قیمت و خرید آنتی اسکالانت آب فناور

این ماده ضد رسوب ممبران با بازده بالایی از تشکیل رسوب بر غشای ممبران در تمام دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس با آب های خوراک مختلف (نظیر آب لب شور یا چاه، آب دریا، آب حاوی سیلیکا یا سولفات بالا) ممانعت می کند. بنابر این استفاده از آنتی اسکالانت در سیستم تصفیه آب اسمز معکوس امری بسیار ضروری است. در این مقاله قصد داریم درباره نحوه و میزان مصرف آنتی اسکالانت با شما عزیزان صحبت کنیم. آنتی اسکالانت برای جلوگیری از تشکیل رسوب بر روی ممبران ها و دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس و سیستم‌های نانوفیلتراسیون بسیار مفید بوده و توصیه می‌گردد. از تشکیل رسوبات غیر آلی به ویژه کربنات کلسیم، سولفات‌ها و آهن ممانعت می‌کند. آنتی اسکالانت بر پایه پلیمری به دلیل اینکه عوارض جانبی برای انسان و محیط زیست را به کمترین میزان رسانده و همچنین غیر سمی بودن آن طرفداران بیشتری را به خود جذب نموده است.

همانطور که گفتیم در دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن هنگام استفاده از روش اسمز معکوس از ضد رسوب باید استفاده کرد. از آنجا که منافذ غشای این دستگاه ها ممکن است پر شود و مانع عملکرد درست دستگاه شود باید ضد رسوب به آن اضافه کرد تا این منافذ را باز نگه دارد و از رسوب کردن مواد جلوگیری کند. سیستم تزریق آنتی اسکالانت تقریبا بر روی تمامی سیستم های آب شیرین کن صنعتی وجود دارد. آنتی اسکالانت Antiscalant از مهمترین مواد شیمیائی تصفیه آباست که معمولا در دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده می گردد. هر دستگاه آب شیرین کن نیاز به یک سیستم تزریق برای این ماده شیمیایی دارد.

مکانیسم جلوگیری از تشکیل رسوب

این ضد رسوب فلوکن از نظر ظاهری مایعی به رنگ زرد روشن است، که دارای PH پایین تر از 2 بوده و کمی اسیدی می باشد. زیرا تنها عامل بازدارنده در دستگاه آب شیرین کن برای عدم چسبندگی رسوبات بر روی ممبران، آنتی اسکالانت است. آنتی اسکالانت Genesys یک محصول فسفاته غلیظ است که برای جلوگیری از تشکیل رسوبات فلزات سه ظرفیتی چون آلومینیوم، منگنز و آهن مناسب است و سبب کاهش شست‌شو یا تعویض ممبران می‌شود. از آنتی اسکالانت جنسیس در سیستم‌های اسمز معکوس و نانوفیلتراسیون استفاده می‌شود و مؤثر برای از بین بردن طیف وسیعی از رسوبات معدنی (کربنات و سولفات) است.

آنتی اسکالانت اسمز معکوس

در دستگاه آب شیرین کن RO با گذشت زمان به دلیل وجود نمک های محلول در آب ورودی، غشا دچار آنتی اسکالانت گرفتگی می شود. رسوب کربنات ها و سولفات ها روی ممبرین ها و غشاهای دستگاه اسمز معکوس RO باعث بروز مشکل در عملکرد دستگاه می گردد. این رسوبات عمدتا شامل کربنات کلسیم (CaCO₃)، سولفات کلسیم (CaSO₄)، سولفات باریم (BaSO₄)، و سولفات استرونیوم (SrSO₄) هستند. جهت جلوگیری از تشکیل این رسوب ممبران RO ، به آب ورودی دستگاه اسمز معکوس، مقدار مناسبی انتی اسکالانت AntiScalant تزریق می شود.

  • آنتی اسکالانت در انواع و برندهای مختلفی توسط شرکت های مربوطه تولید و به بازار عرضه شده اند.
  • آنتي اسکالانت در دستگاه هاي اسمز معکوس مانند دستگاه هاي آب شيرين کن صنعتی، نیمه صنعتی و دريايي کاربرد دارد.
  • در صورتی که بیشتر از مقدار مورد نیاز تزریق شود، خود آنتی اسکالانت بر روی غشا رسوب کرده و باعث گرفتگی می‌شود.
  • با تاثیرگذاری آنتی اسکالانت در این مرحله، رسوب کمتری بر روی فیلتر میکرونی ایجاد می شود.
  • این مساله در تجهیزات تصفیه آب، امری هزینه ساز می باشد که می تواند به این تاسیسات آسیب وارد کرده و سبب ایجاد هزینه اضافی گردد.
  • یکی از مشکلات اسمز معکوس اختلال در دستگاه تزریق است که باعث می‌شود تزریق آنتی اسکالانت بیشتر یا کمتر از مقدار معین شده انجام شود.
رسوبات همچنین زمانی تشکیل می شوند که دو ماده شیمیایی در برخورد با یکدیگر، رسوب کنند (به عنوان مثال، محلول هیدروژن فلورید با یون های کلسیم ایجاد رسوب می کنند.). رسوبات شامل کلسیم کربنات، باریم سولفات، استرانسیوم سولفات، کربنات آهن، اکسیدهای آهن، سولفیدهای آهن و نمک های منیزیم می باشند. توانایی آنتی اسکالانت برای نگه داری محلول فوق اشباع شده در مقابل نمک های محلول در آب است. معایب استفاده از آب های سخت و تولید رسوب و ایجاد خوردگی در برج های خنک کننده از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد، از جمله کاهش بازدهی سیستم و افزایش پاکسازی شیمیایی مداوم تجهیزات. قیمت آنتی اسکالانت های وارداتی موجود در بازار بر اساس برندهای جنسیس، فلوکن، آویستا و دکوئست متفاوت است و تنوع قیمت آنتی اسکالانت به خاطر غلظت و کیفیت آن می باشد. حتما آنتی اسکالانت مورد نیاز خود را از شرکت های معتبر خریداری نمایید و اطمینان حاصل پیدا کنید که از غلظت استاندارد و لازم برخوردار باشد.

بنابراین استفاده از آن در دستگاه اسمز معکوس RO جهت افزایش طول عمر ممبران و همچنین افزایش راندمان جریان خروجی، ضروری است. یونهای کربنات که یکی از واکنش دهنده های لازم برای رسوب کربنات کلسیم موثر میباشد. از معایب دیگر آن می توان به خوردگی اسید، هزینه مخازن و Ro نفوذ PH تجهیزات نظارتی و همچنین اسید باعث کاهش می‌شود اشاره کرد.

بنابراین همواره میزان درستی از ضد رسوب باید تزریق شود تا نتیجه مطلوب را در پی داشته باشد. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره و راهنمایی داشته باشید می توانید با کارشناسان ما در شرکت مهاب تماس بگیرید. توصیه می شود همواره از ماده ضد رسوب جهت بالا بردن بهره وری سیستم تصفیه آب استفاده گردد. شرکت هوبارت شیمی تامین کننده و عرضه کننده بهترین نوع آنتی اسکالانت در بازار ایران، آماده ارائه مشاوره در زمینه تهیه و خرید این محصول برای مصرف کنندگان محسوب می‌گردد. دلیل استفاده از آنتی اسکالانت این است که ایجاد رسوب روی غشاها در سیستم های مختلف از جمله آب و فاضلاب باعث پایین آمدن کیفیت تصفیه ، کاهش نفوذ آب ، گرفتگی فیلترها و افزایش هزینه و انرژی می شود. آنتی اسکالانت بیشتر در سیستم های تصفیه آب و فاضلاب کاربرد دارند و از رسوب یون‌ها و ترکیبات موجود در آب بر روی فیلترها و غشاها جلوگیری می کنند.

تزریق آنتی اسکالانت به سه شیوه می تواند سبب مهار رسوب های ایجاد شده در آب گردد که در ادامه به توضیح آنها پرداخته ایم. این روش نیازمند استفاده از دستگاه های مخصوصی است که هزینه زیادی را بر روی دستتان خواهند گذاشت. از آنجایی که تصفیه آب و به ویژه آب صنعتی در حجم زیادی به انجام می رسد، ضروری است تا از شیوه های استفاده شود که هزینه پایینی داشته و برای تولید کننده و صنعت کاران به صرفه باشد. به علت ایراداتی که این دو روش داشت، امروزه استفاده از روش سوم که استفاده از آنتی اسکالانت ها می باشد، مرسوم شده است و در ادامه به توضیح این روش می پردازیم. در بسیاری از واحدهای عملیاتی در صنایع پتروشیمی، خطر تشکیل رسوب وجود دارد. این پدیده زمانی رخ می دهد که محلول در حالت فوق اشباع بوده و تغییرات دما در عملیات تزریق رخ دهد.

قیمت و خرید آنتی اسکالانت آب فناور