لیز تراس به عنوان نخست وزیر بعدی بریتانیا معرفی شد، پوند بدون تغییر


GBP/USD، EUR/GBP تجزیه و تحلیل و نقاط صحبت

  • لیز تراس به عنوان نخست وزیر بعدی بریتانیا معرفی شد
  • دیگر خلاء سیاست مالی برای فشار بر پوند وجود ندارد

لیز تراس با 57 درصد آرای حزب به عنوان نخست وزیر بعدی بریتانیا معرفی شد و سومین نخست وزیر در شش سال اخیر خواهد بود. از نظر روند، لیز تراس فردا به طور رسمی نخست وزیر خواهد شد و بعد از ظهر سه شنبه سخنرانی خواهد کرد.

اکنون که بریتانیا از این خلاء سیاست مالی خارج شده است، این خبر خوبی برای پوند خواهد بود. در هفته‌های اخیر شاهد فروش تهاجمی اوراق قرضه دولتی بریتانیا و پوند بودیم (شاید بخشی از این نشان دهنده قیمت‌گذاری حق بیمه ریسک سیاسی باشد)، که شبیه به نحوه معامله یک ارز EM است. گفتنی است، در آخر هفته، گزارش‌های مطبوعاتی بریتانیا اشاره کردند که لیز تراس در حال بررسی فریز کردن قبوض انرژی است. متحدان می گویند برای مقابله با بحران هزینه زندگی منتظر یک لحظه شوک و هیبت باشید. در جای دیگر، لیز تراس همچنین موضع خود را در مورد بانک انگلستان روشن کرده است و اهمیت استقلال آنها را مجدداً تأیید کرده و برخی از لفاظی های سخت خود را در مورد اصلاحات BoE عقب نشینی می کند.

به این ترتیب، اکنون که اقدامات سیاست مالی نزدیک است، دوره عملکرد ضعیف پوند انگلیس ممکن است در حال حاضر به اوج خود رسیده باشد. در نتیجه، در حالی که احساسات پوند در کف است، شاید موردی برای بازگشت متوسط ​​متوسط ​​در ضربات GBP وجود داشته باشد، به ویژه در برابر یورو در مقابل دلار، زیرا شرط بندی در برابر دلار دشوار است. یادآوری اینکه هفته گذشته شاهد بیشترین افزایش هفتگی EUR/GBP از ماه مه بودیم.

در بخش فنی، موانع کلیدی بالا از 0.8670-0.8720 قرار دارند. در همین حال، تفاوت های نرخ نیز به سمت پایین تر EUR/GBP است. در صورت شکسته شدن متقاطع بالای 0.8730-35، دیدگاه EUR/GBP پایین تر مجددا ارزیابی می شود.

نمودار EUR/GBP: بازه زمانی هفتگی

لیز تراس به عنوان نخست وزیر بعدی بریتانیا معرفی شد، پوند بدون تغییر

با نگاهی به آینده، خارج از سیاست، معامله گران GBP از نزدیک سخنرانی کاترین مان از بانک مرکزی انگلیس را امروز (16:30 BST) که در تاریخ 16:30 قبل از ظهر برگزار خواهد شد، تماشا خواهند کرد. تداوم تورم و استراتژی سیاست پولی. به خاطر داشته باشید که کاترین مان یکی از جنگ طلب ترین رأی دهندگان در MPC است و همچنین یکی از معدود اعضایی است که در مورد تأثیر نامطلوب یک پوند ضعیف تر اظهار نظر می کند. در حال حاضر، بازارهای پولی با احتمال 75 درصدی افزایش 75 واحدی در ثانیه در تصمیم آینده بانک مرکزی، قیمت گذاری می کنند. این سخنرانی کلیدی برای سنجش احتمال چنین اقدامی خواهد بود.





منبع