ممکن است یورو در برابر دلار آمریکا به زیر برابری کاهش یابد: فرصت های تجاری برتر


یورو در سه ماهه دوم تثبیت شد – با توقف روند نزولی در بازی از دسامبر 2020 – زیرا مقامات بانک مرکزی اروپا سرانجام آمادگی خود را برای اقدام علیه تورم فزاینده اعلام کردند. نرخ سرفصل CPI در ماه می به نرخ چشمگیر 8.1 درصدی رسید. با جذب انتظارات افزایش نرخ بهره در قیمت ها، ارز کف پیدا کرد و شروع به افزایش اینچ کرد.

حدس و گمان در 9 ژوئن به اوج خود رسید، زیرا بانک مرکزی اروپا رسماً افزایش نرخ بهره را اعلام کرد. بانک مرکزی قبلاً گفته بود که خرید اوراق قرضه – نوعی محرک غیر استاندارد – را در ماه جولای پایان خواهد داد. کمتر از یک هفته بعد، یک جلسه اضطراری تشکیل شد و دستور ایجاد یک ابزار جدید در برابر «تجزیه» داده شد.

که صعود یورو را در مسیر خود متوقف کرد. تشدید انتظارات بانک مرکزی اروپا نگرانی ها در مورد سطوح بالای بدهی در برخی از اقتصادهای منطقه یورو را زنده کرد. اسپرد بین بازده اوراق قرضه دولتی 10 ساله ایتالیا و آلمان پس از نشست سیاستی ژوئن به شدت افزایش یافت و به بالاترین حد در دو سال اخیر 242 واحد پایه (bps) رسید.

اکنون به نظر می‌رسد که مدیریت «تجزیه» – یعنی نرخ‌های وام‌دهی متفاوت در کشورهای منطقه یورو – لزوماً باعث می‌شود که بانک مرکزی اروپا نسبت به سایر کشورهای همتای جهانی سخت‌تر شود. این امر ارز واحد را در یک نقطه ضعف حاد قرار می دهد و نشان می دهد که روند نزولی در حال از سرگیری است.

روند نزولی یورو با افزایش شرط بندی های افزایش نرخ بانک مرکزی اروپا متوقف می شود (نمودار هفتگی)

ممکن است یورو در برابر دلار آمریکا به زیر برابری کاهش یابد: فرصت های تجاری برتر

نمودار ایجاد شده با TradingView، تهیه شده توسط ایلیا اسپیواک

در این میان، موقعیت‌یابی نمودار EUR/USD در یک مقطع حساس قرار دارد. با نگاهی به نمودار ماهانه، قیمت‌ها در پایین محدوده‌ای قرار دارند که از مارس 2015 پیشرفت نزولی را محدود کرده است. شکستن زیر این مانع ممکن است زمینه را برای مرحله بعدی کاهش ساختاری از اوج بالای 1.60 در سال 2008 فراهم کند. .

بسته شدن ماهانه به زیر 1.0340 به نظر تأییدی برای نقض است، با حرکت بعدی پس از آن ظاهراً قرار است نرخ ارز را به زیر سطح برابری که از نزدیک تحت نظارت است، برساند. پسوندهای بلندمدت فیبوناچی مراحل بعدی را تقریبی می‌کنند، با نقاط عطف قابل توجه در 0.9707 (50%) و 0.9034 (61.8%).

در سمت بالا، سطوح مقاومت فوری در 1.0885 و 1.1239 قرار می گیرند. بازگشتی که قیمت‌ها را از این موانع عبور می‌دهد، احتمالاً منطقه ازدحام چند ساله محدود شده در 1.1727 را دوباره در کانون توجه قرار می‌دهد. هنوز بالاتر از آن، مقاومت تبدیل شده به حمایت تعیین کننده روند است که به 1.2538 می رسد.

تست یورو طبقه محدوده هفت ساله در مقابل دلار آمریکا (نمودار ماهانه)

ممکن است یورو در برابر دلار آمریکا به زیر برابری کاهش یابد: فرصت های تجاری برتر

نمودار ایجاد شده با TradingView، تهیه شده توسط ایلیا اسپیواک





منبع