نزدک، طلا، دلار آمریکا؛ سقف بدهی، PCE ایالات متحده، Ifo آلمان، تورم انگلستان، RBNZ، خرده فروشی استرالیا


پیشنهاد مانیش جرادی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

بازارهای جهانی سهام جهش کردند در حالی که طلا در هفته گذشته به دلیل امیدهای فزاینده به توافق در واشنگتن برای افزایش سقف بدهی برای جلوگیری از نکول فاجعه بار کاهش یافت. با این حال، پس از گزارش‌ها در روز جمعه مبنی بر اینکه مذاکرات سقف بدهی‌ها پس از اینکه سخنگوی کاخ سفید گفت اختلافات جدی با جمهوری‌خواهان همچنان وجود دارد، به بن‌بست رسیده است، برخی از خوش‌بینی‌ها کاهش یافت.

S&P 500 1.6% افزایش یافت در حالی که شاخص Nasdaq 100 3.5% افزایش یافت. DAX 40 آلمان 2.3 درصد پیشرفت کرد در حالی که FTSE 100 انگلستان ثابت بود. در آسیا، شاخص Hang Seng 0.9٪ کاهش یافت، در حالی که Nikkei 225 ژاپن 5.0٪ افزایش یافت. دفتر بودجه کنگره ایالات متحده اعلام کرده است که ایالات متحده با “خطر قابل توجهی” عدم پرداخت تعهدات در دو هفته اول ژوئن بدون افزایش سقف بدهی مواجه است.

عملکرد بازار هفته گذشته

image1.png

منبع داده: بلومبرگ; نمودار تهیه شده در اکسل

توجه: پروکسی اوراق قرضه جهانی استفاده شده، نمایه کل بازده کل بلومبرگ جمعی بدون پوشش است.دلار آمریکا; پروکسی کالاهای مورد استفاده BBG Commodity Total Return است. پروکسی صندوق های تامینی مورد استفاده، شاخص صندوق تامینی جهانی HFRX است.

در همین حال، پاول، رئیس فدرال رزرو، در را برای مکث در نشست ژوئن باز گذاشت. پاول روز جمعه گفت: شرایط سخت‌تر اعتباری به این معنی است که «نرخ سیاست ما ممکن است برای دستیابی به اهدافمان نیازی به افزایش نرخ نداشته باشد.» رئیس بانک مرکزی بار دیگر تاکید کرد که بانک مرکزی از این پس “جلسه به جلسه” تصمیم گیری خواهد کرد. سوالی که برای بازارها مطرح می شود این است که آیا توقف به معنای پایان چرخه انقباض است یا توقف، که در اوایل هفته توسط رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا تاکید شد. بوستیچ گفت: «می‌توانم بگویم این یک مکث بود، اما یک مکث می‌تواند یک «پرش» یا یک توقف باشد. در حال حاضر بازارها با احتمال 45 درصدی 75 واحد کاهش نرخ تا پایان سال قیمت گذاری می کنند.

سهام چین/هنگ‌کنگ پس از انتشار داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار چین، از جمله خرده‌فروشی، تولید صنعتی و سرمایه‌گذاری دارایی‌های ثابت، به دلیل نگرانی از کاهش شتاب بهبود پس از کووید، عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان دادند. این به دنبال انقباض غیرمنتظره در بخش تولید در اوایل ماه جاری در بحبوحه تشدید کاهش قیمت تولیدکننده است. با این حال، هرگونه اقدام محرک برای حمایت از اقتصاد می تواند برخی از ریسک های نزولی را کاهش دهد و اقتصاد را در مسیر بهبود کلی برای کل سال نگه دارد.

مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده احتمالاً در هفته آینده بر احساسات حاکم خواهد شد. علاوه بر این، انتظار می‌رود صحبت‌های فدرال رزرو در هفته آینده از دوشنبه آغاز شود. تصمیم بانک مرکزی نیوزلند در مورد نرخ بهره در روز چهارشنبه (انتظار می‌رود نرخ بهره را 25 واحد پایه افزایش دهد و به 5.5 درصد برساند). همچنین، داده های تورم بریتانیا در ماه آوریل و آب و هوای تجاری Ifo آلمان در روز چهارشنبه منتشر می شوند. دقایق FOMC، تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول آلمان و Gfk Consumer Confidence، و تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات متحده در روز پنجشنبه قرار می گیرند. خرده فروشی استرالیا و بریتانیا در ماه آوریل، و شاخص قیمت اصلی PCE ایالات متحده و داده های کالاهای بادوام در روز جمعه منتشر می شود.

پیش بینی ها:

چشم انداز EUR/USD: تلاش های یورو برای مقابله با پست پاول، داده های ایالات متحده در آینده

EUR/USD به دنبال اطلاعات کلیدی اقتصادی ایالات متحده برای راهنمایی است، پس از اینکه پاول ناخواسته یورو را به بالای 1.08 در برابر دلار رساند.

پوند انگلیس (GBP/USD) هفته پیش رو: مذاکرات تورم و بدهی ایالات متحده در بریتانیا غالب خواهد شد

احساسات بازار و عملکرد قیمت، توسط مذاکرات جاری سقف بدهی ایالات متحده و آخرین گزارش های تورم ایالات متحده و بریتانیا تعیین می شود.

چشم انداز دلار استرالیا: AUD تجارت محدوده را تایید می کند

دلار استرالیا در هفته گذشته کاهش یافته بود، اما توانست بهبود یابد و با وجود خطرات در محیط اقتصاد کلان، اکنون در محدوده 3 ماهه محکم است.

چشم انداز هفتگی ین ژاپن: شکست مثلث USD/JPY، داده های کلیدی ایالات متحده در تمرکز

ین ژاپن با افزایش بازدهی خزانه داری، زنجیره باخت خود را در برابر همتایان اصلی خود افزایش داد که عمدتاً تحت تأثیر عوامل خارجی بود. آیا USD/JPY به روند صعودی خود ادامه خواهد داد؟

پیش بینی هفتگی طلا: پرواز به سمت ایمنی ممکن است باعث ادامه روند صعودی شود

چشم انداز طلا پس از توقف مذاکرات سقف بدهی بهبود یافته است، یلن نسبت به ادغام احتمالی بیشتر بانک ها هشدار می دهد و پاول به دلیل کند شدن اعتبار، افزایش نرخ بهره را کاهش می دهد.

پیش بینی هفتگی دلار آمریکا: DXY در آستانه نرخ تورم کلیدی فدرال رزرو بالاتر می رود

دلار آمریکا روند برد خود را در کنار بازدهی خزانه داری ادامه داد زیرا بازارها کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را قیمت گذاری کردند. در آینده، آیا شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو از شکست کلیدی DXY پشتیبانی می کند؟

چشم‌انداز نفت خام در مورد محدودیت بدهی و ریسک‌های رکود کاهش می‌یابد.

قیمت نفت خام ممکن است در کوتاه‌مدت کاهش پیدا کند، زیرا ریسک‌های رکود اقتصادی و بن‌بست سقف بدهی ایالات متحده کاهش می‌یابد، با الگوی دوگانه بالا که سیگنال‌های نزولی را تقویت می‌کند.

پیشنهاد مانیش جرادی

ویژگی های معامله گران موفق

— بدنه مقاله نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— مقالات فردی که توسط اعضای تیم DailyFX تشکیل شده است

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish





منبع