قیمت نفت خام با وجود کاهش دلار آمریکا زیر پمپ. پایین ترین سطح برای WTI؟


نفت خام، دلار آمریکا، ایران، CAD، NOK، JPY، NZD، GBP، فدرال رزرو، طلا – نکات صحبت

  • خام oقیمت ها پس از افت بیش از 2 دلار آمریکا، از پایین ترین سطح فوریه جهش کرد
  • با تلاش دلار برای یافتن حمایت، ارزها تا به حال کاهش یافته اند
  • همه چشم ها روی لیست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی اواخر امروز اگر دلار کاهش یابد، WTI سود خواهد برد?

نفت خام یک شبه به پایین‌ترین حد خود در ۶ ماه گذشته رسید و قرارداد آتی WTI به ۸۷.۵۵ دلار آمریکا رسید. این اسلاید برگرفته از داده های اوایل هفته است که نشان دهنده افزایش موجودی در ایالات متحده بود. امروز یک جهش کوچک در آسیا داشته است.

اتحادیه اروپا، آمریکا و ایران در تلاش برای دستیابی به توافق بر سر برنامه هسته ای ایران و بازگرداندن تولید نفت خود به بازارهای جهانی در وین گفتگو می کنند.

به نظر می رسد لیبی تنش های سیاسی داخلی را حل کرده است و قرار است تولید خود را از سر بگیرد که می تواند تا یک میلیون بشکه در روز را به بازار جهانی بازگرداند.

با نزدیک شدن به بسته شدن نیویورک، دلار آمریکا در برابر همه شرکت‌های اصلی پایین‌تر بود، به استثنای دلار کانادا و کرون نروژ که با کاهش قیمت نفت تضعیف شدند.

ارزها در آسیا دوره نسبتاً آرامی داشته اند، اگرچه ین ژاپن و دلار نیوزیلند تا حدودی از جایگاه خود عقب نشینی کردند. استرلینگ پس از افزایش 50 امتیازی دیروز توسط بانک انگلستان، همانطور که پیش بینی می شد، ثابت است.

طلا به رشد روز گذشته خود ادامه داد و بالای 1790 دلار در هر اونس معامله شد.

لورتا مستر، رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند یک شبه به گروه کر ملحق شد و از کتاب سرود شاهین که دیگر سخنرانان فدرال رزرو در تمام هفته موعظه می کردند، آواز خواند.

اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری کمی کمتر از 2.70 درصد بازدهی دارد و منحنی بازدهی 2s 10s که به طور گسترده دنبال می شود در حدود -0.37 درصد معکوس باقی می ماند. چنین وارونگی به‌عنوان سیگنالی بالقوه نشان می‌دهد که یک رکود اقتصادی در راه است.

Nasdaq چنین تصوری را نادیده می گیرد و 0.41% را در جلسه نقدی اضافه می کند و قرارداد آتی در حال معامله با رنگ سبز به جلسه اروپا است.

S&P 500 و شاخص داوجونز اندکی پایین تر به پایان رسیدند اما هر دو در قیمت های آتی بالاتر هستند. سهامداران تسلا تقسیم سهام 3:1 را تصویب کردند و ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت گفت که رکود خفیفی در پیش دارد.

سهام APAC روز آرامی را سپری کرده اند که نشان دهنده برتری متفاوت وال استریت است. ژاپن گفته است که معتقد است چین موشک‌های بالستیک پرتاب کرده است که بر فراز آب‌های تایوان پرواز می‌کنند.

همه نگاه ها به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در اواخر امروز و همچنین داده های مشاغل کانادا خواهد بود.

تقویم اقتصادی کامل قابل مشاهده است اینجا.

تحلیل فنی نفت خام

کاهش قیمت نفت خام در آستانه پایین‌ترین نرخ 87.46 در اواسط فوریه متوقف شد و یک شبه به 87.55 رسید. این سطوح ممکن است به ارائه پشتیبانی ادامه دهند. پایین تر از آن، پایین ترین سطح ژانویه 81.90 ممکن است پشتیبانی را فراهم کند.

در سمت بالا، مقاومت می تواند در نقاط شکست 90.56 و 92.93 باشد.

نمودار نفت خام

چارت سازمانی جبازخوانی شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع