مداخله ین ژاپن بی ثبات ترین روز را از سال 2016 به ارمغان می آورد، برای USD/JPY کجا؟


ین ژاپن، USD/JPY، مداخله، بانک مرکزی ژاپن – پیش بینی فنی

  • ین ژاپن بیشترین نوسان را در برابر دلار آمریکا از سال 2016 داشته است
  • این به دنبال مداخله دولت برای حمایت از کاهش سریع ین بود
  • USD/JPY تحت خط روند اصلی قرار می گیرد، آیا این دریچه را برای درد بیشتر باز می کند؟

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

نحوه معامله USD/JPY

ین ژاپن در میان مداخله شاهد بی ثبات ترین روز معاملات در بیش از شش سال گذشته است

ین ژاپن روز پنجشنبه در یک 24 ساعت متزلزل حدود 1.22 درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافت. این همچنین بدترین عملکرد USD/JPY از ماه اوت بوده است. جالب‌تر اینکه، این وسیع‌ترین محدوده معاملات روزانه در بیش از 6 سال بود! پس از ماه‌ها پیشنهاد چیزی جز ضربات لفظی علیه ارز ضعیف آنها، دولت برای حفظ ارز خود در بازار مداخله کرد.

این به دنبال تصمیم نسبتاً موجود دیگری برای نرخ بهره بانک ژاپن بود که در آن، هاروهیکو کورودا، فرماندار، نرخ‌های وام و کنترل منحنی بازده را بدون تغییر نگه داشت. سیاستگذاران نیز علاقه ای به تغییر مسیر نشان ندادند. در نتیجه، اختلاف سیاست بین فدرال رزرو و BoJ بیشتر شد. این یک دستور طبیعی برای کاهش بیشتر ارزش پول ژاپن است.

مداخله ژاپن در بازار اولین بار از سال 1998 بود، زمانی که هدف متوقف کردن یک ارز به سرعت در حال تقویت بود. این دری را برای کاهش قیمت در آخر هفته باز می کند. چه دولت پیروز شود یا نه، نادیده گرفتن نیروهای اقتصادی زیربنایی که بر ین ژاپن فشار می آورند، سخت است.

به عبارت دیگر، مداخله می تواند نشانه ای از این باشد که BoJ قصد دارد برای مدتی بایستد. به نظر می رسید تصمیم دیروز نرخ بهره به این موضوع اشاره دارد. به این ترتیب، این می تواند یک نبرد سخت باشد. اما ژاپن حدود 1.17 تریلیون دلار ذخایر دارد. این می تواند برای ادامه چرخه انقباض فدرال رزرو کافی باشد. اما، تغییر در جهت BoJ احتمالاً بیشترین تأثیر را خواهد داشت. سطوح کلیدی برای تماشا چه هستند؟

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

نمودار روزانه USD/JPY

در نمودار روزانه، USD/JPY نتوانست از طریق حمایت فوری حدود 142.116 افت را حفظ کند. یک فیتیله پایین‌تر با لمس 78.6% پسوند فیبوناچی در 140.636 پشت سر گذاشته شد. قیمت ها تحت خط روند افزایشی کوتاه مدت از اوت بسته شدند. تایید نزولی بیشتر می تواند راه را برای افزایش زیان باز کند. اما، میانگین متحرک ساده 100 روزه (SMA) ممکن است به عنوان پشتیبانی عمل کند و تمرکز صعودی گسترده‌تری را حفظ کند. به نظر می رسد مقاومت کلیدی منطقه مقاومت 144.99 – 145.90 باشد.

نمودار روزانه USD/JPY

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا@ddubrovskyFXدر توییتر





منبع