قیمت نفت خام به دلیل نگرانی های تقاضا و درگیری های داخلی اوپک پلاس


پیش بینی نفت خام:

  • روغن سقوط شدید، بیش از 4 درصد سقوط به پایین ترین سطح خود از اوایل ماه مه
  • نگرانی ها در مورد چشم انداز بازار انرژی، همراه با درگیری های داخلی اوپک پلاس، بر این موضوع تاثیر می گذارد. قیمت
  • این مقاله به سطوح فنی کلیدی WTI می‌پردازد که باید در روزهای آینده تماشا کنید

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: پیش بینی قیمت USD/CAD – پذیرش بالای 1.3650 برای ادامه صعودی مورد نیاز است

قیمت‌های نفت خام (WTI) روز سه‌شنبه سقوط کرد و بیش از 4 درصد کاهش یافت و به 69.65 دلار در هر بشکه رسید.

در حالی که حذف محدودیت‌های چین برای ویروس کرونا در اوایل سال به عنوان یک تغییر بازی برای سوخت‌های فسیلی تلقی می‌شد، بازگشایی اقتصاد آسیا کمتر از انتظارات بود و فعالیت‌های اقتصادی در هفته‌های اخیر کاهش یافت.

به نظر می رسد افزایش عرضه از روسیه نیز بر این کالا تاثیر گذاشته است. اگرچه اوپک پلاس چند ماه پیش تولید خود را کاهش داد، روسیه همچنان به تولید حجم عظیمی از نفت خام در تلاش برای به حداکثر رساندن درآمد خود ادامه می‌دهد و از قول خود مبنی بر کاهش تولید سرپیچی کرد.

اختلافات داخلی اوپک پلاس ممکن است مانع از کاهش بیشتر سهمیه های این کارتل در نشست ژوئن شود، زیرا بسیاری از اعضا ممکن است با توجه به تحولات اخیر مخالفت خود را با چنین اقدامی اعلام کنند. این وضعیت ممکن است بازارهای فیزیکی را در نیمه دوم سال 2023 در مازاد نگه دارد، به خصوص اگر اقتصاد جهانی به سمت نزول حرکت کند.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

نحوه تجارت نفت

مربوط: قیمت نفت خام با ثابت ماندن دلار آمریکا با رای معامله بدهی معلق کاهش می یابد. برای WTI کجا؟

چشم انداز سیاست فدرال رزرو اوضاع را برای نفت پیچیده می کند. چند هفته پیش، معامله گران متقاعد شده بودند که سیاست گذاران در ماه آینده دکمه توقف را می زنند، اما از آن زمان به بعد، انتظارات در جهت مخالف تر تغییر کرد و وال استریت شروع به تمایل به افزایش ۲۵ واحد پایه دیگر کرد.

اگرچه اقتصاد ایالات متحده انعطاف پذیر باقی مانده است، اما سرمایه گذاران آینده نگر هستند، به این معنی که آنها بیشتر نگران اتفاقاتی هستند که ممکن است در آینده رخ دهد تا امروز. در این زمینه، هرچه نرخ ها بیشتر شود، اقتصاد و کالاهای دوره ای در میان مدت بدتر خواهند شد.

از نظر تحلیل تکنیکال، نفت پس از فروش روز سه‌شنبه در بالای منطقه حمایتی مهم نزدیک به 69.40 دلار شناور است. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت‌ها را در روزهای آینده به زیر این کف برسانند، می‌توانیم در کوتاه مدت شاهد حرکت به سمت سطح روانی 66 دلار باشیم.

از طرف دیگر، اگر WTI پایه ای را در اطراف سطوح فعلی ایجاد کند و بالاتر رود، مقاومت اولیه 74.00 دلار است. افزایش صعودی این سقف می‌تواند راه رالی را به سمت 76.50 دلار و به دنبال آن 79.00 دلار باز کند که فقط یک لمس کمتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه است.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

تجارت خود را با IG Client Sentiment Data بهبود دهید

نمودار فنی قیمت نفت خام

نمودار آتی نفت WTI با استفاده از TradingView تهیه شد





منبع