نرخهای دلار را بشناسید

به دلیل ارتباط همبستگی بسیار قوی بین این دو جفت ارز ما در واقع هیچ وقت این دو جفت ارز را باهم به صورت هم زمان معامله نمی کنیم . اکیدا به شما پیشنهاد می کنیم روی استراتژی های حد ضرر و حد سود حساس و با برنامه باشید . این استراتژی برای معاملات کوتاه مدت و گاه برای سیگنال های بلند مدت قابل استفاده است . موج شماره ۳ به هیچ عنوان کوتاه ترین مرحله از پنج مرحله ای که توسط روند اول شامل شده نمی باشد . حال باید بگوییم که تحلیل ما درست بوده و همانگونه که در نمودار مشاهده می کنید نقطه قیمت ۱.۲۹۰۹ در واقع یک سطح مقاومت قوی می باشد همچنین به این توجه کنید که در نقطه قیمت ۱.۲۷۶۲ دقیقا بر روی نسبت ۰.۵ فیبوناچی قرار می گیرد .توجه داشته باشید که در ابتدا از آن نقطه به عنوان نقطه حمایت استفاده می شود و هنگامی که آن سطح شکسته شود به مقاومت تبدیل می شود و این چیزی است که ما انتظار داریم در ساعات معاملاتی نیویورک دوباره به یک سطح حمایت تبدیل شود . حال به مثالی برای شناسایی نقطه باز شدن موج شماره ۳ با کمک فیبوناچی ( نسبت ۰.۶۱۸ ) توجه کنید .

موج الیوت یکی از موثر ترین روش های شناسایی الگو های معاملاتی و پیش بینی جهت گیری روند می باشد . نوسان گیری یا بهره مندی از نرخ بهره یکی از مزایای بازار فارکس است که بعضی از شاخص ها این قابلیت ندارند و سود سهام جایگزین نرخ بهره می شود . قیمت پس از شروع بازار نیویورک ابتدا به ۱.۲۷۹ نزول می کند و سپس به ۱.۲۸۱۲ افزایش می یابد . به حرکت قیمت که از کف قیمتی به کف قیمتی بالاتر و حرکت اندیکاتور از یک کف قیمتی به یک کف قیمتی پایین تر حرکت می کند توجه کنید در این حالت نمودار نشان دهنده یک روند صعودی ادامه دار است . به گزارش ایسنا، در حال حاضر یکی از نرخهایی که دلار با آن معامله میشود، نرخ توافقی است که با اجازه بانک مرکزی به صرافیها برای خرید و فروش ارز اسکناس صادرکنندگان با نرخ توافقی در اواخر ماه قبل شکل گرفت. معامله جفت ارز هایی که همبستگی مثبت یا منفی کامل یا حتی تقریبا کامل به هیج وجه توصیه نمی شود .

حال می توان واگرایی مخفی را با حرکت کف قیمتی به کف قیمت بالاتر و کف قیمتی به کف قیمت پایین تر مشاهده کرد . تا کنون نقطه سقف قیمت ۱.۲۸۸۲ و نقطه کف قیمت ۱.۲۷۸۹ بوده است . ما متوجه شدیم که نقطه حمایت و مقاومت در کجای نمودار قرار دارد . معامله گران با تجربه با استفاده از یک سری اندیکاتور های مشخص می توانند نقاط اصلی نمودار را در زمان معاملات روزانه که در ساعات شلوغی اولیه بازار نیویورک و ساعاتی که هنوز معاملات در بازار لندن در حال انجام است برای یک سری جفت ارز اصلی نقاط قیمت احتمال ریزش ، رخ دادن الگوی معکوس و … مربوط میشود و به نرخ بازار متشکل ارزی خرید و فروش میشوند. با این تفاسیر، متقاضیان میتوانند با مراجعه به صرافیهای رسمی تا سقف ۲۰۰۰ دلار با کارت ملی بخرند که امروز در صرافیها، دلار توافقی به نرخ ۲۸ هزار و ۳۶۰ تومان خریده و معادل ۲۸ هزار و ۷۱۰ تومان فروخته میشود. نکته : این استراتژی معمولا برای معامله گرانی که پول کلان و سرمایه زیادی برای سرمایه گذاری دارند و مایلند سود خوبی با نرخ بهره مناسبی کسب کنند کارآمد است .

در حال حاضر دلار به نرخهای توافقی، خدماتی، نیما و بازار آزاد معامله میشود. اگر ابزار ADR نشان دهد که در ۲۰ روز گذشته میانگین پیپ های روزانه ۱۲۰ پیپ بوده است اگر اتفاق خاصی رخ ندهد می توانیم با اطمینان فرض کنیم که میانگین تقریبی امروز و فردا و غیره همین مقدار می باشد مگر این که یک رویداد خاص رخ دهد و بازار را تحت تاثیر قرار دهد . هنگامی که قیمت از محلی که ما ورود کردیم پایین تر رود اکنون می توانیم حد ضرر را اندکی پایین تر از نقطه ای که ورود کرده بودیم قرار دهیم . اکنون ما یک استراتژی فوق العاده برای ادامه فعالیت های خود در خلال یک روز معاملاتی داریم سایت فارکس دیلی . اگر ما شاهد ۲ موج به بالا تقریبا به یک اندازه و دو اصلاح هر دو بار با نسبت اصلاحی فیبوناچی ۰.۵ یا ۵۰٪ باشیم اکنون ما یک الگو داریم . حال این بدان معناست که اکنون می توانیم بر روی حداکثر و حداقل نقاط مهم روی نمودار تمرکز کنیم .