قیمت نفت خام تحت پمپ در نوسانات وحشی و قدرت دلار آمریکا. برای WTI کجا؟


نفت خام، دلار آمریکا، WTI، برنت، روسیه، فدرال رزرو، رکود، تورم – نکات صحبت

  • قیمت نفت خام در حالی که دلار آمریکا افزایش می یابد، به پایین ترین سطح خود چشم دوخته اند
  • فدرال رزرو قصد خود را در مورد تورم روشن کرده است
  • با حرکت‌های بزرگ، نفت خام WTI به کجا ختم می‌شود؟

به دلیل افزایش ارزش دلار آمریکا پس از انتشار صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال ژوئن (FOMC)، قیمت نفت یک شبه به پایین‌ترین حد خود در 3 ماه گذشته رسید.

فدرال رزرو خاطرنشان کرد که برای جلوگیری از تثبیت تورم بالاتر، ممکن است لازم باشد نرخ بهره برای مدت طولانی تری در حال افزایش باشد، حتی اگر منجر به یک نتیجه اقتصادی کندتر شود. این باعث شد که بازدهی خزانه داری دوباره در سراسر منحنی افزایش یابد.

تا حدودی طعنه آمیز است که افزایش تورم به طور قابل توجهی به افزایش قیمت کالاها نسبت داده شده است، اما این قیمت ها اکنون قربانی واکنش های سیاستی به چنین تورمی شده اند.

دلار آمریکا در برابر ارزها و کالاها به طور یکسان افزایش یافته است. آخرین فروش قیمت نفت خام به ترس از رکود اقتصادی و افزایش نرخ ها نسبت داده شده است. پویایی بازار نفت تغییر قابل توجهی نداشته است.

محدودیت های عرضه جهانی همچنان یک مسئله است و غرب به دنبال اعمال محدودیت بر قیمت نفت روسیه است. در حالی که کاهش تنش های سیاسی در اکوادور باعث بازگشت بیشتر تولید آنها شده است، لیبی و قزاقستان برای عرضه محصولات نفتی خود به بازار با مشکلات مداومی روبرو هستند.

برعکس، اخیر دآتا از بیکر هیوز، یک شرکت فناوری انرژی، آشکار کردنیک دکل نفتی دیگر نیز به پایان هفته گذشته در ایالات متحده اضافه شد. مجموع دکل ها اکنون به 595 در مقابل 376 دکل سال قبل رسیده است.

در میان همه اینها، نابرابری گسترده پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران شاید نشان‌دهنده وضعیت نامطمئن تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باشد.

سیتی گروپ 65 دلار بشکه پیش‌بینی کرده است زیرا قیمت‌های بالاتر باعث تخریب تقاضا می‌شود و پویایی عرضه و تقاضا باعث کاهش قیمت می‌شود. در همین حال، جی پی مورگان گزارش داده است که در بدترین سناریو، نفت خام ممکن است به 380 دلار آمریکا برسد. سال آینده.

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام WTI

آخرین فروش WTI قبل از توقف در 95.10، نزدیک به یک سوم پایین‌ترین سطح قبلی، به زیر دو پایین‌ترین سطح قبلی رسید. این سطح ممکن است به ارائه پشتیبانی ادامه دهد.

پایین تر، پایین ترین سطح قبلی در 93.53 و 92.93، که درست بالاتر از 200 روز است. میانگین متحرک ساده (SMA)،همچنین می تواند پشتیبانی کند.

در سمت بالا، مقاومت نزدیک ممکن است در نقطه شکست 101.53 باشد، که درست زیر SMA 5 روزه است.

قیمت نفت خام تحت پمپ در نوسانات وحشی و قدرت دلار آمریکا.  برای WTI کجا؟

چارت سازمانی جبازخوانی شده در TradingView

عقب ماندگی زمانی است که نزدیکترین قرارداد به تسویه حساب گرانتر از قراردادی است که بعد از قرارداد اول تسویه می شود. این نشان دهنده تمایل بازار برای پرداخت بیشتر برای تحویل فوری، به جای اینکه منتظر بماند، می باشد.

عقب ماندگی در چند روز گذشته کاهش یافته است و می تواند نشان دهد که ممکن است فعلاً صعود به بالاترین سطح مارس 130.50 دلار آمریکا قریب الوقوع نباشد.

به طور بالقوه جبران کننده این شاخص OVX است که معیاری برای نوسانات نفت است. نسبت به این روند صعودی ثابت مانده است، که می تواند نشان دهنده عادت کردن بازار به افزایش قیمت ها باشد.

با نگاه به آینده، تیاو اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) گزارش می دهد در موجودی بعد از امروز

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع