محو شدن احساسات ریسک داده های EZ PMI و ZEW را کاهش می دهد


نقاط صحبت تحلیل EUR/USD

  • به نظر می رسد افزایش نرخ بهره در این مرحله مسیر ترجیحی برای بانک مرکزی اروپا باشد.
  • تقویم اقتصادی هفته آینده هیچ گونه اثرگذاری بالایی ندارد – در صورت وجود، نوسانات، احتمالا بر اساس دلار آمریکا.
  • SMA 200 روزه هنوز از جنگل خارج نشده است، با این حال، به نظر می رسد صعودی محدود است.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

پیشینه اساسی یورو

وضعیت فعلی در منطقه یورو با تنش‌های ژئوپلیتیکی که منجر به تهدیدات انرژی شده است، تغییر چندانی نکرده است. گفته می شود، از دیدگاه بانک مرکزی اروپا، چیزها جالب می شوند. به نظر می رسد که مقامات بانک مرکزی اروپا در نظرات خود اختلاف نظر دارند و برخی طرفدار یک موضع تهاجمی پایدار هستند در حالی که برخی دیگر به دنبال اعمال انقباض کمی (QT) زودتر از حد انتظار هستند تا از چنین افزایش نرخ بهره غیرقانونی اجتناب کنند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

ECB’s Knot در مورد استفاده از اجرای قبلی QT برای فرونشاندن فشارهای تورمی و در نتیجه کاهش نرخ اوج که در حال حاضر قیمت گذاری شده است صحبت کرده است. 2.9269٪ در جولای 2023. با این حال، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، به نظر می رسد از افزایش نرخ بهره به عنوان ابزاری برتر برای مهار تورم حمایت می کند.

احتمالات نرخ بهره بانک مرکزی اروپا

منبع: Refinitiv

image1.png

هفته آینده از دیدگاه منطقه یورو بسیار سبک است و داده های تولید و خدمات در ماه نوامبر منتشر شده است. انتظارات کمتر از چاپ قبلی است و ممکن است به حمایت کمتر یورو در برابر دلار اضافه کند.

تقویم اقتصادی یورو/دلار آمریکا

image2.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

تجزیه و تحلیل فنی

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

الگوهای شمعدانی

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

نمودار روزانه EUR/USD

image3.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

اقدام قیمت یورو/دلار آمریکا، گاوهای نر را در تلاش برای سوراخ کردن به بالای SMA 200 روزه (آبی) نگه می‌دارد که از ژوئن 2021 رخ نداده است. عدم توانایی افزایش بیشتر همزمان با نزدیک شدن شاخص قدرت نسبی (RSI) به سطوح بیش خرید، نشان‌دهنده محو شدن حرکت صعودی است. . در حالی که فضایی برای قدردانی وجود دارد، من معتقدم که این امر حاشیه ای خواهد بود و می توان آن را محدود کرد 1.0500 کنترل روانی پس از آن به مناطق حمایتی بعدی ادامه دهید.

سطوح مقاومت:

سطوح پشتیبانی:

داده های احساس مشتری IG: نزولی

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر هستند کوتاه در EUR/USD، با 59% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های خرید دارند (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، اما به دلیل تغییرات اخیر در موقعیت‌های بلند و کوتاه، ما طرفدار یک سوگیری کوتاه مدت هستیم.

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas





منبع