معاملات USD/JPY بالاتر از سطح کلیدی است زیرا سرمایه گذاران در انتظار مداخله BoJ هستند: چشم انداز آسیا و اقیانوسیه


ین ژاپن، USD/JPY، بانک مرکزی ژاپن، احساسات، چشم انداز فنی – نکات صحبت

  • سهام آسیا و اقیانوسیه برای پایان هفته با باد مخالف ناشی از بازدهی بالاتر خزانه داری روبرو هستند
  • داده‌های تورم ژاپن در کانون توجه قرار گرفته است زیرا حجم سنگین معاملات گزینه‌ها به پایان می‌رسد
  • USD/JPY بالای 150 معامله گران را برای مداخله احتمالی در بازار BoJ در حالت آماده باش قرار می دهد

چشم انداز روز جمعه آسیا و اقیانوسیه

سهام آسیا-اقیانوسیه به دنبال باز شدن مختلط هستند زیرا بازدهی بالاتر در ایالات متحده بر احساسات جهانی تأثیر می گذارد. جلسه معاملات وال استریت امید چندانی را برای معامله گران ایجاد نکرد. شاخص S&P 500 در روز پنجشنبه 0.8 درصد سقوط کرد. بازدهی خزانه داری در سراسر منحنی افزایش یافت، اما بیشتر در انتهای منحنی افزایش یافت، که وارونگی شکاف بازدهی 10 ساله/2 ساله را به حدود -38 واحد پایه کاهش داد. در حالی که به نظر می رسد اوج جنگ طلبی دیدگاه فعلی در سوآپ های شاخص یک شبه و معاملات آتی صندوق های فدرال رزرو باشد، نظرات تندروانه چندین عضو FOMC سرمایه گذاران سهام را به وحشت انداخت.

پوند انگلیس پس از آنکه اخبار مربوط به برنامه های لیز تراس برای استعفا به پایان رسید، افزایش یافت، اما قدرت اولیه کاهش یافت و GBP/USD تقریباً بدون تغییر در مدت کوتاهی پس از زنگ بسته شدن نیویورک معامله شد. ممکن است به زودی روز دوشنبه جانشین جدیدی معرفی شود که در میان سایرین، بوریس جانسون – بله … نخست وزیر سابق که اخیراً برکنار شد – و ریشی سوناک، دونده های پیشرو دیده می شوند. استعفای خانم تراس احتمالاً به آشفتگی بازار گیلت پایان می دهد.

صبح امروز، شاخص قیمت تولیدکننده کره جنوبی (PPI) در ماه سپتامبر به 0.2 درصد نسبت به ماه قبل رسید که از -0.4 درصد در آگوست افزایش یافت که نشان دهنده افزایش قیمت کارخانه است. تراز تجاری نیوزلند صبح امروز سررسید می شود. دلار ضعیف کیوی هزینه‌ها را به واردات اضافه کرده است و کسری ممکن است در کوتاه‌مدت ادامه یابد. این کشور جزیره ای در ماه اوت 2.4 میلیارد کسری داشت. کسری رو به رشد احتمالاً بر روی NZD تأثیر می گذارد.

انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف‌کننده ژاپن (CPI) در ماه سپتامبر نسبت به سال قبل از 3.0 درصد عبور کند. این رقم از 2.8 درصد در ماه اوت افزایش می یابد. مانند NZ، ین ضعیف فشارهای تورمی را افزایش می دهد و تلاش های پولی بانک ژاپن را پیچیده می کند. ین در مسیر تضعیف در برابر دلار برای دوازدهمین روز است که یک شاهکار چشمگیر است. با USD/JPY بالاتر از 150، احتمالاً می‌توانیم انتظار فک فک تهاجمی را از سوی سیاست‌گذاران ژاپنی داشته باشیم.

چشم انداز فنی ین ژاپن

USD/JPY اکنون بالاتر از سطح 150 است اما به سختی. BoJ ممکن است تصمیم بگیرد در اطراف این سطوح مداخله کند، اما از نظر فنی، قیمت‌ها به دنبال عقب نشینی کوتاه مدت هستند. این می تواند به معنای کاهش مختصر میانگین متحرک نمایی 9 روزه (EMA) باشد که از بازگشت قیمت ها به ماه اوت حمایت کرده است. شاخص قدرت نسبی به بالاترین سطح خود از اوایل سال 2022 رسیده است که منعکس کننده فروش تهاجمی JPY در 12 روز گذشته است.

نمودار روزانه USD/JPY

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع