قیمت نفت خام پس از داده های EIA در آستانه از سرگیری افزایش است


نفت خام، دلار آمریکا، API، EIA، موجودی، انتشار سریع، چشم انداز فنی – نکات گفتگو

  • قیمت نفت خام پس از افزایش چند روزه در حال تعدیل است
  • داده‌های موجودی EIA انتظار می‌رود که ذخیره‌سازی را نشان دهد
  • قیمت ها به سطح 100 که از نظر روانی مهم است سقوط می کند

قیمت‌های نفت خام WTI و نفت برنت در معاملات آسیا-اقیانوسیه اندکی پایین‌تر است که نشان‌دهنده پایان بالقوه افزایش چند روزه است که WTI را به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه رساند. عقب نشینی دلار آمریکا باعث کاهش قیمت ها شده است و هزینه های خریداران خارجی را برای معامله در کالاهای دلاری کاهش داده است. با این حال، دلار آمریکا ملایم‌تر است و شاخص‌های سهام در سراسر APAC در حال افزایش هستند.

معامله گران احتمالاً پیش از گزارش موجودی انبارهای آمریکا امشب از سوی اداره اطلاعات انرژی (EIA) نفت خود را کاهش می دهند. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، معامله گران انتظار دارند که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 15 جولای 748 هزار بشکه افزایش یابد. ذخایر بنزین و عرقیات نیز در حال افزایش است. موسسه آمریکایی پترولیوم گزارش داد که در هفته منتهی به 15 جولای 1.86 میلیون بشکه افزایش یافته است که از تولید 333 هزار بشکه ای که تحلیلگران انتظار داشتند، پیشی گرفته است.

افزایش بیش از حد انتظار ممکن است بر قیمت‌ها تاثیر بگذارد، اما به دلیل اینکه سطح ذخیره‌سازی بسیار کم است، احتمالاً جنبه منفی آن محدود است. ذخایر در کوشینگ، اوکلاهاما – نقطه تحویل و قیمت گذاری اولیه WTI – نزدیک به سطوح بسیار پایین است و تنها 21.6 میلیون بشکه در انبار ذخیره شده است. این مرکز ذخیره سازی به حدود 20 میلیون بشکه برای عملیات عادی نیاز دارد که در صورت رسیدن به این میزان، می تواند قیمت ها را بسیار بالاتر ببرد. تقاضای خارج از کشور در هفته های اخیر کاهش یافته است، که می تواند به جلوگیری از جریان نفتی که برای حمل و نقل به سواحل خلیج فارس می رود کمک کند.

با این حال، تقاضای کلی همچنان سالم است. این با قدرت اسپرد سریع WTI، که تفاوت قیمت بین قرارداد فعلی و ماه آینده را اندازه‌گیری می‌کند، مشهود است (نمودار زیر را ببینید). با وجود سطوح ذخیره‌سازی نزدیک به سطوح پایین تاریخی، قیمت‌ها احتمالاً فضای محدودی برای کاهش دارند حتی اگر داده‌های EIA امشب نزولی باشند. گفته می‌شود، اگر داده‌ها با توجه به پس‌زمینه اساسی، کاهش غافلگیرکننده ذخایر را نشان دهند، ممکن است قیمت‌ها افزایش یابد.

گسترش سریع wti

چشم انداز فنی نفت خام WTI

پس از اینکه قیمت‌ها به بالاتر از میانگین متحرک 20 روزه (SMA) نزول کردند، قیمت‌های WTI درست بالاتر از دستگیره 100 مهم از نظر روانی معامله می‌شوند. سقوط به زیر 100 می تواند قیمت ها را برای آزمایش مجدد SMA 200 روزه که هفته گذشته از قیمت ها حمایت می کرد، پایین بیاورد. MACD یک ضربدر بالای خط سیگنال خود ایجاد کرد، یک علامت صعودی، اگرچه نوسانگر RSI نتوانست از نقطه میانی 50 خود بالا برود.

نمودار روزانه نفت خام WTI

چشم انداز فنی نفت خام، wti، cl

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع