مری دالی از فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره در آینده و ریسک های مالی جهانی


مری دالی از فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره در آینده و ریسک های مالی جهانی

  • تورم یک “بیماری خورنده” است که علیرغم نگرانی های رشد باید به آن پرداخته شود
  • خطرات ثبات مالی به دلیل افزایش نرخ بهره بانک مرکزی جهانی در حال افزایش است
  • همه چشم‌ها به گزارش فردای CPI برای تصویری دقیق‌تر از وضعیت اقتصاد نگاه می‌کنند

توصیه شده توسط Cecilia Sanchez Corona

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

مری دالی، رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو، در اوایل اکتبر گفت که کار کمیته بازار آزاد فدرال هنوز به پایان نرسیده است زیرا تورم همچنان در حال افزایش است. علیرغم نگرانی های فزاینده رشد، انتظار می رود نرخ های بهره بالاتری وجود داشته باشد، اما دالی تاکید کرد که تصمیمات سیاست پولی وابسته به داده ها خواهد بود، زیرا FOMC خطرات فزاینده ثبات مالی را با افزایش نرخ بهره بانک های مرکزی در سراسر جهان تشخیص می دهد.

هشدار دالی، صندوق بین المللی پول

در حالی که صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد جهانی خود را برای سال 2023 کاهش داد و هشدار داد «بدترین‌ها هنوز در راه است»، دالی اخیراً از تورم به عنوان «بیماری خورنده» یاد کرد که با کاهش دستمزدهای واقعی، قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد، به‌ویژه برای محروم‌ترین افراد. ، اما باید رسیدگی شود.

برای زمینه، CPI اصلی، که قیمت‌های مصرف‌کننده بدون احتساب انرژی و مواد غذایی را اندازه‌گیری می‌کند، در ماه آگوست نسبت به سال قبل 6.3 درصد افزایش یافت که نسبت به افزایش 5.9 درصدی در جولای و پس از اوج 6.5 درصدی در ماه مارس افزایش یافت. انتظار می‌رود که قرائت ماه سپتامبر فردا منتشر شود.

با استناد به افزایش فشارهای قیمتی، FOMC در جلسه سپتامبر خود، نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد و محدوده نرخ صندوق های فدرال را بین 3.00 تا 3.25 درصد رساند. سیاست گذاران فدرال رزرو پیش بینی می کنند که نرخ بهره تا پایان سال 2022 بین 4.25 تا 4.5 درصد و تا پایان سال 2023 بین 4.5 تا 4.7 درصد باشد.

دقیقه ها جلسه سیاست پولی امروز منتشر شد و تأیید کرد که فدرال رزرو علیرغم خطرات فزاینده به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد، اما اذعان کرد که در برخی مواقع سرعت انقباضات برای ارزیابی تأثیر بر اقتصاد و سیستم مالی کاهش می یابد.

در همان جلسه، FOMC پیش‌بینی‌های اقتصادی خود را تجدید نظر کرد و نشان داد که می‌توانند بدون ایجاد رکود به افزایش نرخ‌های بهره ادامه دهند، اگرچه انتظار می‌رود که کاهش شدید رشد اقتصادی در سال 2022 0.2 درصد و در سال 2023 +1.2 درصد پیش‌بینی شود. .

image1.png

منبع: سیستم فدرال رزرو

فدرال پیوت؟

بازارها تشنه هرگونه شواهدی مبنی بر “حرکت فدرال رزرو” هستند، اما دالی، یکی از اعضای بدون رای FOMC در سال های 2022 و 2023، به صراحت اعلام کرده است که این سناریو بعید است اتفاق بیفتد. سرمایه گذاران حدس می زنند که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد 2022 و سپس آنها را در سال 2023 قطع کنید.

دالی تاکید کرده است که ناظران فدرال رزرو به اشتباه توقف نهایی افزایش نرخ بهره را به عنوان یک تغییر سیاست تفسیر کرده اند. در مقابل، نرخ‌های بهره تا حدی افزایش می‌یابد که به اندازه کافی محدودکننده باشد تا تقاضا را مهار کند و ثبات قیمت‌ها را بازگرداند، و سپس در آن سطح در حالی که اقتصاد و سیستم مالی ارزیابی می‌شود، نگه داشته می‌شود.

انقباض بانک مرکزی جهانی

با این حال، در مصاحبه اخیر با بلومبرگ، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو اظهار داشت که تصمیمات آتی FOMC به شدت به داده ها بستگی خواهد داشت تا خطر “انجام کم یا زیاد” را کاهش دهد. دالی در مواجهه با نگرانی‌های بازار مبنی بر اینکه اقتصاد به دلیل نرخ‌های بهره بالا به سمت رکود سقوط می‌کند، اظهار داشت که فدرال رزرو باید “چابک و مصمم” باشد. مصمم به مبارزه با تورم، اما در اجرای آن انعطاف پذیر است. او همچنین نگرانی‌های فزاینده در مورد ثبات مالی را در نتیجه سخت‌گیری بانک مرکزی جهانی اذعان کرد و خاطرنشان کرد که در حال حاضر اختلالات مالی را مشاهده نمی‌کند، اما از آنجایی که فدرال رزرو آخرین وام‌دهنده بود، نظارت دقیق بر وضعیت حیاتی است. رفت و آمد مکرر.

بازارها در نشست 1 تا 2 نوامبر FOMC نرخ بهره را 75 bp افزایش دادند. داده‌های CPI فردا تصویر دقیق‌تری از وضعیت اقتصاد ارائه می‌دهد و شانس‌ها ممکن است بر این اساس تغییر کند.

image2.png

ابزارهای آموزشی برای تاجران

• آیا تازه شروع کرده اید؟ دانلود راهنمای مبتدیان برای معامله گران FX

• آیا دوست دارید در مورد شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ در مسابقه DailyFX شرکت کنید و بدانید

• داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را در مورد نحوه استفاده از این اندیکاتور معاملاتی قدرتمند از اینجا دریافت کنید.

— نوشته شده توسط Cecilia Sanchez-Corona، تیم تحقیقاتی DailyFX

مشاهده ایده های بیشتر اززنان در امور مالی و تجارت.





منبع