نحوه مدیریت ترس و طمع در تجارت


معامله گر احساسی ناامید

– بررسی شده توسط نیک کاولی، 1 آگوست 2022

مدیریت ترس و طمع در حین تجارت: نکات اصلی صحبت

  • ترس و حرص دو عاملی هستند که بر زندگی روزمره ما تأثیر می گذارند
  • این تأثیرات به تجارت منتقل می شود و می تواند مضر باشد
  • معامله گران می توانند با نگاه کردن به تصویر بزرگ و برنامه ریزی آینده، این محرک ها را حذف کنند

ترس و طمع اغلب به عنوان محرک های اصلی بازارهای مالی شناخته می شوند. این به وضوح یک ساده سازی بیش از حد است، با این حال ترس و طمع نقش مهمی در آن ایفا می کنند روانشناسی تجارت. درک اینکه چه زمانی باید این احساسات را در آغوش گرفت یا رام کرد، می تواند تفاوت بین یک تجارت موفق و یک حرفه تجاری کوتاه مدت باشد.

به خواندن ادامه دهید تا درباره ترس و طمع در معاملات بیشتر بدانید، از جمله اینکه چه زمانی این احساسات احتمالاً ظاهر می شوند و بهترین روش مدیریت آنها.

حقیقت ترس و طمع هنگام معامله

“ترس و حرص” می تواند در میان معامله گران رایج باشد و اگر به درستی مدیریت نشود، می تواند آسیب زا باشد. ترس اغلب به عنوان عدم تمایل به ورود به یک معامله یا بسته شدن پیش از موعد یک معامله برنده مشاهده می شود. از طرف دیگر طمع زمانی آشکار می شود که معامله گران سرمایه بیشتری را به معاملات برنده اضافه کنند یا با اهرم بیش از حد معامله کنند با هدف کسب سود از حرکات کوچک در بازار.

رگه‌های زیادی از منشأ این دو محرک وجود دارد، اما وقتی منطقی تحلیل شود، حرص و ترس هر دو از غریزه ذاتی انسان برای بقا ناشی می‌شوند..

ترس چیست؟

ما می دانیم که ترس تا حدودی با غریزه جنگ یا گریز که در هر یک از ما وجود دارد، مرتبط است. این همان چیزی است که وقتی تهدیدی را تشخیص می دهیم احساس می کنیم. معامله‌گران وقتی موقعیت‌ها بر خلاف آنها حرکت می‌کنند، ترس را تجربه می‌کنند، زیرا این یک تهدید برای حساب معاملاتی است.

تماشای حرکت یک پوزیشن علیه شما ترس از درک این ضرر را ایجاد می کند و بنابراین معامله گران تمایل دارند برای مدت طولانی تر از آنچه باید پوزیشن های خود را از دست بدهند. در واقع، این به عنوان کشف شد اشتباه شماره یک معامله گران زمانی که DailyFX بیش از 30 میلیون معامله زنده را برای کشف آن تحقیق کرد ویژگی های معامله گران موفق.

ترس در تجارت

سناریوی دوم که در آن ترس باعث می شود معامله گران بهتر شود، درست قبل از ورود به بازار است. علی‌رغم اینکه تحلیل‌ها به سمت ورود قوی اشاره می‌کنند، معامله‌گران ممکن است خود را گرفتار ترس از دست دادن ببینند و در نهایت از یک تجارت خوب فکر شده دور شوند.

ترس اغلب زمانی وجود دارد که بازارها سقوط کرده اند و معامله گران تمایلی به خرید در پایین ندارند. در این سناریو، معامله‌گران اغلب تصمیم می‌گیرند که وارد معامله نشوند، زیرا می‌ترسند که بازار بیشتر افت کند و صعود بالاتر را از دست بدهد.

طمع چیست؟

حرص و طمع با ترس بسیار متفاوت است، اما اگر به درستی مدیریت نشود، می تواند به راحتی معامله گران را در سختی های زیادی قرار دهد. زمانی که یک معامله گر تصمیم می گیرد با اختصاص پول بیشتر به همان معامله، از یک معامله برنده استفاده کند، به این امید که بازار به حرکت به نفع معامله گر ادامه دهد، این امر به وجود می آید.

زمانی که معامله‌گران معامله‌ای با ضرر را تجربه می‌کنند و تصمیم به «دوبرابر کردن» می‌گیرند، طمع می‌تواند ظاهر شود، به این امید که پول بیشتری برای حل مشکل به سمت مثبت شدن موقعیت کمک کند. از مدیریت ریسک از نظر اگر بازار به حرکت در برابر معامله گر ادامه دهد و به سرعت به یک معامله تبدیل شود، بسیار خطرناک است فراخوان حاشیه.

طمع در تجارت

طمع بارها در بازارهای مالی ظاهر شده است. یکی از این موارد در زمان حباب دات کام بود که در آن افراد سهام اینترنتی بیشتری خریدند و قبل از اینکه همه چیز از بین برود، ارزش آنها را به شدت افزایش دادند. یک مثال جدیدتر این است بیت کوین; سرمایه گذاران روی ارز دیجیتال انباشته شدند و فکر می کردند که ارزش آن فقط قبل از سقوط می تواند افزایش یابد.

بیشتر بدانید حباب های مالی بزرگ، بحران ها و سقوط های ناگهانی.

چگونه حرص و ترس را مدیریت کنیم تا یک معامله گر موفق باشیم

راه های مختلفی وجود دارد احساسات خود را کنترل کنید و مطمئن شوید که ترس و طمع بر تصمیمات تجاری یا موفقیت کلی شما تأثیری نگذارید.

1) داشتن یک طرح معاملاتی

معامله گران باید یک طرح معاملاتی برای جلوگیری از هرگونه انگیزه عاطفی که از برنامه منحرف می شود. برخی از Eنمونه هایی از این موارد عبارتند از: اهرم بیش از حد، حذف توقف در موقعیت های از دست دادن، دو برابر کردن موقعیت های از دست دادن

2) اندازه های تجاری کمتر

“یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش احساسات هاثر معاملات شما این است که اندازه تجارت شما را کاهش می دهد.جیمز استنلی، استراتژیست ارز DFX

این یکی از بسیاری بود نکته خوبساخته شده در ما مقاله تمرکز بر مدیریت احساسات تجارت.

علاوه بر این، مقاله همچنان بیان می کند که قرار دادن یک معامله بزرگ در یک حساب آزمایشی منجر به از دست دادن خواب نمی شود، زیرا هیچ ریسک مالی واقعی وجود ندارد. با این حال، معامله گران مطمئناً پس از مشاهده نوسانات قیمت در یک تجارت زنده بزرگ، استرس را تجربه خواهند کرد. چنین استرسی می تواند منجر به تصمیمات بد شود که ممکن است بر حساب معاملاتی تأثیر منفی بگذارد، بنابراین کنترل این موارد بسیار مهم است.

3) a مجله تجارت

معامله گران همچنین باید در هنگام معامله نسبت به خود پاسخگو باشند. بهترین راه برای انجام این کار ایجاد یک است مجله تجاری. مجلات معاملاتی به معامله گران کمک می کنند تا معاملات خود را ثبت کنند و آنچه را که کار می کند یادداشت کنند و استراتژی هایی را که درست نیستند اصلاح کنند. حذف تمام احساسات هنگام ارزیابی نتایج معاملات و کاهش استراتژی های ناموفق بسیار مهم است.

اگر معامله گر ارز هستید، راهنمای ما را برای نگه داشتن یک ارز بخوانید مجله تجارت فارکس.

4) یاد بگیرید افرام دیگران

در DailyFX ما به دنبال کشف هستیم آنچه در گذشته برای معامله گران کار می کرد تا دیگران بتوانند در آینده از آن ویژگی ها بهره مند شوند. نتیجه این است تحقیق ویژگی های معامله گران موفق.

Thتحقیق استنشان میدهد که هیجانی نقش مهمی در تجارت ایفا می کند، همانطور که مشخص شد که به طور متوسط، معامله گران پول خود را از دست دادند حتی اگر معاملات برنده بیشتر از معاملات بازنده بود. این به این دلیل بود که معاملات بازنده بیشتر از معاملات برنده بود، یعنی معامله‌گران در هنگام حرکت بازار در برابر آنها بیشتر از آنچه در صورت حرکت بازار در جهت معامله‌گران دریافت می‌کردند، ضرر می‌کردند.

معامله گران می توانند به دنبال مقابله باشند ترس و طمع در تجارت با ایجاد پایان نامه از این تحقیق که توسط دیوید رودریگز بیان شده است مانند:

معامله گران در بیش از 50 درصد مواقع حق دارند، اما در معاملات باخت بیشتر از برنده شدن در معاملات برنده می شوند. معامله گران باید استفاده کنند توقف ها و محدودیت ها به اجرا درآوردن نسبت ریسک / پاداش از 1:1 یا بالاتر.’

مطالعه بیشتر در مورد روانشناسی تجارت





منبع