قیمت نفت خام در آستانه فدرال رزرو تحت تاثیر بادهای متقابل قرار گرفت. آیا ترس از رکود بر WTI تأثیر خواهد گذاشت؟


نفت خام، دلار آمریکا، WTI، برنت، عقب ماندگی، فدرال رزرو، رکود – نکات صحبت

  • قیمت نفت خام در حال تقویت هستند زیرا مشکلات عرضه محدود همچنان یک نگرانی است
  • فدرال رزرو قرار است افزایش یابد، اما میزان کندی آن مشخص نیست
  • اگر عقب ماندگی بالا باقی بماند، نفت خام WTI به کجا ختم می شود؟

نفت خام هفته را در آستانه نشست روز چهارشنبه فدرال رزرو، جایی که بازار پیش‌بینی می‌کند که نرخ‌ها را 75 واحد پایه (bps) افزایش خواهند داد، با وضعیت مثبت آغاز کرد.

به نظر می رسد لفاظی فدرال رزرو برای فرونشاندن پیامدهای تورمی مضر به کاهش رشد اقتصادی منجر شود. بحث حول محور رکود بالقوه و دامنه و عمق آن است.

چنین کاهشی در بزرگترین اقتصاد جهان معمولاً باعث می شود نفت خام تحت فشار فروش با کاهش تقاضا قرار گیرد. به دلیل محدودیت های عرضه، WTI نسبتاً شناور باقی مانده است و این معضل معامله گران نفت است.

نشانه ای از پویایی عرضه و تقاضا در بازار نفت عقب ماندگی است. زمانی اتفاق می‌افتد که نزدیک‌ترین قرارداد به تسویه حساب، گران‌تر از قراردادی است که بعد از قرارداد اول تسویه می‌شود.

این نشان دهنده تمایل بازار به پرداخت بیشتر برای تحویل فوری به جای اینکه منتظر بماند، می باشد. عقب ماندگی قبل از حمله روسیه به اوکراین همراه با قیمت نفت در حال افزایش بود.

نمودار زیر نشان می دهد که سطح فعلی عقب ماندگی در سطح بالایی باقی مانده است و می تواند نشانه ای از این باشد که شکنندگی عرضه بیشتر از تأثیر یک رکود نگران کننده است.

نوسانات در بازار نفت، همانطور که با شاخص OVX اندازه گیری می شود، نسبتا خوش خیم بوده است و ممکن است نشان دهد که بازار بیش از حد نگران قیمت گذاری فعلی نیست.

نفت خام WTI، عقب ماندگی و ولتاژ (OVX)

نمودار نفت خام

چارت سازمانی جبازخوانی شده در TradingView

در جاهای دیگر، لیبی اخیراً مقداری عرضه اضافه کرده است. ناآرامی های سیاسی باعث شد که تولید این عضو اوپک از آوریل به زیر 600 هزار بشکه در روز کاهش یابد. محمد اون، وزیر نفت لیبی، اعلام کرد که پس از توافق با مخالفان، تولید به بیش از یک میلیون بشکه در روز بازگشته است.

این خبر خوشایند برای مصرف کنندگان نفت در زمانی است که سایر کشورهای اوپک قادر به دستیابی به اهداف تولید خود نیستند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) در چند جلسه اخیر کاهش یافته است و این ممکن است عاملی برای افزایش قیمت نفت خام در ابتدای هفته باشد.

با نگاهی به آینده، جلسه فدرال رزرو همچنان در کانون توجه قرار دارد و اگرچه بازار افزایش 75 واحدی در ثانیه را پیش‌بینی می‌کند، افزایش شگفت‌انگیز 100 واحدی در ثانیه یک شانس خارجی است.

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع