نرخ افزایش ECB 50bps، EURUSD آسیب پذیر به نظر می رسد


نکات کلیدی تصمیم گیری نرخ بانک مرکزی اروپا:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

بانک مرکزی اروپا مطابق با انتظارات، نرخ بهره را 50 واحد در ثانیه افزایش داده است. بانک مرکزی انتظار دارد نرخ‌ها را بیشتر افزایش دهد و نرخ‌ها را در سطوحی نگه دارد که به اندازه کافی محدودکننده هستند تا از بازگشت به موقع تورم به هدف میان‌مدت 2 درصد اطمینان حاصل شود. تورم همچنان یک نقطه معترض است و بانک مرکزی اروپا تایید می کند که قصد دارد در نشست بعدی سیاست پولی خود در ماه مارس، نرخ بهره را 50 واحد دیگر افزایش دهد و سپس مسیر بعدی سیاست پولی خود را ارزیابی خواهد کرد. تصمیمات آینده به داده ها بستگی دارد و از رویکرد جلسه به جلسه پیروی می کند.

علاوه بر این، بانک مرکزی تأیید کرد که پرتفوی APP با سرعتی اندازه‌گیری‌شده و قابل پیش‌بینی کاهش می‌یابد، زیرا سیستم یورو تمام پرداخت‌های اصلی از اوراق بهادار سررسید را دوباره سرمایه‌گذاری نخواهد کرد. این کاهش تا پایان ژوئن 2023 به طور میانگین به 15 میلیارد یورو در ماه خواهد رسید و سرعت بعدی آن در طول زمان مشخص خواهد شد.

رابط کاربری گرافیکی، توضیحات برنامه به طور خودکار تولید می شود

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

نگاه به آینده به جلسه مارس و فراتر از آن

با توجه به پیشینه اقتصادی کشورهای مختلف در منطقه یورو، کار بانک مرکزی اروپا سخت است. پیش‌بینی‌های خود بانک در دسامبر نشان می‌دهد که تورم در سال 2024 روی 3.4 درصد و در سال 2025 2.3 درصد باقی مانده است که بالاتر از نرخ هدف 2 درصدی است. قیمت انرژی از زمان نشست دسامبر بانک مرکزی اروپا کاهش یافته است که می تواند انتظارات تورمی را کاهش دهد. با این حال، درگیری روسیه و اوکراین همچنان یک ابهام باقی مانده است، همانطور که با هشدار صندوق بین المللی پول نشان می دهد که این درگیری همچنان خطر قابل توجهی برای بهبود جهانی دارد.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله EUR/USD

با نگاهی به نشست‌های آتی بانک مرکزی اروپا و بقیه سال، تورم و به‌ویژه داده‌های اصلی تورم احتمالاً نیروی محرکه تصمیمات بانک مرکزی اروپا خواهد بود. سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا علیرغم وجود برخی نشانه‌های مثبت با ECBS Klaas Knot مبنی بر اینکه او حداقل دو افزایش 50 واحدی در ثانیه دیگر (جلسه امروز و جلسه آتی مارس) را می‌خواهد (جلسه امروز و جلسه آتی مارس)، که به نظر می‌رسد این طرح با توجه به بیانیه سیاست باشد، نسبت به این جلسه متعصب بوده‌اند.

***به روز رسانی به دنبال****

واکنش بازار

یورو دلار نمودار روزانه

شرح نمودار به طور خودکار ایجاد شد

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

واکنش اولیه EURUSD قبل از معاملات ثابت قبل از کنفرانس مطبوعاتی شاهد افت 20 پیپ بود. پس از رسیدن به سطح روانی 1.1000 پس از نشست دیروز FOMC، مقاومت بسیار کمی تا سطح 1.1200 باقی می ماند. با این حال، RSI در هر دو بازه زمانی 4H و D در قلمروی بیش از حد خرید است که می‌تواند منجر به عقب‌نشینی قبل از ادامه بالاتر شود. ما همچنین در بالای کانال صعودی که از اواسط نوامبر در آن معامله می‌کنیم، نشانه‌هایی از رد را نشان می‌دهیم.

داده های احساسات مشتری IG: صعودی

IGCS نشان می‌دهد که معامله‌گران خرده‌فروش در حال حاضر نسبت به EUR/USD کوتاه هستند و 69 درصد از معامله‌گران در حال حاضر موقعیت‌های فروش دارند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه‌مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌ها ممکن است EUR/USD همچنان افزایش یابد.

— نوشته شده توسط Zain Vawda برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع