محدوده محدود دلار توسط تولید ناخالص داخلی و تورم ترجیحی فدرال رزرو مورد آزمایش قرار می گیرد


S&P 500، دلار آمریکا، درآمد، BOC و FOMC درباره نرخ تصمیم گیری:

  • چشم انداز بازار: S&P 500 Eminis Bearish زیر 3900; USDJPY صعودی بالای 132.00
  • S&P 500 در این جلسه گذشته با یک شکاف قابل توجه پایین تر به نمایش نوسانات شدید درون روزی ادامه می دهد تا شکست روز دوشنبه را تضعیف کند … فقط برای اینکه حرکت به طور کامل به محدوده بازگردد.
  • ما پنج شنبه با US 4Q به سمت آب های اساسی جدی تر حرکت می کنیم تولید ناخالص ملی خواندن روی شیر؛ و معامله گران دلاری که از محدوده محدود ناامید شده اند، با انتظار نظاره گر خواهند بود

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

بازارها هر کاری که می توانند انجام می دهند تا نشان دهند که موانع فنی نزدیکی که معامله گران نمودار در غیر این صورت اهمیت می دادند، روند بعدی را دیکته نمی کنند. یک مهره بنیادی واضح در هفته‌های گذشته وجود نداشت، و این نشان می‌دهد که فقدان کششی که در دارایی‌های ریسک معیار، ارزها و سایر معیارهای اصلی سیستم مالی ایجاد کرده‌ایم. برای من هیچ نشانه ای بهتر از S&P 500 از بلاتکلیفی وجود ندارد. تلاشی با مشخصات بالا اما در نهایت بی ثمر برای معکوس کردن روند نزولی سال 2022 در دسامبر صورت گرفت، که بسیاری از تکنسین ها (از جمله خودم) به دلیل شرایط بازار آن را نادیده گرفتند. در بازارهای نازک تر، موانع فنی در نوسانات کمتر می توانند حادتر باشند. اما افزایش فعالیت می تواند آنها را نفوذپذیر کند. چیزی که در هفته گذشته شاهد آن بودیم، ایمان به سطوح فنی مشخص شده را از بین می برد و نمی توان گفت که به دلیل شرایط تعطیلات است. SPX از میانگین متحرک 200 روزه (SMA) عبور کرده است و خط روند تا ابتدای سال 2022 ادامه دارد، اما متوقف شده و دوباره به محدوده سقوط می کند. این هفته، ما دوباره در همان سطوح حرکت کردیم و متعاقباً به محدوده ثابت بازگشتیم. اما این بار، حرکت «مسیر کمترین مقاومت» (لغزش مجدد به محدوده) در یک جلسه معاملاتی به باروهای الگوی فنی بازگردانده شد. شاید این شتاب نشانه ای از ایجاد حدس و گمان و انتظار برای حل قریب الوقوع باشد؟

نمودار S&P 500 با SMA 200 روزه، حجم و محدوده تاریخی 1 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با نگاهی به تقویم در جلسه گذشته، به سادگی چیزی با محدوده اساسی لازم برای بیرون کشیدن بازار از انحراف راضی آن وجود نداشت. عواقب درآمد مایکروسافت کاملاً تحت تأثیر روند کلی خود بازار قرار گرفت. تجمع متعاقب درآمدهای نابرابر شرکت فناوری پس از ساعاتی در روز سه‌شنبه باز ماند. سهام MSFT درست مانند S&P 500 و Dow کاهش یافت. و مانند آن شاخص ها، بخش زیادی از زیان های خود را نیز جبران می کند. یکی دیگر از افتخارات برای آگاهی بنیادی، تصمیم بانک مرکزی کانادا برای نرخ است. این رویداد به خودی خود قابل توجه بود، نه در تصمیم گروه برای افزایش نرخ بنچمارک 25bps به 4.50 درصد. این پیش بینی اجماع بود. در عوض، غافلگیری در وضوحی بود که مقامات سیاست تصمیم خود را برای تغییر از یک رژیم سختگیرانه به رژیمی که اساساً یک فلات بود، نشان دادند. برای خود دلار کانادا، این دوز واقعیت است. اما واقعاً تعجب آور نبود. با توجه به پیش‌بینی‌های نرخ مبادله برای BOC، نرخ برای اواسط سال تقریباً 4.50 درصد بود (و هنوز هم کاهش قیمت‌ها در نیمه دوم وجود دارد). تأثیر گمانه‌زنی بیشتر در اینجا این است که اقدامات BOC احتمالاً به عنوان یک سکوی فرود برای سایر بانک‌های مرکزی بزرگ مانند FOMC تفسیر می‌شود.

نمودار از USDCAD با SMAهای 100 و 200 روزه، پوشش داده شده با بازده دو ساله ایالات متحده و کانادا (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با کنار گذاشتن نوسانات بی هدف S&P 500 و نوسانات مجزا در اطراف ریسک رویداد متمرکز، ثبات قابل توجهی در عدم تصمیم گیری دلار آمریکا وجود داشته است. شاخص دلار DXY که در بازارهای بزرگی مانند EURUSD و USDJPY منعکس شده است، در 9 روز معاملاتی گذشته یک رزرو باورنکردنی در روند قیمت نشان داده است. در واقع، محدوده تاریخی حک شده در آن دوره (1.3 درصد نقطه) نشان دهنده فعالیت قابل مقایسه با شرایط معاملات تعطیلات تا پایان دسامبر است. نقدینگی به سطح عادی بازگشته است، بنابراین این بلاتکلیفی است که احتمالاً ناشی از عدم اطمینان در مورد محرک‌های اصلی است. آیا انتشار تولید ناخالص داخلی 4Q آینده ایالات متحده می تواند قطعا ما را به زیر نقطه میانی محدوده 2021-2022 برساند یا شاید واقعاً افت این چهار ماه گذشته را معکوس کند؟ من شک دارم

نمودار شاخص دلار DXY با SMAهای 100 و 200 روزه، محدوده تاریخی 9 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با نگاهی به مدارک جهانی کلان برای 48 ساعت پایانی هفته معاملات، طیفی از ریسک رویداد معنی دار وجود دارد، اما دو قرائت خاص وجود دارد که به طور ویژه قادر به ایجاد پاسخ سیستمی فراتر از بازارهای محلی و ارز هستند: ایالات متحده 4Q. انتشار GDP (پنجشنبه 13:30 GMT) و کاهش قیمت PCE ایالات متحده (جمعه 13:30 GMT). اولی طبیعتاً ما را در مورد سلامت بزرگترین اقتصاد جهان به روز می کند. این می تواند وزن قابل توجهی در هنگام ارزیابی سلامت اقتصاد جهانی داشته باشد. اجماع اقتصاددانان بر کاهش سرعت سالانه 2.6 درصدی است، اما این برای گاو نر یا خرس ها تکان دهنده نیست. اگر کاهش قابل توجهی وجود داشته باشد، به ترس های «رکود» که ممکن است ایجاد شود توجه کنید – که به احتمال زیاد به سهام آسیب می رساند و جنبه امن دلار را کاهش می دهد. از طرف دیگر، اشتیاق اقتصادی یک قرائت قوی احتمالاً با پیامدهایی برای فدرال رزرو برای انجام تعهدات خود برای نرخ پایانی هدفمند 5.1 درصد (حق بیمه ای برای دیدگاه بازار) جبران می شود. اگر بدون قطعنامه از روز پنجشنبه عبور کنیم، شاخص تورم جمعه مورد علاقه فدرال رزرو است. یک شگفتی در اینجا می تواند به طور مشخص در طیف بالقوه فدرال رزرو تفسیر شود.

ریسک بالای رویدادهای کلان اقتصادی جهانی برای 48 ساعت آینده

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

در جایی که تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و کاهش دهنده تورم PCE رویدادهایی با مشخصات کلان هستند، تاریخچه آنها برای ایجاد حرکت بازار چندان قوی نیست. قرائت تولید ناخالص داخلی یک شاخص عقب مانده است و به نظر می رسد بازار شاخص CPI منتشر شده قبلی را ترجیح می دهد. با این حال، به دلیل محدوده معاملاتی بسیار باریک دلار و شاخص‌ها، همچنان پتانسیل نوسانی وجود دارد. اما پیگیری حتی از تخلیه نقدینگی آخر هفته نیز با مشکل بیشتری مواجه است. هفته آینده، ما برای خطر رویداد استثنایی بیش از حد بارگذاری شده ایم. فقط برای دیدگاه ایالات متحده، ما گزارش اعتماد مصرف کننده هیئت کنفرانس، شاخص تولید ISM، تصمیم نرخ FOMC و NFP های جمعه را داریم. تعداد کمی هستند که بخواهند در مورد شاخص های بالادستی و مرتبه دوم تصمیم بگیرند زمانی که محرک های قطعی بازار به پایان رسیده اند.

ریسک بالای رویدادهای کلان اقتصادی جهانی برای 48 ساعت آینده

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter





منبع