نرخ تورم مورد علاقه فدرال رزرو به 4.9 درصد افزایش یافت و باعث تقویت دلار آمریکا شد.


نکات کلیدی PCE ایالات متحده:

  • مخارج مصرف کننده ایالات متحده در ماه اوت 0.4 درصد به صورت ماهانه در مقابل 0.2 درصد انتظار می رود
  • Core PCE، شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو، در مقایسه با پیش بینی 0.5 درصدی، 0.6 درصد ماه به ماه افزایش می یابد. در همین حال، اینچ متریک سالانه تا 4.9٪، دو دهم درصد بالاتر از پیش بینی ها است.
  • دلار آمریکا افزایش می‌یابد زیرا مخارج مصرف‌کننده قوی و فشارهای قیمتی فدرال رزرو را وادار می‌کند که در مسیری جنگ‌طلبانه باقی بماند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشترین خوانده شده: انتخابات برزیل – رئال برزیل، IBOVESPA، EWZ برای بولسونارو مقابل لولا فیس آف

دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا صبح امروز آخرین گزارش خود را در مورد هزینه های مصرف شخصی منتشر کرد. بر اساس گزارش آژانس، مخارج شخصی ماه اوت 0.4 درصد در مقایسه با 0.2 درصد مورد انتظار افزایش یافت – نشانه ای از اینکه مصرف کننده علیرغم تورم بالا و کندی فعالیت اقتصادی که تا حدی به کمک بازار کار جامد کمک می کند، انعطاف پذیر باقی می ماند. مخارج قوی در اواسط سه ماهه سوم نشان می دهد که آمریکایی ها با وجود اقدامات سختگیرانه فدرال رزرو با هدف تضعیف تقاضا، هنوز مصرف خود را کاهش نداده اند.

در جاهای دیگر، شاخص قیمت PCE، که هزینه‌هایی را که افراد ساکن در ایالات متحده برای انواع اقلام مختلف پرداخت می‌کنند، اندازه‌گیری می‌کند، 0.3 درصد ماهانه و 6.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که دو دهم درصد بالاتر از تخمین‌ها در هر دو است. موارد در همین حال، شاخص اصلی PCE، نشانگر تورم ترجیحی فدرال رزرو که غذا و انرژی را در نظر نمی گیرد و برای تصمیم گیری در مورد سیاست پولی استفاده می شود، بر اساس تعدیل فصلی 0.6 درصد جهش کرد و این رقم سالانه را از 4.7 درصد در جولای به 4.9 درصد رساند. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ پیش‌بینی می‌کردند که این رقم 4.7 درصد سالانه باشد.

داده ها در یک نگاه

image1.png

منبع: DailyFX Economic Calendar

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

جزئیات گزارش PCE

داده‌های قوی مخارج مصرف‌کننده، همراه با افزایش مداوم تورم، حاکی از آن است که بانک مرکزی ایالات متحده برای ایجاد ضعف بیشتر اقتصادی به منظور کاهش نیروهای تورمی از طریق تخریب تقاضا، مجبور خواهد بود با شکست‌های شدیدتری برخورد کند. در هر صورت، نتایج امروز PCE تأیید می‌کند که سیاست‌گذاران کار بیشتری برای سخت‌تر کردن شرایط مالی در ماه‌های آینده در پیش دارند، نشانه‌ای از اینکه چرخه پیاده‌روی ممکن است فراتر از آغاز سال 2023 ادامه یابد.

بلافاصله پس از انتشار گزارش مخارج مصرف شخصی، دلار آمریکا رشد خود را افزایش داد و شاخص DXY بیش از 0.7 درصد در روز افزایش یافت. در همین حال، معاملات آتی S&P 500 و Nasdaq 100 سودهای قبل از بازار را از بین بردند و به طور متوسط ​​در محدوده منفی سقوط کردند. این واکنش ناشی از این انتظار بود که فدرال رزرو باید به برنامه های خود برای افزایش هزینه های استقراض و حفظ یک موضع محدودکننده برای مدت طولانی تری برای دستیابی به بخش ثبات قیمت وظایف خود با توجه به تحولات اقتصادی اخیر ادامه دهد. در مقابل این پس‌زمینه، دلار آمریکا احتمالاً در میان‌مدت تعصب صعودی را حفظ خواهد کرد. از سوی دیگر، دارایی های ریسک ممکن است به مبارزه ادامه دهند.

دلار آمریکا در مقابل S&P 500 و نزدک 100 فیوچر

شرح نمودار به طور خودکار ایجاد شد

منبع: TradingView

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • تازه شروع کردی؟ دانلود راهنمای مبتدیان برای معامله گران FX
  • آیا می خواهید درباره شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ در مسابقه DailyFX شرکت کنید و بدانید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را در مورد نحوه استفاده از این اندیکاتور معاملاتی قدرتمند از اینجا دریافت کنید.

— نوشته شده توسط دیگو کولمن، استراتژیست بازار برای DailyFX





منبع