نزدک 100، داو جونز، دلار آمریکا، طلا، سقف بدهی، NFPs، AI Frenzy


توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

جو بازارهای جهانی سهام در هفته گذشته به جز چند استثنا بیشتر بدتر شد. در وال استریت، Nasdaq Composite با 2.51 درصد افزایش، در حالی که داوجونز مبتنی بر چیپ آبی -1 درصد سقوط کرد، رقابت خود را شکست داد. در سراسر اقیانوس اطلس، DAX 40 و FTSE 100 به ترتیب -1.79٪ و -1.67٪ سقوط کردند. در همین حال، شاخص هانگ سنگ تقریباً 5 درصد کاهش یافت.

بخش اعظم سودهای هفته گذشته ناشی از فناوری بود که با گزارش درآمدهای انویدیا تقویت شد. این شرکت بر تقاضای مبتنی بر هوش مصنوعی تاکید کرد و درآمدهای پیش بینی شده ای را بسیار فراتر از انتظارات پیش بینی کرد که باعث شد سهام بیش از 25 درصد رشد کند و باعث ایجاد یک رشد اقتصادی شود. اثر موج دار برای بخش فناوری سهام شرکت Marvell Technology پس از ذکر این نکته که درآمدهای سال 2024 تقاضای هوش مصنوعی را «حداقل دو برابر» خواهد کرد، مسیر مشابهی را دنبال کرد. سهام 32 درصد رشد کرد.

نگاهی دقیق تر به بازار سهام نشان می دهد توزیع نابرابر سود. 7 شرکت برتر S&P 500 از دسامبر به طور میانگین بیش از 40 درصد رشد داشته اند. S&P 500 از آن زمان تاکنون حدود 10 درصد رشد داشته است و 493 شرکت باقی مانده به طور متوسط ​​تنها 1 درصد رشد داشته اند. در همین حال، داده‌های اقتصادی اخیراً به سرعت ثابت شده است.

در نتیجه، بازارهای مالی به سرعت کاهش نرخ بهره را از فدرال رزرو در سال جاری قیمت گذاری کردند. در واقع، 25 واحد دیگر افزایش نرخ برای ماه جولای قیمت گذاری شده است. آخرین کاهش دهنده تورم PCE (سنج تورم ترجیحی فدرال رزرو) در هفته گذشته در بحبوحه بازار کار که هنوز هم فشرده است، بالاتر از آن غافلگیر شد. دلار آمریکا افزایش یافت و قیمت طلا به تضعیف ادامه داد.

در آینده، همه نگاه ها به چند خطر رویداد قابل توجه معطوف می شود. اولین مورد، مذاکرات مداوم سقف بدهی ایالات متحده است. وزارت خزانه داری ایالات متحده تاکید کرد که اقدامات محدودیت بدهی تا 5 ژوئن تمام می شود. خوش بینی در مورد یک معامله به افزایش احساسات بازار کمک کرده است، اما در حال حاضر، به نظر می رسد بازارها به پیامدهای سیاست پولی یک معامله و داده های اقتصادی قوی احترام کامل نمی گذارند. این برای ریسک نوسانات در آینده آماده می شود.

سایر داده های قابل توجه هفته آینده شامل PMI تولید چین (داستان رشد جهانی)، داده های تولید ناخالص داخلی کانادا برای USD/CAD، و تورم منطقه یورو برای EUR/USD است. در هفته پیش رو چه چیز دیگری برای بازارها در نظر گرفته شده است؟

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

نحوه عملکرد بازارها – هفته 5/22

نحوه عملکرد بازارها - هفته 5/22

پیش بینی ها:

هفته آینده پوند انگلیس: نرخ های بریتانیا و داده های ایالات متحده پوند/دلار آمریکا را افزایش خواهند داد

بازار اوراق قرضه دولتی بریتانیا (گلت ها) در دور تازه ای از افزایش نرخ های BoE، داده های پس از تورم را با افزایش بازدهی جهش می کند.

چشم انداز دلار استرالیا: دلار آمریکا بر روند معاملات غالب است

بازار اوراق قرضه دولتی بریتانیا (گلت ها) در دور تازه ای از افزایش نرخ های BoE، داده های پس از تورم را با افزایش بازدهی جهش می کند.

پیش‌بینی هفتگی یورو: بازیابی یورو/دلار آمریکا به معاملات سقف بدهی بستگی دارد

هفته بزرگی از نظر ریسک رویداد در پیش است زیرا یورو چشم به بهبودی دارد. تورم منطقه یورو احتمالاً تحت الشعاع توافق احتمالی بر روی سقف بدهی قرار خواهد گرفت. زمان بازگردانی EUR/USD است؟

قیمت طلا در معرض خطر تصحیح عمیق تر در افزایش بازدهی واقعی، دلار آمریکا است

در صورتی که بازدهی واقعی و دلار آمریکا به دلیل قیمت‌گذاری مجدد چشم‌انداز سیاست‌های فدرال رزرو افزایش یابد، قیمت طلا می‌تواند در کوتاه‌مدت به کاهش خود ادامه دهد.

چشم انداز هفتگی دلار آمریکا: آیا معاملات سقف بدهی ایالات متحده و مشاغل گزارش می دهند که DXY را بیشتر افزایش می دهد؟

دلار آمریکا طی 3 هفته گذشته 3 درصد افزایش یافت، که تحت تاثیر داده های اقتصادی که آب سردی را بر روی شرط بندی های کاهش نرخ فدرال رزرو کرده است، حفظ شده است. در آینده، نگاه ها به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده معطوف می شود.

S&P 500، هفته پیش رو نزدک: افزایش سرعت در خوش بینی معاملات بدهی

به نظر می‌رسد شاخص‌های سهام ایالات متحده در هفته آینده با افزایش امیدها به توافق برای افزایش سقف بدهی ایالات متحده، رشد خود را افزایش دهند. سطوح کلیدی برای تماشا در شاخص S&P 500 و Nasdaq 100 چیست؟

— متن مقاله نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

— مقالات فردی که توسط اعضای تیم DailyFX تشکیل شده است

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع