نحوه استفاده از توییتر برای معامله گران


نحوه استفاده از توییتر برای معامله گران

  • تجارت اخبار
  • نقش توییتر
  • چه زمانی توییتر برای معامله گران مهم شد؟
  • مثال: توییتر جلوتر از اخبار سنتی
  • چگونه اخبار جعلی را تشخیص دهیم
  • چگونه معامله گران به طور موثر توییتر را نظارت می کنند
  • چه کسی را در توییتر دنبال کنیم

معامله گران توییتر

از زمان معرفی رسانه های اجتماعی، تاجر قرن بیست و یکم ابزار جدیدی در اختیار داشته است. در این مقاله، من درباره نحوه استفاده فعالان بازار مالی از رسانه‌های اجتماعی، با تمرکز ویژه روی توییتر به عنوان منبعی کلیدی برای ردیابی اخبار کلان حیاتی بازار بحث خواهم کرد. من نمونه‌های قابل توجهی را که در سال‌های اخیر دیده‌ام، مرور می‌کنم که در آن رسانه‌های اجتماعی مزیتی را برای معامله‌گران فراهم کرده‌اند، در کنار یک بینش مفید در مورد نحوه استفاده کارآمد از رسانه‌های اجتماعی و شناسایی اخبار جعلی!

قبل از ادامه بیشتر، می‌خواهم بگویم که هیچ دیدگاهی در مورد ارتش خرده‌فروشی Reddit WallStreetBets ارائه نمی‌کنم، عمدتاً به این فرض که خودم از وبلاگ استفاده نکرده‌ام (و قصد ندارم). بنابراین برای کسانی که به دنبال راهنمای تجارت Reddit 101 هستند، این گزارش برای شما نیست.

تجارت اخبار

منطقه ای که به طور گسترده توسط DailyFX پوشش داده شده است، “تجارت اخبار کلان جهانی” است که به خوبی با یکدیگر ارتباط دارد. با چگونه می توانید به رسانه های اجتماعی برای تجزیه و تحلیل بازارهای مالی نزدیک شوید. بنابراین، مهم است که در ابتدا، درک محکمی از محرک‌های اساسی دارایی‌هایی که معامله می‌کنید داشته باشید و همچنین دائماً با موضوعات/روایت‌های فعلی به‌روز باشید. با آگاهی از محرک‌های کلیدی بازار، در کنار موقعیت/احساس فعلی بازار، به عنوان یک معامله‌گر، این امر شما را در مورد نحوه واکنش بازارها به اطلاعات جدید بهتر آماده می‌کند. به خاطر داشته باشید که قیمت فعلی یک دارایی منعکس کننده تمام اطلاعات موجود است (یا طبق فرضیه بازار کارآمد باید چنین باشد). متعاقباً، هر زمان که اطلاعات جدیدی منتشر شود، چه داده‌های اقتصادی یا تصمیمات بانک مرکزی، قیمت یک دارایی معمولاً برای یافتن قیمت جدیدی حرکت می‌کند که منعکس کننده آن اطلاعات است.

اچبا این حال، این بحث وجود دارد که بسیاری از اخبار کلان صرفاً نویز هستند و تأثیر قابل توجهی بر دارایی‌هایی که معامله می‌کنید ندارند.، و من تا حدی با آن دیدگاه همدردی کنید. دبلیووقتی جریان اخبار ورودی روی صفحه نمایش شما چشمک می زند، می توانید بشکنید آی تی با پرسیدن دو سوال پایین بیاورید:

  • آیا این اطلاعات جدید است و اگر چنین است، آیا از روایت بازار انحراف دارد (اجماع/انتظارات)
  • آیا این اطلاعات قابل توجه است

اگر پاسخ شما به هر دو سوال “خیر” است، می توانید با اعتبار خوب بگویید که اطلاعات جدید در بازار حرکت نمی کند. من قدردانی می‌کنم که این مهارتی است که فوراً به آن مسلط نمی‌شود و رک و پوست کنده ممکن است هرگز به طور کامل تسلط نگیرد. همانطور که معمولاً در مورد هر کاری که در زندگی انجام می دهید، تجربه در طول زمان مهم است، که به شما کمک می کند تا جریان اخبار کلان کلیدی را به طور موثر هضم کنید.

همانطور که در بالا ذکر کردم، DailyFX این موضوع را با جزئیات کامل پوشش داده است، بنابراین برای یک راهنمای جامع کامل در مورد تجارت اخبار، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

نقش توییتر

خواه شما یک هزاره در TikTok باشید که امیدوار است به محبوبیت ویروسی بعدی تبدیل شود یا فردی که بی‌پایان در اینستاگرام می‌چرخد، رسانه‌های اجتماعی اساساً نحوه تعامل ما با یکدیگر و انتشار اطلاعات جدید را تغییر داده‌اند. از زمان ایجاد توییتر در سال 2006، پلتفرم میکروبلاگینگ به طور قابل توجهی رشد کرده است و به یکمنبع مشهور اخبار فوری، که فوراً توسط کسانی که به رویداد نزدیک هستند به روز می شود، از روزنامه نگاران، مقامات دولتی، مدیران شرکت یا حتی یک مولتی میلیاردر بی حوصله، که به شما نگاه می کنند، ایلان (کسی که ممکن است در نهایت صاحب پلتفرم شود.)

توییتر در اعداد:

  • کاربران فعال ماهانه: 330 میلیون
  • تعداد توییت روزانه: 500 میلیون

چه زمانی توییتر برای معامله گران مهم شد

توییت AP “Fake” (23 آوریل 2013) | DJIA -1٪ در دقیقه قبل از ردیابی مجدد

نحوه استفاده از توییتر برای معامله گراننحوه استفاده از توییتر برای معامله گران

منبع: بلومبرگ

برای من، تعیین دقیق این موضوع دشوار است، با توجه به اینکه من فقط از سال 2014 وارد بازار شده‌ام. اگرچه به گذشته نگاه می‌کنم، لحظه‌ای کلیدی که باعث شد یک لحظه بسیار بد باشد. نگاه کن اهمیت روزافزون توییتر در بازارهای مالی آمد پس از “سقوط هک” در سال 2013. به گزارش آسوشیتدپرس، یک پیام نادرست حاکی از آن بود که دو انفجار در کاخ سفید رخ داده است که رئیس جمهور وقت، باراک اوباما، مجروح شده است. حدود 130 میلیارد دلار به طور موقت از شاخص های ایالات متحده حذف شد و در عرض چند دقیقه دوباره ردیابی شد. مدت کوتاهی پس از این توئیت نادرست، سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرد که رئیس جمهور خوب است، در حالی که AP بعداً اعلام کرد که آنها هک شده اند. در نتیجه، با تأثیری که همه یک توییت می‌تواند بر بازارهای مالی داشته باشد، روند استفاده معامله‌گران از توییتر را به عنوان ابزاری برای نظارت بر اخبار فوری تسریع کرده است. با این حال، این مثال همچنین این واقعیت را برجسته می کند که توییتر یک شبکه خبری بدون فیلتر است که در آن صحت اخبار اغلب می تواند زیر سوال رود، که در ادامه این گزارش به آن خواهم پرداخت.

مثالها: توییتر جلوتر از اخبار سنتی

طی سال‌ها و اخیراً با توجه به رویدادهای سیاسی قابل توجه، یعنی برگزیت و جنگ تجاری ایالات متحده و چین، موارد متعددی وجود داشته است که توییتر سریع‌تر از اخبار سنتی (بلومبرگ و رفینتیو) اخبار کلان و شرکت‌ها را گزارش می‌کند. وقتی این اتفاق می‌افتد، من قضاوت می‌کنم که این امر به معامله‌گران برتری نسبت به بازار می‌دهد. منظور من از بازار، معامله algo با سرفصل های بلومبرگ و Refinitiv است. اما برای صرفه‌جویی در اینچ ستون‌ها، چند نمونه قابل توجه را مرور می‌کنم که توییتر یک مزیت ارائه کرده است.

مطالعه موردی 1: بازار نفت، آوریل 2020

قیمت نفت با واکنش معامله گران به آغاز بحران کروناویروس با موج اول قرنطینه جهانی که باعث شد تقاضای نفت تا 1/3 کاهش یابد، سقوط کرده بود. پس از درگیر شدن روسیه و عربستان سعودی در جنگ قیمت، اوضاع برای بازار نفت بدتر شده بود و نفت به پایین ترین حد در 18 سال اخیر سقوط کرد.

در 2 آوریل 2020 در ساعت 15:30 GMT، CNBC توییت زیر را منتشر کرد. در 42 ثانیه بعد، بلومبرگ توییت اصلی را منتشر کرد، در حالی که تیتر قرمز چشمک زن BBG در ساعت 15:34.49 رخ داد. از سوی دیگر، Refinitiv توییت کامل را در ساعت 15:32.39 منتشر کرده بود. در یک بازه زمانی 8 دقیقه ای از توییت تا اوج، نفت خام برنت بیش از 37 درصد افزایش یافت.

نحوه استفاده از توییتر برای معامله گراننحوه استفاده از توییتر برای معامله گران

منبع: ICE، DailyFX

مطالعه موردی 2: جنگ تجاری، آگوست 2019

در سنت سیاست در عصر رسانه‌های اجتماعی، فعالان بازار به نظارت بر حساب توییتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده برای اطلاعیه‌های سیاسی بازار که عمدتاً حول محور جنگ‌های تجاری با چین بود، عادت کرده بودند.

در 1 آگوست 2019، ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، با اعلام اینکه ایالات متحده بر 300 میلیارد دلار محصولات چینی تعرفه های 10 درصدی اعمال خواهد کرد، تنش های جنگ تجاری با چین را تشدید کرد. قبل از اینکه توییت به اخبار سنتی برسد، USD/JPY از 108.14 به 108.00 سقوط کرد، در حالی که حرکت بعدی پس از اینکه بلومبرگ گزارش داد توئیت باعث شد USD/JPY حرکت خود را به پایین تر از 107.26 در 30 دقیقه بعد برساند.

نحوه استفاده از توییتر برای معامله گراننحوه استفاده از توییتر برای معامله گران

منبع: بلومبرگ، DailyFX

مطالعه موردی 3. برگزیت، اکتبر 2020

در طول حماسه برگزیت، اولین نقطه ارتباط بسیاری از خبرنگاران سیاسی از طریق توییتر بود. این بدان معناست که معامله‌گرانی که روزنامه‌نگاران بلندپایه‌ای را دنبال می‌کردند که معمولاً آخرین اسکوپ را از سالن‌های وست‌مینستر دریافت می‌کردند نسبت به مالکان BBG/Refinitiv برتری سرعت داشتند. مثال زیر یکی از موارد متعددی را نشان می‌دهد که توییتر سریع‌تر اخبار فوری برگزیت را گزارش می‌کرد. البته، خطر صحت/قابل اعتماد بودن سرفصل ها بود، با این حال، این تا حد زیادی به روزنامه نگاری که این گزارش را توییت کرد بستگی داشت.

در اول اکتبر 2020، یک خبرنگار سیاسی در توییتی نوشت که احتمال توافق برگزیت از 30 درصد به 70 درصد تغییر کرده است. به این ترتیب، تقریباً 4 دقیقه قبل از عبور توییت از سیم‌ها (Refinitiv)، GBP/USD از 1.2841 به 1.2871 افزایش یافت و در عرض 36 دقیقه پس از دریافت توییت توسط Refinitiv، از 1.2871 به 1.2976 رسید. .

نحوه استفاده از توییتر برای معامله گراننحوه استفاده از توییتر برای معامله گران

منبع: بلومبرگ

چگونه “اخبار جعلی” را تشخیص دهیم

یکی از اشکالات آشکار توییتر، انتشار اطلاعات نادرست یا همانطور که دونالد ترامپ دوست دارد بگوید، “اخبار جعلی” است. نewsflow در سراسر توییتر معمولاً نسبت به منابع خبری سنتی تر (WSJ، Sky News، BBC، CNBC) اعتبار کمتری دارد. با این حال، چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای کمک به شناسایی اخبار جعلی انجام دهید:

  • آیا حساب تایید شده استبه عبارت دیگر آیا اکانت تیک آبی دارد؟ اگر چنین است، این امر اعتبار توییت های آن حساب را افزایش می دهد.
  • نسبت فالوور/فالوور. اکانتی که اخبار ارائه می‌کند معمولاً نسبت به فالوورها، حساب کاربری پایینی دارد.
  • املای اشتباه در نام پروفایل و بیو برای حساب‌های جعلی رایج است، به‌ویژه آنهایی که جعل حساب‌های دیگر با حروف جایگزین شده با اعداد («O» و «0») هستند.
  • تاریخ عضویت توییتر. یک حساب جعلی معمولاً برای مدت کوتاهی در توییتر وجود دارد، زیرا تمایل به تعلیق نسبتاً سریع دارند. این همچنین به تعداد توییت‌ها مربوط می‌شود که در حساب‌های جعلی بسیار کمتر از حساب‌های خبری رسمی است که ۲۴ ساعته توییت می‌کنند.

نحوه استفاده از توییتر برای معامله گران

معامله گران چگونه می توانند به طور موثر توییتر را نظارت کنند

یک راه کارآمد برای نظارت بر اخبار کلان در توییتر، استفاده از ابزارهایی مانند Tweetdeck است. این به کاربران اجازه می دهد تا نویز را فیلتر کنند و روی اخبار مربوط به دارایی هایی که معامله می کنند تمرکز کنند. علاوه بر این، Tweetdeck راهی موثر برای حفظ اخبار فوری ارائه می‌کند، که برای معامله‌گران کلان جهانی که در افق کوتاه‌مدت معامله می‌کنند، مهم است. لذت بخش ترین قسمت در مورد Tweetdeck این است که استفاده از آن رایگان است، تنها چیزی که نیاز دارید یک حساب توییتر است.

همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، Tweetdeck را می توان از طریق ستون ها با استفاده از لیست های سفارشی نظارت کرد، و این پلتفرم را به یک پخش کننده اخبار کارآمد برای تشخیص سریع اخبار فوری تبدیل می کند.

نحوه استفاده از توییتر برای معامله گران

منبع: Tweetdeck

چه کسی باید در توییتر دنبال شود

شبکه: دنبال کنید چه کسانی در شبکه شما هستند که به ارزش می افزایند و منظورم از ارزش، تفسیر روشنگر آینده نگر است. حتی می‌توانید این سوال را بپرسید که برترین تحلیلگران کلان/FX، کالا و سهام برای دنبال کردن در توییتر چه کسانی هستند.

یک لیست ایجاد کنید و آنها را بر اساس موضوع جدا کنید (برای Tweetdeck مهم است): همانطور که در بالا ذکر کردم، ایجاد لیست های انتخاب شده خود می تواند به شما کمک کند تا نویز را از بین ببرید. اما به یاد داشته باشید، با تغییر روایت بازار، مرتباً لیست خود را به روز کنید.

  • رسانه های خبری سریع، سیاست بریتانیا، #OOTT (سازمان بازرگانان نفت در توییتر)

سر و صدا را حذف کنید: اکنون در حالی که افراد باتجربه و باهوش زیادی در توییتر وجود دارند، سر و صدای زیادی نیز وجود دارد که ناشی از افرادی مانند permabears است. از آنها دوری کنید، زیرا به ندرت زمان به خوبی سپری می شود. کسی که در مورد سقوط بازار در آینده هشدار داده و چندین سال به طلا پیشنهاد داده است، برای تجارت شما مفید نیست. باور نکنید، فقط نمودار طلا و S&P 500 را در دهه گذشته باز کنید.





منبع