مری دالی از فدرال رزرو، خوش بینی بازار را برانگیخت


نکات گفتگو:

• رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو اظهارنظرهای غیرمنتظره ای درباره کاهش سرعت افزایش نرخ بهره می کند

• اقتصاد ایالات متحده نشانه هایی از کندی را نشان می دهد

• با ضعیف شدن شاخص دلار آمریکا، دارایی های ریسک افزایش می یابد

توصیه شده توسط Cecilia Sanchez Corona

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو که به طور مداوم بر تعهد بانک مرکزی برای مهار تورم از طریق افزایش نرخ بهره تاکید کرده است، سرمایه‌گذاران را با بیان این که زمان آن فرا رسیده است که «در مورد کناره‌گیری» از سرعت افزایش نرخ‌ها صحبت کنیم، شگفت‌زده کرد. اظهارات دالی به عنوان نشانه ای در نظر گرفته شد که میزان افزایش بیشتر نرخ بهره می تواند به زودی کاهش یابد.

سخنان فدرال رزرو قبل از دوره خاموشی

از آنجایی که بانک مرکزی به مبارزه با تورم فزاینده ادامه می دهد، انتظارات برای افزایش 75 واحدی نرخ بهره در جلسات نوامبر و دسامبر بسیار بالاست. با این حال، مری دالی، یکی از اعضای بدون رأی FOMC در سال‌های 2022 و 2023، به نظر می‌رسد در نظرات اخیر پیشنهاد می‌کند که باید از سخت‌گیری بیش از حد اجتناب شود. در طی رویدادی در دانشگاه کالیفرنیا برکلی در 21 اکتبر، دالی گفت که ما می‌توانیم «خودمان را با افزایش 75 bp در نوامبر دریابیم»، اما اوضاع ممکن است پس از آن تغییر کند. او گفت: “من به مردم توصیه می کنم که برای همیشه آن را 75 جفت باز نکنند.”

دالی هشدار داد که بانک مرکزی باید با افزایش شدید نرخ ها، از وارد کردن اقتصاد به رکود «غیراجباری» اجتناب کند.

اظهارات او یک روز قبل از شروع دوره خاموشی فدرال رزرو پیش از نشست سیاست پولی 1-2 نوامبر منتشر شد. مشاهدات دالی همچنین پیش از آخرین دور بررسی‌های اقتصادی S&P Global نشان می‌دهد که بخش‌های تولیدی و خدماتی به دلیل افزایش نرخ‌های بهره در حال کند شدن هستند. نظرسنجی‌ها احتمالاً یکی از بهترین شاخص‌های آینده‌نگر هستند، برخلاف گزارش CPI که نشان‌دهنده تاخیر است.

آیا خبر بد، خبر خوب است؟

در زمینه کاهش سرعت اقتصاد، مری دالی خاطرنشان کرد که FOMC باید در مورد میزان کاهش نرخ بهره “متفکر” باشد. او تاکید کرد که پیش‌بینی‌های اقتصادی فدرال رزرو در ماه گذشته که نشان می‌دهد نرخ وجوه فدرال بین 4.5 تا 5.0 درصد در سال آینده افزایش خواهد یافت تا تورم را به سمت هدف 2 درصدی بانک مرکزی پایین بیاورد، همچنان «معقول» است و افزود که تصمیمات آینده باید «به‌طور باورنکردنی» باشد. وابسته به داده».

جامعه سرمایه گذار اظهارات دالی را به عنوان نشانه ای تعبیر کرد که میزان افزایش بیشتر نرخ بهره می تواند به زودی کاهش یابد. و 5 درصد می تواند حد بالایی محدوده صندوق های فدرال رزرو قبل از توقف سیاست گذاران برای ارزیابی تأثیر آن بر اقتصاد باشد.

در نتیجه تغییر در نظرات دالی، احساس ریسک به طور قابل توجهی بهبود یافته است. دارایی‌های پرریسک، مانند شاخص‌های سهام، از روز جمعه منتفع شده و افزایش قابل توجهی را ثبت کرده‌اند. در این شرایط، اخبار بد در اقتصاد می‌تواند خبر خوبی برای سهام باشد، زیرا می‌تواند منجر به کاهش سرعت افزایش نرخ بهره شود. اگرچه احتمالاً با هضم نتایج سه ماهه شرکت ها توسط سرمایه گذاران در روزهای آینده، نوسانات همچنان ادامه خواهد داشت.

نمودار روزانه مینی آتی S&P 500 (ES1).

image1.png

نمودار آتی S&P 500 Mini. با استفاده از TradingView آماده شد

به همین ترتیب، عدم اطمینان باقی خواهد ماند. ترس فزاینده از رکود جهانی، جنگ در اوکراین، بحران انرژی اروپا و تداوم تشدید سیاست های بانک مرکزی در سراسر جهان احتمالاً بر اقتصاد ایالات متحده و سطح نرخ صندوق های فدرال رزرو تأثیر خواهد گذاشت و در نهایت بر بازدهی UST و دلار تأثیر خواهد گذاشت. شاخص (DXY). دومی پس از اظهار نظر دالی کاهش یافته است.

نمودار روزانه شاخص USD (DXY).

image2.png

نمودار شاخص دلار آمریکا (DXY). با استفاده از TradingView آماده شد

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • تازه شروع کردی؟ راهنمای مبتدیان را برای معامله گران FX دانلود کنید
  • آیا می خواهید درباره شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ با آزمون DailyFX آشنا شوید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را برای نحوه استفاده از این نشانگر معاملاتی قدرتمند از اینجا دریافت کنید.

— نوشته شده توسط Cecilia Sanchez-Corona، تیم تحقیقاتی DailyFX

مشاهده ایده های بیشتر اززنان در امور مالی و تجارت.





منبع