میخ دلار هنگ کنگ از تست استرن توسط Rampant Greenback جان سالم به در خواهد برد


دلار هنگ کنگ، USD/HKD PEG، چین – نکات گفتگو:

  • USD/HKD به اجبار به بالای باند تجاری مجاز خود رسیده است
  • مقامات هنگ کنگ مجبور شده اند از این سطح دفاع کنند
  • آنها برای انجام این کار مهمات فراوانی در اختیار دارند. پکن می تواند بیشتر بیاورد

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

دلار هنگ کنگ در میان بسیاری از ارزهایی است که به شدت در برابر رقیب آمریکایی خود سقوط می کند، زیرا بحران های جهانی فزاینده باعث کاهش محبوبیت گرینبک شده است. با توجه به اینکه فدرال رزرو ایالات متحده در بحبوحه قدرتمندترین برنامه خود برای افزایش نرخ بهره برای یک نسل – بسیار جلوتر از هر کس دیگری – قرار دارد، درک اینکه چرا پول آن در رای مردم به دست آورده است، دشوار نیست.

پس از یک شروع متزلزل، به نظر می‌رسد که فدرال رزرو بیشتر از هر بانک مرکزی بزرگ دیگری می‌خواهد و می‌تواند در برابر تورم نوظهور با اجبار عمل کند. ایالات متحده همچنین از تسلط بر زنجیره تامین کالا و انرژی خود تا حدی که با رقبا قابل مقایسه نیست، برخوردار است. از آنجایی که اروپا وابستگی خود به نفت و گاز روسیه را ناامید می کند و زمستان سردی را به نظر می رسد، این برگ برنده ایالات متحده جذابیت دلار را بیشتر می کند. با این حال، دلار هنگ کنگ البته به واحد ایالات متحده متصل است و یک پیچ و تاب شگفت انگیز به این جفت ارز اضافه می کند. ما نگاهی به میخ، تاریخچه و آینده آن با توجه به اقدام معاملاتی سال جاری می اندازیم.

image1.png

نمودار ایجاد شده با TradingView

میخ USD/HKD چیست؟

این میخ در ابتدا وسیله ای برای بازگرداندن اعتماد به دلار هنگ کنگ پس از یک دوره کاهش ارزش در سال 1983 بود. اداره پولی هنگ کنگ (HKMA) شاهد کاهش ارزش پول خود بود تا جایی که یک دلار آمریکا بیش از 9 دلار از آن را خریداری کرد. همتایان هنگ کنگ، از حدود شش در ابتدای سال. در مواجهه با اعتماد متزلزل به بانک‌های محلی و در واقع ناآرامی‌های عمومی، USD/HKD روی 7.80 تعیین شد و از سال 2005 این جفت ارز مجاز به معامله بین 7.75 و 7.85 بود.

اگر USD/HKD به 7.86 افزایش یابد، از طریق یک “سیستم ارز پیوندی”، HKMA دلار هنگ کنگ را از ذخایر بانک محلی خریداری خواهد کرد. این به نوبه خود باعث کاهش نقدینگی بانکی خشکی و افزایش نرخ بهره می شود که سرمایه را به هنگ کنگ باز می گرداند و USD/HKD را تقویت می کند.

برعکس، اگر دلار آمریکا ضعیف شود، HKMA دلار هنگ کنگ را به بانک های محلی می فروشد. سپس نقدینگی افزایش می‌یابد، نرخ بهره کاهش می‌یابد و جذابیت واحد محلی محو می‌شود.

طراحی میخ به این معنی است که این ابزار اصلی کنترل نرخ ارز است. HKMA نرخ های بهره محلی را مطابق با فدرال رزرو ایالات متحده تغییر می دهد و عملاً اختیار خود را برای تنظیم سیاست پولی در پاسخ به شرایط اقتصادی در حال تغییر رها می کند.

دانش تجارت پایه

مبانی کلان

توصیه شده توسط دیوید کوتل

فقدان استقلال مشکل اکنون است

منظور از دفاع ثابت کنونی این است که نرخ‌های بهره محلی در زمانی افزایش می‌یابد که با وجود همه چیز برابر، اقتصاد برای تحریک هزینه‌های استقراض پایین‌تر فریاد می‌زند.

هنگ کنگ هم از سیاست‌های قرنطینه «صفر کووید» چین و هم از سرکوب آزادی‌هایی که ظاهراً پس از بازگشت به حاکمیت چین در سال 1997 برای هنگ‌کنگ تضمین شده بود، توسط پکن آسیب دیده است.

این شهر مدت‌هاست که یک آهن‌ربای توریستی بوده است، اما چشم‌انداز قرنطینه طولانی مدت و سختگیرانه کووید و واقعیت یک رژیم محلی ظالمانه‌تر به‌طور قابل‌توجهی شاهد فروپاشی تعداد بازدیدکنندگان بوده است.

در واقع، هیئت گردشگری هنگ کنگ در سال گذشته کاهش 97.4 درصدی بازدیدکنندگان را گزارش کرده است، با وجود بهبود کمی در سال 2022، علیرغم برخی کاهش قوانین قرنطینه.

با اعدادی از این دست، تعجب آور نیست که رشد اقتصادی کلی باید به هم بخورد. اقتصاد در سه ماهه دوم سال 2022 پس از کاهش 3.9 درصدی در سه ماهه اول سالانه 1.3 درصد کاهش یافت.

بدیهی است که اینها شرایطی نیستند که تحت آن نرخ وام باید افزایش یابد. با این حال، تحت قوانین ارزی قلمرو، آنها باید افزایش یابند.

تسهیل کمی برای وام گیرندگان وجود دارد، زیرا بانک‌های خرده‌فروشی محلی تاکنون نرخ‌های خود را زیاد افزایش نداده‌اند، اما به نظر می‌رسد که اگر نرخ‌های پایه همچنان به افزایش خود ادامه دهند، اما مطمئن به نظر می‌رسد که این نرخ‌ها را افزایش خواهند داد. و این یک مشکل خواهد بود. همانطور که پل چان، وزیر مالی هنگ کنگ در ماه جولای گفته بود، “افزایش مستمر نرخ بهره برای بهبود اقتصادی مضر است.”

توصیه شده توسط دیوید کوتل

مبانی تجارت محدوده

با این حال، هنگ کنگ باید آن را تحمل کند

آنها قطعاً مضر هستند، اما ممکن است در حال حاضر کار کمی در مورد آنها انجام شود. هنگ کنگ به سختی تنها حوزه قضایی است که در آن افزایش ناخواسته نرخ بهره اعمال شده است. افزایش تورم جهانی کم و بیش هر اقتصاد بزرگ را در موقعیت مشابهی قرار داده است.

میخ دلار هنگ کنگ اساس ثبات مالی در این قلمرو است. یک ارز باثبات برای اقتصاد باز مانند هنگ کنگ که تجارت بین المللی و لجستیک دریایی محرک های کلیدی کسب و کار هستند، حیاتی است. این ارز به عنوان ایمن و قابل تبدیل جذاب است (در واقع معمولاً در ده واحد برتر معامله شده در سطح جهانی قرار دارد) و بستر موقعیت هنگ کنگ به عنوان یک مرکز مالی است.

این نگرانی‌ها به احتمال زیاد بر دردهای کوتاه‌مدت اقتصادی مانند کل تاریخ ۴۰ ساله این شرکت پیروز خواهند شد.

میخ هنوز هم بسیار معتبر است

میخ از اعتبار زیادی در بازار ارز برخوردار است. چان در ماه جولای گفت که ذخایر ارزی “عظیم” شهر برای دفاع از آن کافی است. ارزش آنها حدود 440 میلیارد دلار است و احتمالاً ذخایر چند تریلیون دلاری پکن پشت سر آنها قرار دارد.

که ما را به نگرش چین می رساند، که احتمالاً بسیار مهم است.

به نظر می رسد پکن از اینکه هنگ کنگ جایگاه خود را به عنوان “پنجره” چین به بازارهای سرمایه بین المللی حفظ کند، راضی است. این به معنای حفظ پیوند دلار هنگ کنگ با دلار آمریکا است. دومی به شکلی آزادانه قابل تبدیل است که یوان هنوز اینطور نیست. در نتیجه، نقشی در تجارت جهانی ایفا می کند که طرفداران پول چین هنوز فقط می توانند در مورد آن رویا داشته باشند. گرین‌بک همچنین ارز اصلی ذخیره جهانی است و همچنان باقی خواهد ماند. چین به سادگی نمی‌خواهد کنترل کافی بر پول خود را به هوس‌های بازار جهانی واگذار کند.

این بدان معناست که هنگ کنگ با دلار آمریکا در طرف دیگر رژیم ارزی خود وضعیت بهتری خواهد داشت. تا زمانی که پکن موافقت کند، میخ دوام خواهد آورد.

نوشته دیوید کوتل برای DailyFX

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع