مسیر کم‌ترین مقاومت پس از نمای Hawkish توسط Fed Ditches پایین‌تر است


پیش بینی دلار آمریکا:

  • دلار آمریکا افزایش در روز جمعه بر اساس خلق و خوی ریسک، اما زیان سنگین برای هفته
  • تصمیم فدرال رزرو برای کنار گذاشتن راهنمایی های جنگ طلبانه به تثبیت احساسات به زودی کمک می کند، اما جدول زمانی نامشخص است
  • بازارها شروع به کاهش نرخ‌ها در سال جاری کرده‌اند که زمینه‌ای نزولی برای ارز ایالات متحده ایجاد می‌کند

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: آخرین پوند بریتانیا – روند صعودی پوند/دلار آمریکا دست نخورده است اما در حال کاهش است

دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه‌گیری شد، بعدازظهر جمعه با افزایش 0.5 درصدی به 103.11 واحد رسید، اما در مسیر کاهش 0.7 درصدی در هفته پس از افت اخیر بازدهی خزانه‌داری آمریکا قرار داشت. با افزایش بی رویه فدرال رزرو در نشست ماه مارس شتاب گرفت.

روز چهارشنبه، فدرال رزرو مطابق با انتظارات، نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد، اما نشان داد که چرخه صعود آن ممکن است در واکنش به عصبی بودن بانک های ایالات متحده در پی شکست سریع و غیرمنتظره دو میانه پایانی خود را به پایان برساند. وام دهندگان منطقه ای با اندازه (SVB و SBNY).

آشفتگی در بخش بانکی که در اوایل این ماه باعث لرزش در وال استریت شد، احتمالاً در ماه‌های آتی منجر به بحران اعتباری برای خانوارها و مشاغل خواهد شد. فرآیند کاهش تورم معنی دار. این امر فشار بر بانک مرکزی را کاهش می دهد و نیاز به سیاست های بیش از حد محدود کننده را محدود می کند.

اقتصاد هنوز منعکس کننده چالش های واقعی نیست که از استانداردهای سخت تر وام دهی ناشی می شود، اما اثرات منفی آن به زودی قابل مشاهده خواهد بود. بازارهای آینده نگر تشخیص می دهند که نقدینگی در اثر رویدادهای اخیر تحت فشار قرار خواهد گرفت و بنابراین از قبل شروع به کاهش نرخ بهره در سال جاری کرده اند.

نمودار زیر نشان می دهد که چگونه قراردادهای آتی صندوق های فدرال برای سال 2023 نرخ بهره 3.96٪ را در دسامبر کاهش می دهد. این به معنای کاهش چندین بار هزینه های استقراض از سطوح فعلی تا پایان سال است.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

فارکس برای مبتدیان

بازده ضمنی وجوه آتی فدرال رزرو 2023

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

در حالی که فدرال رزرو از کاهش سیاست های سال 2023 عقب نشینی کرده است، اقدامات آن نشان می دهد ثبات مالی در اولویت قرار خواهد گرفت تورم نبرد، که یک مشکل کندتر است. در این زمینه، زمان زیادی است که فدرال رزرو به «تسلط مالی» بپردازد و به سمت یک موضع کبیره تمام عیار حرکت کند.

با توجه به اینکه فدرال رزرو به زودی مسیر خود را معکوس کرده و ایستاده است آماده است در صورت لزوم برای مهار خطرات سیستمیک اقدام کند، دلار آمریکا احتمالاً در مسیر کاهشی باقی می ماند. بدیهی است که عدم اطمینان همچنان بالاست، اما احساسات باید به زودی تثبیت شود و فدرال رزرو و سایر مقامات ایالات متحده به هر قیمتی که شده از سیستم بانکی جلوگیری کنند.

از نظر تحلیل تکنیکال، دلار آمریکا پس از زیان های شدید از 9 مارس، زمانی که قیمت ها توسط مقاومت خوشه ای رد شدند و به زیر خط روند صعودی بلندمدت نزول کردند، سوگیری منفی نشان می دهد.

با این پس‌زمینه، به نظر می‌رسد که مسیر کمترین مقاومت پایین‌تر است، اما برای اطمینان از روایت نزولی، شکستن زیر سطح حمایت در 102.00 مورد نیاز است (50% اصلاح فیبوناچی از پیشرفت ژانویه 2021/سپتامبر 2022). اگر این سناریو اجرا شود، تمرکز به پایین ترین حد ماه فوریه تغییر می کند.

از سوی دیگر، اگر گاوها کنترل بازار را دوباره به دست آورند و شاخص DXY را بالاتر ببرند، مقاومت اولیه به 104.00 و سپس 104.60 می رسد.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

تجارت خود را با IG Client Sentiment Data بهبود دهید

نمودار فنی دلار آمریکا (DXY).

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار USD (DXY) با استفاده از TradingView تهیه شد





منبع