مقاومت خط روند، تست پشتیبانی 4k


S&P 500 Talking Points:

  • S&P 500 هفته گذشته به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته رسید و در نقطه آشنای 4100 مقاومت پیدا کرد.
  • سطح 4100 در ماه فوریه به پایین ترین حد خود رسید و اکنون با خط روند نزولی که از نوسان اوج های امسال گرفته شده است، همخوانی دارد. همین خط روند با کمک میانگین متحرک 200 روزه به چرخش یک پیشرفت صعودی در ماه اوت کمک کرد.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

S&P 500 در 13 اکتبر به پایین ترین حد سالانه فعلی خود رسید. این درست پس از انتشار یک چاپ CPI فراتر از حد انتظار بود و در ابتدا، با کاهش S&P 500 به سطح 3500، موجی از ضعف ایجاد شد. داده‌های CPI یک ساعت قبل از باز شدن بازارهای سهام ایالات متحده کاهش می‌یابد و در آن صبح، به نظر می‌رسید که خرس‌ها دری باز دارند تا سطح حمایت روانی عمده را آزمایش کنند.

اما، با آنلاین شدن سهام ایالات متحده در آن روز و قیمت از آن زمان کمتر از 3590 نبوده است، یک جهش ایجاد شد. مشابه جهشی که در ژوئن مشاهده شد، روندهای میان مدت در میان یک پس‌زمینه نزولی بلندمدت صعودی بوده است.

در مجموع، قیمت سال 2022 یک سقوط بزرگ در S&P 500 بوده است. اوج در هفته اول ژانویه قرار گرفت و در حالی که فروشندگان در برخی مواقع تهاجم شدیدی از خود نشان دادند، در ژوئن و دوباره در اکتبر در پایین ترین سطح خود قرار گرفتند. ، که خط روند با زاویه ضعیف تر را زیر قیمت تنظیم می کند.

نمودار هفتگی S&P 500

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

در نمودار بالا، احتمالاً متوجه خواهید شد که دو گوه در حال سقوط هستند. اولین مورد با همان خط روند حمایت مشخص شده است، اما با خط روند مقاومت خط خورده مطابقت دارد که از اوج‌های نوسانی اوت و سپتامبر گرفته شده است. این مقاومت تا اکتبر و اوایل نوامبر بالاترین میزان خود را حفظ کرد و سرانجام جای خود را به چاپ دیگری از CPI داد که در 10 نوامبر منتشر شد. این شکست منجر به یک بالاترین بالاترین شد که سپس با یک بالاتر به پایین تطبیق داده شد و به دنبال آن ادامه صعودی به بالاترین سطح هفته گذشته دنبال شد.

روند میان‌مدت در اینجا صعودی باقی می‌ماند، زیرا روند صعودی و پایین‌تری داشته‌ایم. و همانطور که در نمودار هفتگی بالا نشان داده شده است، پتانسیل برگشت صعودی بلندمدت وجود دارد.

سوال بزرگ این است که آیا گاوها می توانند معکوس عمیق تری از حرکت نزولی را که در 9 ماه اول امسال بسیار برجسته بود، ایجاد کنند؟

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ایجاد اعتماد در معاملات

نمودار روزانه S&P 500

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

S&P 500 کوتاه مدت

از زمانی که آن خط روند در 4100 پنج شنبه گذشته وارد عمل شد، خریداران نتوانستند دوباره کنترل را در دست بگیرند و روندهای کوتاه مدت اکنون پایین تر از سطح روانشناختی قیمت 4000 را آزمایش می کند. تصمیم نرخ FOMC در چهارشنبه آینده احتمالاً وجود دارد. تعیین کننده این است که آیا یک «تجمع بابا نوئل» به بیرون راندن از گوه بلندمدت کمک می کند یا خیر.

در حال حاضر، تمرکز بر روی حمایت کوتاه‌مدت است تا ببینیم خرس‌ها چقدر می‌خواهند تهاجمی باشند، زیرا این می‌تواند از پتانسیل نزولی روند میان‌مدت خبر دهد، زیرا حرکت کوتاه‌مدت به تدریج قیمت‌ها را از طریق نقاط قبلی بالاتر به پایین می‌برد. پشتیبانی.

با توجه به سختی در راه بالا، تعدادی از سطوح ممکن برای ردیابی در اینجا وجود دارد. سطح 4k کلیدی است زیرا این یک سطح فیبوناچی و یک سطح روانی است. درست در زیر آن، سطح پشتیبانی احتمالی دیگری در حدود 3950 وجود دارد و زیر آن، منطقه ای از 3912 تا حدود 3928 وجود دارد که نقطه ای از مقاومت تبدیل به حمایت است. اگر فروشندگان بتوانند از آن منطقه عبور کنند، چشم انداز فروش عمیق تر جذاب تر به نظر می رسد.

نمودار چهار ساعته S&P 500

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع