قیمت نفت چشم به اطلاعات موجودی EIA در حالی که دولت بایدن اقدامات افراطی را در نظر می گیرد


نفت خام WTI، داده‌های موجودی، EIA، بایدن، گسترش کراک – نکات صحبت

  • قیمت نفت خام WTI پس از افت شدید اخبار اضافی SPR شاهد جهش ملایمی است
  • گفته می شود دولت بایدن در حال بررسی اقدامات مداخله ای شدید در بازارها است
  • اسپرد کراک تعدیل می‌شود، که در صورت ادامه آرامش، قیمت‌ها را کاهش می‌دهد

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید

قیمت نفت خام WTI در روز چهارشنبه پس از افت شدید 3.97 درصدی در روز سه شنبه اندکی بالاتر بود. قیمت نفت خام برنت نیز بالاتر است. اوج شرط‌های افزایش نرخ فدرال رزرو باعث حرکت ریسک‌پذیر در بازارهای سهام شده است. به طور معمول، اوج جنگ طلبی نویدبخش خوبی برای کالاهای حساس به تقاضا مانند نفت خام است، اما نگرانی های مداوم و فزاینده رکود، قیمت ها را بسته است.

علاوه بر این، انتظار می رود دولت بایدن در دسامبر دستور آزادسازی 15 میلیون بشکه نفت اضافی از ذخایر استراتژیک نفت (SPR) را در روز چهارشنبه صادر کند. این اقدام احتمالاً پاسخی به کاهش تولید اوپک است، چیزی که کاخ سفید آن را یک شیرین کاری با انگیزه سیاسی توصیف کرد. گفته می شود، به نظر می رسد بایدن انگیزه های سیاسی خود را نیز داشته باشد، با انتشار اضافی SPR، با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای.

با این وجود، انتظار می‌رود که تقاضا در طول زمستان کاهش یابد زیرا تأثیر نرخ‌های بالاتر جهانی در اقتصاد جهانی پایین می‌آید. معامله گران اطلاعات موجودی به روز شده از اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) را فردا هضم خواهند کرد. یک برآورد اجماع، افزایش 1.38 میلیون بشکه ای را برای هفته منتهی به 14 اکتبر می طلبد. با کاهش ذخایر، ارقام تقطیر، که شامل سوخت دیزل می شود، نگرانی فزاینده ای را برای معامله گران انرژی ایجاد می کند.

آمریکا صادرات خود را به اروپا افزایش داده است. تحلیلگران کاهش 2.17 میلیون بشکه ای در ذخایر تقطیر را پیش بینی کردند که چهارمین کاهش هفتگی متوالی خواهد بود. علاوه بر این، ذخایر بنزین در حال کاهش است و پیش‌بینی اجماع بر کاهش 1.11 میلیون بشکه‌ای است.

جذب بزرگ در هر دو می تواند قیمت ها را در پمپ افزایش دهد. طبق گزارش ها، دولت بایدن در حال بررسی ممنوعیت صادرات نفت است. مشخص نیست که آیا این امر در داخل کشور تأثیر مطلوبی خواهد داشت یا خیر، اما احتمالاً به اعضای اتحادیه اروپا آسیب می رساند. این امر مقدار قابل توجهی از سرمایه سیاسی را از بین می‌برد که شاید بایدن ترجیح می‌دهد آن را محفوظ نگه دارد، زیرا منافع بالقوه قیمت‌های پایین‌تر در داخل کشور احتمالاً برخلاف دردسری که برای متحدان اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند کمرنگ می‌شود.

توصیه شده توسط توماس وست واتر

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

گسترش ترک نفت خام به نقطه اوج تقاضا می رسد

نگاهی به برخی اسپردهای کلیدی کرک در بازار نفت نشان می دهد که تقاضا برای محصولات پالایش شده ممکن است بالاتر از آن بوده باشد. گسترش کرک 3:2:1 و 1:1 اخیراً تعدیل شده است که احتمالاً تا حدی به دلیل انتشار SPR اعلام شده است. اگر این روندها حفظ شود، باید برای قیمت نفت خام که محصولات موجود در اسپرد (نفت گرمایش و بنزین) از آن پالایش می شوند، باد مخالفی ایجاد کند.

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار ایجاد شده با TradingView

توصیه شده توسط توماس وست واتر

نحوه تجارت نفت

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع