قیمت طلا کاهش می یابد، اما ممکن است از گزارش مشاغل ایالات متحده خسارت بیشتری وارد شود


طلا، XAU/USD، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFPs)، تحلیل فنی، احساسات مشتری IG – جلسه توجیهی:

  • قیمت طلا در بحبوحه افزایش ارزش دلار آمریکا، روند کاهشی خود را ادامه داد
  • اکنون همه نگاه ها به گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده است
  • بازار کار فشرده و یک فدرال‌رزرو جنگ‌طلب، طلا را بد می‌سازد

قیمت طلا در 24 ساعت گذشته کاهش یافت و XAU/USD به پایین‌ترین حد خود از ژوئیه رسید. با بسته شدن بازدهی خزانه داری 2 ساله در بالاترین حد خود در سال جاری، فلز زرد ضد فیات به طور معکوس یک دلار قوی تر را دنبال کرد. انقباض پولی جهانی در برابر طلا تاثیر می گذارد، به ویژه از آنچه از ایالات متحده خارج می شود.

معامله گران بیشتر ماه اوت را صرف معکوس کردن انتظارات مربوط به چرخش فدرال رزرو در سال 2023 کردند. این باعث افزایش بازده اوراق قرضه دولتی و دلار آمریکا شد. اکنون، همه نگاه ها به گزارش مشاغل بعدی از بزرگترین اقتصاد جهان در 24 ساعت باقی مانده معطوف شده است. حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی در ماه اوت تقریباً 300 هزار افزایش یافته است که بسیار کمتر از 528 هزار چاپ در ماه جولای است.

با این حال، پیش‌بینی‌های اقتصاددانان همچنان به بازار کار در ایالات متحده اشاره دارد. نرخ بیکاری 3.5 درصد است و نرخ مشارکت نیروی کار از 62.1 درصد به 62.2 درصد رسیده است. تعداد فرصت‌های شغلی در ماه جولای به 11.2 میلیون نفر رسید که بسیار بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری بود. دور دیگری از داده‌های شغلی جامد احتمالاً زیربنای یک فدرال‌رزرو جنگ‌طلب ادامه خواهد داشت و این فلز زرد را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تحلیل تکنیکال طلا

پس از زیان های مداوم از اوایل ماه اوت، طلا اکنون در سطح حمایت بحرانی قرار دارد. اینها شامل پایین ترین سطح جولای (1681) و پایین ترین سطح 2021 (1676) است. شکستن پایین تر، پسوند فیبوناچی 78.6% را در 1651 نشان می دهد قبل از اینکه سطح 100% در 1609 وارد شود. در غیر این صورت، یک چرخش بالاتر می تواند تمرکز را روی میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA) قبل از نزدیک شدن خط روند نزولی کلیدی از مارس قرار دهد.

نمودار روزانه XAU/USD

قیمت طلا کاهش می یابد، اما ممکن است از گزارش مشاغل ایالات متحده خسارت بیشتری وارد شود

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

چشم انداز احساسات طلا – نزولی

را مناحساسات مشتری G (IGCS) پیمانه نشان می دهد که تقریباً 84 درصد از معامله گران خرده فروشی طلای خالص هستند. IGCS تمایل دارد به عنوان یک شاخص مخالف عمل کند. از آنجایی که اکثر معامله گران صعودی هستند، این نشان می دهد که قیمت ها ممکن است به کاهش ادامه دهند. قرار گرفتن در معرض صعودی نسبت به دیروز و هفته گذشته به ترتیب 5.11 درصد و 6.9 درصد افزایش یافته است. ترکیبی از تغییرات فعلی و کلی در احساسات، سوگیری معاملاتی نزولی-برعکس قوی‌تری را ارائه می‌دهد.

قیمت طلا کاهش می یابد، اما ممکن است از گزارش مشاغل ایالات متحده خسارت بیشتری وارد شود

– نوشته دانیل دوبروفسکی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @ddubrovskyFX در توییتر

* نمودارهای احساسات مشتری IG و داده های موقعیت یابی استفاده شده از گزارش اول سپتامبر





منبع