مبارزه لونی در حالی که نفت خام سقوط می کند


آنالیز USD/CAD و نقاط صحبت

  • عبور سقف بدهی از کنگره نقطه کانونی بازارها است.
  • قیمت نفت خام به دلیل تنش اوپک پلاس با مشکل مواجه شد.
  • آیا BOC می تواند از افزایش دوباره نرخ بهره جلوگیری کند؟
  • صلیب مرگ ظاهر می شود اما حرکت صعودی پایدار است.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

پیشینه اساسی دلار کانادا

دلار کانادا هفته‌های خوشی را پشت سر نگذاشته است و به نظر می‌رسد این روند امروز با تأثیر عوامل دلار و نفت خام بر قیمت دلار ادامه خواهد داشت. همانطور که اخیراً موضوع مطرح شده است، عدم اطمینان سقف بدهی ایالات متحده در مورد توافقی که از طریق کنگره تصویب شده است، همچنان ادامه دارد و برخی از جمهوری خواهان اعلام کرده اند که این توافق را رد خواهند کرد. بنابراین جذابیت پناهگاه امن دلار با ریسک گریزی تغذیه شده است و USD/CAD را بالاتر می برد.

قیمت نفت خام نیز به همین ترتیب به دلیل افزایش ارزش دلار کاهش یافته است. با این حال، اصطکاک بین بزرگ‌ترین مشارکت‌کنندگان اوپک پلاس (روسیه و عربستان سعودی) به دلیل شکست روسیه در اجرای توافق‌های کاهش تولید و احتمالاً تمدید این روند پس از دیدار در 4 ژوئن برای تصمیم‌گیری درباره توافق افزایش یافته است. توافقی یکجانبه برای کاهش تولید وجود داشته است، اما با توجه به تاریخ روسیه، تحلیلگران تردید دارند که سقف نفت خام محدود شود. PMI تولید چین با رسیدن به اعداد واقعی، موضوع را از سمت تقاضا تشدید کرد 48.8 (پایین ترین سطح برای سال 2023) و وضعیت انقباضی اقتصاد تولیدی چین را برجسته می کند.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

بعداً امروز، تولید ناخالص داخلی کانادا مورد توجه قرار خواهد گرفت و برای تصمیم گیری نرخ بهره آتی بانک کانادا (BOC) در 7 ژوئن بسیار مهم خواهد بود. اگر تولید ناخالص داخلی بالاتر از حد پیش‌بینی‌شده باشد، BOC ممکن است لازم باشد پیش‌بینی‌های تولید ناخالص داخلی قبلی خود را تجدید نظر کند و احتمالاً در نشست جولای به دنبال افزایش باشد. در حال حاضر، بازارهای پولی قیمت گذاری می کنند 72% احتمال مکثی دیگر

از منظر ایالات متحده، سخنرانان فدرال رزرو بر سرفصل ها تسلط خواهند داشت، در حالی که افزایش نرخ های وام مسکن 30 ساله ممکن است امروز ادامه یابد و محیط سیاست پولی فشرده تعیین شده توسط فدرال رزرو را برجسته کند.

تقویم اقتصادی USD/CAD

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

تجزیه و تحلیل فنی

نمودار روزانه USD/CAD

image2.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

میانگین های متحرک

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

اقدام قیمت روزانه USD/CAD نشان می‌دهد که گاوها قیمت را بالاتر از دسته روانی 1.3600 نگه می‌دارند در حالی که میانگین متحرک 50 روزه (زرد) و 200 روزه (آبی) ممکن است متقاطع به نظر برسد که به عنوان تلاقی مرگ شناخته می‌شود. اگرچه در کوتاه مدت جا برای افزایش بیشتر وجود دارد، اما اگر سقف بدهی ایالات متحده از کنگره عبور کند و اوپک پلاس به کاهش تولید خود ادامه دهند، در میان مدت می تواند منجر به کاهش ارزش دلار شود.

سطوح مقاومت کلیدی:

سطوح پشتیبانی کلیدی:

داده های احساس مشتری IG: مختلط

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر هستند کوتاه در USD/CAD، با 59% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های فروش دارند (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، اما به دلیل تغییرات اخیر در موقعیت‌های بلند و کوتاه، به یک رویکرد محتاطانه کوتاه‌مدت می‌رسیم.

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas





منبع