مهلت پوند انگلیس با تضعیف دلار آمریکا و بازگشت احتمالی سیاست


پوند انگلیس، GBP/USD، دلار آمریکا، USD/JPY، چین، نفت خام، طلا – نقاط صحبت

  • با نفس کشیدن دلار آمریکا، پوند انگلیس افزایش یافت
  • به نظر می رسد بازارها آماده تنبیه سیاست های مالی و پولی ضعیف هستند
  • آیا USD/JPY و GBP/USD شاهد حرکت های بزرگی بدون تغییر در سیاست خواهند بود؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

پوند انگلیس در روز دوشنبه از سوی کاهش ارزش دلار آمریکا و پس از اظهارات جرمی هانت، وزیر خزانه داری جدید آمریکا در آخر هفته مبنی بر اینکه ممکن است کاهش مالیات برنامه ریزی شده تلویحی مورد بازنگری قرار گیرد، حمایتی پیدا کرد.

ممکن است هفته دشواری برای استرلینگ باشد، در حالی که نخست وزیر لیز تراس تحت فشار سیاسی باقی می ماند و بانک انگلستان از حمایت از بازار گیلت بازنشسته می شود.

بازدهی خزانه داری در طول جلسه آسیایی برای شروع هفته چند واحد پایه در سراسر منحنی کاهش یافته است. در نتیجه دلار آمریکا به طور کلی ملایم‌تر است، و دلار استرالیا ذینفع اصلی تا کنون بوده است که بالای 0.6230 معامله می‌شود.

ین ژاپن تنها ارزی است که امروز در برابر «دلار بزرگ» سودی به دست نمی‌آورد، زیرا بازار همچنان در مورد مداخله احتمالی پس از چند فک از سوی مقامات نگران است. USD/JPY درست زیر بالاترین سطح 32 ساله 148.86 که در روز جمعه مشاهده شد، قرار دارد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز یکشنبه یک سخنرانی سرسختانه ایراد کرد که در آن موضوعات متعددی از نوسازی، تایوان، هنگ کنگ، رفاه مشترک، ارتش، محیط زیست، فناوری و سیاست خارجی را پوشش می داد.

مشخصاً هرگونه تغییر در سیاست فلج کننده اقتصادی صفر مورد کووید-19 وجود نداشت. شاخص های سهام Hang Seng و CSI 200 پایین تر هستند، اما ممکن است بیشتر مربوط به فروش روز جمعه در وال استریت باشد. سنگ آهن در اخبار ناامید کننده پایین تر است.

ASX 200 استرالیا و Nikkei 225 ژاپن نیز در این روز کاهش یافتند در حالی که معاملات آتی به شروع ثابتی برای معاملات نقدی آمریکای شمالی اشاره می کنند.

نفت خام و طلا شاهد افزایش اندکی در کاهش ارزش دلار بوده اند. قرارداد آتی WTI بالاتر از 86 دلار آمریکا است در حالی که قرارداد برنت 92 دلار آمریکا تسویه شده است. هر اونس طلا به 1650 دلار نزدیک می شود.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله GBP/USD

GBP/USD تجزیه و تحلیل فنی

GBP/USD در روز دوشنبه پس از عقب افتادن از سطوح مقاومتی که به آخر هفته رفت، ثابت ماند. نقاط شکست در 1.1405 و 1.1414 ممکن است به ارائه مقاومت ادامه دهند.

قیمت از میانگین متحرک ساده 10 و 21 روزه (SMA) عبور کرده است که می تواند نشان دهنده عدم قطعیت کوتاه مدت نسبت به حرکت جهتی باشد. SMA های 55 روزه و بالاتر همگی بالاتر از قیمت هستند و ممکن است نشان دهند که حرکت نزولی بلندمدت دست نخورده است.

پشتیبانی ممکن است در پایین ترین سطح قبلی 1.0924 و 1.0354 باشد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع