مقاله، به عنوان مقاومت در حال بازگشت است.

در این مرحله، روند نسبتاً واضح به نظر می رسد و قیمت های پایین تر محتمل به نظر می رسد. سوال بزرگ‌تر زمان‌بندی است زیرا من این را در فاصله کمی بیش از یک هفته مانده به پایان سه ماهه دوم می‌نویسم. اما، این جهش ممکن است برای مدتی طولانی‌تر ادامه داشته باشد، زیرا هنوز مقداری شکاف باز بالاتر از سطح 3900 وجود دارد.

برای سه ماهه سوم، می‌خواهم به دنبال کاهش قیمت به سمت 3500 باشم که حدود 50 درصد از حرکت همه‌گیر است. این کاهش تقریباً 7.5 درصدی نسبت به قیمت فعلی خواهد بود و با توجه به پس زمینه، به نظر می رسد هدف پشتیبانی معقولی باشد. با این حال، منطقه مهم دیگری نیز وجود دارد که حدود 3200 کاهش یافته است. حرکت در یک سه ماهه کمی تهاجمی خواهد بود، اما من آن را رد نمی کنم – در عوض، من فقط آن را به عنوان یک هدف حمایتی که فکر می کنم می تواند تا پایان سال وارد عمل شود، علامت گذاری می کنم.

نمودار قیمت هفتگی S&P 500 (2018 – حال)

نزولی ماندن در سهام: فرصت های معاملاتی برتر

نمودار ایجاد شده با TradingView، تهیه شده توسط جیمز استنلی

نزدک

نزدک همچنان روند نزولی توسعه یافته‌تری را نشان می‌دهد و من فکر می‌کنم این وضعیت تا سه ماهه سوم ادامه خواهد داشت. در حالی که S&P 500 در حال حاضر مقاومتی در 38.2% اصلاح فیبوناچی ناشی از حرکت همه گیر پیدا می کند، نزدک در حال یافتن مقاومت در نقطه 50% حرکت خود در همان بازه زمانی است. و در حالی که S&P 500 تا 24.32 درصد کاهش یافته است، نزدک تا 34 درصد از بالاترین رقم نوامبر گذشته نزول کرده است.

و این منطقی است: با افزایش نرخ‌ها، شاخص پرریسک‌تر فناوری سنگین آسیب‌پذیرتر شده است. و با ادامه جهش نرخ‌ها، تامین مالی شرکت‌ها دشوارتر می‌شود و این چیزی است که می‌تواند همچنان بر مسائل بتای بالاتری که نزدک را پر می‌کند تاثیر منفی بگذارد.

نقطه بعدی حمایت در نمودار بلندمدت نزدک من در منطقه بین 10500 تا 10750 قرار دارد که اولی اصلاح 61.8 درصدی حرکت همه گیر است. این مقدار کمی کمتر از 10 درصد از قیمت های فعلی است و به نظر می رسد هدف پشتیبانی منطقی برای سه ماهه سوم باشد. اگر این حرکت به توسعه خود ادامه دهد، که با توجه به درایورها، می تواند، پس چاپ 10k را نمی توان از معادله رد کرد.

نمودار هفتگی نزدک 100 (ژوئن 2018 تا کنون)

نزولی ماندن در سهام: فرصت های معاملاتی برتر

نمودار ایجاد شده با TradingView، تهیه شده توسط جیمز استنلی





منبع