مقدمه ای بر تحلیل خط روند پایه


بازبینی شده توسط نیک کاولی در 5 آگوست 2022

در این مجموعه، آناتومی یک تجارت نوسانی را گرد هم می‌آوریم و ابزارها را همراه با روش‌شناسی مورد استفاده برای ایجاد یک راه‌اندازی تجارت پایه مورد بحث قرار می‌دهیم. در حالی که هیچ یک از استراتژی‌ها بی‌نقص نیست، این بهترین شیوه‌ها را می‌توان در ارتباط با استراتژی معاملاتی خودتان برای شناسایی نقاط ورودی/خروجی مطلوب‌تر در محیط‌های پرطرفدار بازار مورد استفاده قرار داد.

خطوط روند ساده ترین و تنها مهمترین ابزار (و عمدتاً کم استفاده) در زرادخانه معاملاتی شما هستند. گسترش یک خط از اوج و پایین های کلیدی در قیمت یک روش عینی برای ارزیابی شیب یا شیب یک بازار در حال روند است. این مرحله کلیدی می تواند به شناسایی جایی که قیمت احتمالاً پشتیبان (کف) یا مقاومت (سقف) پیدا می کند کمک کند.

نمودار قیمت روزانه DXY

تجزیه و تحلیل خط روند در نمودار روزانه DXY

توجه داشته باشید که تجزیه و تحلیل خط روند را می توان بیشتر به عنوان یک شکل هنری در نظر گرفت تا یک علم زیرا به نوعی ذهنیت نیاز دارد. گفته می‌شود، هنگام ترسیم خطوط روند، هر چه نقاط تماس بیشتری در بازار داشته باشد، اعتقاد قوی‌تری به شیب ارائه می‌دهد. این بدان معنی است که واکنش خارج از خط روند (شیب) به طور فزاینده ای موثر می شود.

در مثال از شاخص دلار آمریکا، شیب مثبت چشم انداز صعودی را نشان می دهد، با برنامه گسترده بازی برای خرید به عنوان روند قیمت بالاتر. پس نقطه ورود ما کجا باید باشد؟ بازگشت به سمت پشتیبانی خط روند مطلوب ترین ورود خواهد بود

تجزیه و تحلیل خط روند در نمودار روزانه DXY

با همین احترام، یک استراحت اغلب معکوس‌های واضح‌تر و مهم‌تری را ارائه می‌کند. هنگامی که یک حمایت خط روند شکسته شود، اکنون شیب به مقاومت در برابر قیمت ها تبدیل می شود و اغلب تغییر در رفتار بازار را پیش بینی می کند. این شیب اکنون می تواند به عنوان مرجع باطل شدن برای حرکت فعلی پایین تر دیده شود.

نمودار قیمت روزانه AUD/NZD

تحلیل خط روند در نمودار روزانه AUD/NZD.

به همین ترتیب، شکست بالای مقاومت خط روند، آن خط را به عنوان حمایت از حرکت بعدی بالاتر می بیند. را AUD/NZD مثال بالا نشان می دهد که چگونه یک خط روند منفرد می تواند بازی هایی را در هر دو طرف طیف به عنوان حمایت و مقاومت ارائه دهد. هنگامی که شیب در دسامبر شکسته شد، در صورتی که در رالی بعدی در اوایل سال 2015 قبل از حرکت به سمت پایین، مقاومت واضحی ارائه شود. به همین ترتیب، نقض فوق در ژوئن باعث افزایش رالی شد، که به ناچار حمایت را در همان خط روند پیدا کرد.

نکات کلیدی در تحلیل خط روند

برخی از جنبه های مهمی که هنگام ترسیم خطوط روند باید در نظر داشته باشید:

  • دو نکته حدس و گمان است، سه نکته تایید می کند– مهم است که توجه داشته باشید که هر دو نقطه مرجع می توانند یک خط روند ارائه دهند – اما این سومین نقطه لمسی است که اعتبار شیب را تأیید می کند. بنابراین قبل از اتکای بیش از حد به یک گرادیان معین، به دنبال آن نقطه تماس سوم باشید تا مطمئن شوید.
  • ارزیابی break– همیشه باید با این فرض معامله کنید که خط روند حفظ خواهد شد – اما زمانی که سعی می کنید مطمئن شوید که آیا قیمت واقعاً در حال شکستن است یا خیر، یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید، بازه زمانی است. به عنوان یک قاعده کلی، من معمولاً به دنبال یک بسته روزانه برای تأیید یا باطل کردن شکست یک خط روند معین می‌گردم. با این حال، زمانی که از بازه‌های زمانی کوتاه‌تر استفاده می‌شود، اقدام قیمت بزرگترین نشان‌دهنده واکنش/تغییر رفتار در زمان شکست با عقب‌نشینی و آزمایش مجدد شیب به‌عنوان پشتیبانی/مقاومت برای تأیید شکست خواهد بود. ما در بخش 3 این مجموعه با جزئیات بیشتر در مورد تجزیه و تحلیل چند تایم فریم بحث خواهیم کرد.
  • شکستن خط روند باید شتاب را تقویت کند- هنگامی که یک شیب به عنوان مقاومت یا حمایت شکسته می شود، حرکت بعدی باید شاهد ادامه روند قیمت ها در جهت شکست باشد. اگر قیمت‌ها بشکنند و نتوانند در آن جهت شتاب بگیرند، اغلب اوقات این نشانه‌ای از سناریوی «شکست نادرست» (همچنین به عنوان «پرتاب» نیز شناخته می‌شود) خواهد بود. این معاملات فرسودگی در روندهای بالغ معمول هستند و اغلب می توانند قبل از برگشت های کلیدی قیمت باشند.
  • دنبال استراحت نباش– روشی که می خواهید شکست خط روند را معامله کنید این است که منتظر عقب نشینی قیمت باشید تا شیب را به عنوان پشتیبانی آزمایش کنید – توقف شما زیر این پایین خواهد بود. به همین ترتیب، در شکست حمایت، منتظر بمانید تا بازار خط روند را مجدداً به عنوان مقاومت مورد آزمایش قرار دهد.

این استفاده اساسی از خطوط روند در تجزیه و تحلیل شیب ثابت است و اساس روش شناسی است. منقسمت دوم را معرفی می کنیم تجزیه و تحلیل Pitchfork و Medina-line برای کمک به شناسایی اهداف مطلوب (مناطق حمایت / مقاومت) در چارچوب یک روند معین.

نکات و استراتژی های معاملاتی بیشتری را در راهنمای رایگان تجارت فارکس ما بیابید.

— نوشته مایکل بوتروس، استراتژیست ارز با DailyFX

مایکل را در توییتر دنبال کنید @MBForex .





منبع