قیمت طلا پس از بازارهای رو به رشد BoE سطح بالایی را حفظ می کند. برای XAU/USD کجا؟


طلا، XAU/USD، دلار آمریکا، BoE، BoJ، نفت خام، – نکات صحبت

  • در حالی که بازارها در حال تنظیم مجدد هستند، طلا توانسته است به سودهای یک شبه بچسبد
  • سهام APAC بالاتر می رود و کالاها و ارزهای مرتبط به آن می پیوندند
  • اقدامات بانک مرکزی باعث حرکت بازارها می شود. آیا آنها XAU/ USD را بالاتر خواهند برد؟

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

قیمت طلا در هرج و مرج ناشی از تصمیم بانک مرکزی انگلستان برای مداخله در بازار اوراق قرضه بریتانیا با خرید گیلتس با قدمت طولانی حمایت پیدا کرد.

امروزه در آسیا، قیمت آن کاهش یافته است، اما همچنان در زمان چاپ بالای 1650 دلار آمریکا معامله می شود. تضعیف دلار آمریکا و کاهش بازدهی این فلز گرانبها را تقویت کرد.

بازارهای سهام APAC از وال استریت بالاتر رفته‌اند، در حالی که کاهش نرخ‌های Gilt منجر به کاهش بازده اوراق قرضه دولتی در همه جا شد.

تنها استثنا ژاپن بوده است که در آن بانک ژاپن به اعمال کنترل منحنی بازده (YCC) ادامه می دهد. USD/JPY در حدود 144.50 متفکر باقی می ماند. بانک های مرکزی تایوان، کره و چین امروز به نوعی مداخله کردند.

دلار آمریکا در برابر تمام ارزهای اصلی که در نزدیکی نیویورک بود کاهش یافت، اما تا امروز برخی از افزایش ها را پس گرفته است زیرا بازار در حال ارزیابی مجدد تاثیر واقعی اقدام BoE است.

بانک انگلستان با وضعیتی مواجه است که می خواهد تورم را مهار کند و در عین حال ثبات مالی را فراهم کند. اولی شامل افزایش نرخ بهره در انتهای کوتاه منحنی است، در حالی که دومی عملاً هزینه های استقراض را در انتهای منحنی کاهش می دهد.

تنها چیزی که در کوتاه مدت قطعی به نظر می رسد این است که بانک های مرکزی در چندین بازار فعال خواهند بود.

نفت خام به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و قرارداد آتی WTI نزدیک به 82 دلار بشکه است در حالی که قرارداد برنت به 89 دلار آمریکا نزدیک می شود.

امروز تعداد زیادی سخنران از بانک مرکزی اروپا (ECB) وجود دارد. ایالات متحده داده های مربوط به مشاغل، تولید ناخالص داخلی، تورم و مصرف شخصی را مشاهده خواهد کرد. کانادا نیز اعداد تولید ناخالص داخلی را دریافت خواهد کرد.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله طلا

تجزیه و تحلیل فنی طلا

با وجود افزایش 1.91 درصدی دیروز، طلا همچنان در کانال نزولی قرار دارد. خوشه ای از نقاط شکست و قله های اخیر در منطقه 1677 – 1688 وجود دارد که ممکن است یک منطقه مقاومت ارائه دهد.

از جنبه نزولی، پشتیبانی می تواند در پایین ترین سطح اخیر ۱۶۱۵، سطح گسترش فیبوناچی در ۱۶۰۲ یا در خط روند نزولی باشد که در حال حاضر در ۱۵۴۰ تشریح می شود.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع