لبه های نفت خام بالاتر است اما به دلیل ضعف تقاضا همچنان تحت فشار است


نفت خام برنت، اوپک، ذخایر نفت، تورم – نکات قابل بحث

  • قیمت نفت خام پس از افت شدید اندکی کاهش یافته است
  • با این حال آنها بسیار پایین تر از اوج های مهم قبلی باقی می مانند
  • با کاهش پیش‌بینی تقاضا، داده‌های موجودی مورد توجه قرار می‌گیرد

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

شاخص بین المللی نفت خام برنت در روز پنجشنبه در اروپا با احتیاط معامله شد و در اوایل هفته مشاهده شد که به وضوح کمی از قدرت خود را از دست داد. قیمت‌ها در ماه اکتبر به شدت افزایش یافته بود زیرا گروه تولیدکنندگان اوپک پلاس (سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان) اعلام کردند که تولید خود را به میزان دو میلیون بشکه در روز کاهش خواهند داد. همراه با قطع عرضه در لیبی و توقف برنامه ریزی شده در نروژ، همین کافی بود تا شاهد افزایش شدید قیمت ها نسبت به پایین ترین سطح هشت ماهه اواخر سپتامبر باشیم و در واقع، بار دیگر به سطح مهم روانی 100 دلار در هر بشکه توجه کنیم.

پیش بینی های رکود، تقاضا را در کانون توجه قرار داده است

با این حال، بازار در مورد تقاضای اساسی احتمالی نگران است زیرا اقتصادهای غربی تحت تورم افسارگسیخته، مصرف کنندگان افسرده و پیش بینی های گسترده از رشد ضعیف یا رکود آشکار تحت فشار هستند. وضعیت به ویژه در اروپا حاد است و صندوق بین المللی پول این هفته پیش بینی کرد که آلمان ممکن است در سال 2023 وارد رکود شود.

در همین حال، هم اوپک و هم وزارت انرژی ایالات متحده چشم انداز تقاضای خود را برای سال جاری کاهش داده اند و اولی علاوه بر تورم بالا، ظهور مجدد محدودیت شدید کووید را در چین ذکر کرده است. در حال حاضر مصرف ما در سال آینده 0.9 درصد افزایش می یابد، در حالی که قبلا 1.7 درصد پیش بینی شده بود.

تقاضای ضعیف برای نفت خام به وضوح ذخایر فعلی را افزایش می دهد. اگر این روند تثبیت شود، و بدون کاهش قابل توجه، تنها بر قیمت ها فشار وارد می کند. رویداد مهم بعدی برنامه ریزی شده برای بازار اواخر روز جهانی برگزار می شود، زمانی که اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده داده های موجودی خود را در مورد ذخایر نفت خام و محصولات پالایش شده برای هفته منتهی به 7 اکتبر منتشر می کند. با توجه به تاریکی فراگیر کنونی، تصور اخبار سخت است. ایجاد موجودی به عنوان یک شوک است.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه تجارت نفت

تحلیل فنی نفت خام برنت

نمودار تهیه شده توسط دیوید کوتل با استفاده از TradingView

سودهای قوی هفته گذشته باعث شد که قیمت ها به طور قابل توجهی بالاتر از کانال روند نزولی غالب قبلی که قبلاً از 9 ژوئن برقرار بود، حرکت کنند. با این حال، گاوها نتوانستند پلتفرم قانع کننده ای ایجاد کنند که از طریق آن آخرین بالاترین قابل توجه یعنی اوج روزانه 105.026 دلاری 29 اوت را به چالش بکشند. آنها ممکن است هنوز فرصتی برای تلاش مجدد داشته باشند، اما اگر چنین است، نمی توانند شاهد کاهش شدید بازار نسبت به سطوح فعلی باشند. به نظر می رسد بازارها در حال حاضر با یک خوشه حمایتی بین 92.044 دلار و 96.18 دلار در حال معاشقه هستند، جایی که بین 8 و 15 سپتامبر در نوسان بود. اگر بتواند در اینجا تثبیت شود، ممکن است بازار تلاش دیگری برای رسیدن به بالاترین سطح در 29 آگوست انجام دهد. با این حال، فشار نزولی بر قیمت ها قابل توجه به نظر می رسد، به طوری که این کانال روند نزولی احتمالاً در هر بسته روزانه زیر 90.71 دلار مجدداً تأیید می شود. اشتهای صعودی برای نگه داشتن بازار بالاتر از آن سطح با نزدیک شدن به پایان این هفته می تواند کلیدی برای جهت گیری کوتاه مدت باشد. هر لغزشی به زیر این سطح، پایین ترین سطح قابل توجه 27 سپتامبر را دوباره در دید خرس ها قرار می دهد.





منبع