نرخ افزایش ECB 50bps، EUR/USD بالاتر می رود


نرخ ECB نکات کلیدی تصمیم گیری:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

بانک مرکزی اروپا با نزدیک شدن به سال 2023، نرخ های بهره را افزایش داده است زیرا تورم همچنان ثابت مانده است. بانک مرکزی انتظار دارد بر اساس بازنگری قابل توجه چشم انداز تورم، نرخ ها را بیشتر افزایش دهد. تورم قیمت مواد غذایی و فشارهای زیربنایی قیمت در سرتاسر اقتصاد تقویت شده است و انتظار می رود در آینده قابل پیش بینی ادامه داشته باشد. متوسط ​​تورم در سال 2022 به 8.4 درصد رسید و در سال 2023 به 6.3 درصد کاهش یافت و انتظار می رود تورم در طول سال به طور قابل توجهی کاهش یابد.

اقتصاد منطقه یورو ممکن است در سه ماهه جاری و همچنین سه ماهه اول 2023 منقبض شود که عمدتاً به دلیل بحران انرژی، عدم اطمینان بالا، تضعیف فعالیت اقتصادی جهانی و شرایط سخت‌تر تامین مالی است. کارکنان بانک مرکزی اروپا پیش بینی می کنند که رکود باید نسبتاً کوتاه مدت باشد و رشد محدودی برای سال 2023 پیش بینی می شود و در مقایسه با پیش بینی های قبلی بازبینی شده است.

رابط کاربری گرافیکی، متن، توضیحات برنامه به طور خودکار تولید می شود

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

افزایش اخیر یورو/دلار آمریکا عمدتاً ناشی از کاهش ارزش دلار و بهبود داده‌های خارج از منطقه یورو بوده است. تصمیم دیروز فدرال رزرو ایالات متحده هیچ حرکت طولانی مدتی را برای این جفت ارز مشاهده نکرده است.

***به روز رسانی به دنبال****

واکنش بازار

یورو دلار نمودار 15M

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

واکنش اولیه EURUSD شاهد افزایش 30 پیپ بود. با ادامه روند صعودی شاخص دلار از تصمیم دیروز FOMC، فشار نزولی ممکن است وارد شود.

داده های احساس مشتری IG: مختلط

IGCS نشان می‌دهد که معامله‌گران خرده‌فروشی در حال حاضر نسبت به EUR/USD کوتاه هستند و 59 درصد معامله‌گران در حال حاضر موقعیت‌های فروش دارند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه‌مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌ها ممکن است EUR/USD همچنان افزایش یابد.

— نوشته شده توسط Zain Vawda برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع