قیمت طلا وابسته به تصمیم FOMC است زیرا دلالان و معامله گران ETF در XAU ضعیف هستند


طلا، XAU/USD، FOMC، COT، ETF Holdings، SNB، BoE – نقاط صحبت

  • قیمت طلا در آستانه اعلام نرخ FOMC تغییر چندانی نکرده است
  • سفته بازان و معامله گران ETF در حال از دست دادن اعتماد به تجارت XAU هستند
  • بانک ملی سوئیس و بانک انگلستان نیز در این هفته فعال هستند

توصیه شده توسط توماس وست واتر

ویژگی های معامله گران موفق

قیمت طلا تغییر چندانی نکرده است و پس از افت شدید هفته گذشته که شمش به پایین‌ترین سطح خود از آوریل 2020 رسید، در حدود سطح 1675 باقی ماند. فلز زرد اکنون در مسیر ثبت ششمین کاهش متوالی ماهانه خود در میان دوره‌ای از تورم بالا قرار دارد. که در گذشته به قیمت شمش کمک کرده است، اما نه همیشه. بر اساس آخرین شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که هفته گذشته منتشر شد، قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه اوت نسبت به سال قبل 8.3 درصد افزایش یافت.

این چاپ CPI برای طلا منفی بود، زیرا بازدهی خزانه داری را افزایش داد زیرا فدرال رزرو باید مطابق با آن واکنش نشان دهد. نرخ بهره بالاتر باعث می شود طلا جذابیت کمتری داشته باشد زیرا سود یا سود سهام پرداخت نمی کند و در نتیجه هزینه فرصت را برای معامله گران افزایش می دهد. بازدهی 2 ساله حساس به سیاست، در محدوده 5 واحد پایه 4 درصدی معامله می شود، بالاترین رقم از اکتبر 2007. طلا در آن زمان حدود 750 معامله می شد.

افزایش 75 واحدی نرخ بهره محتمل ترین نتیجه برای اعلامیه روز چهارشنبه FOMC است، اما سوآپ های شاخص یک شبه شانس 1 به 5 را برای حرکت 100 واحد پایه نشان می دهد. خلاصه به روز شده پیش بینی های اقتصادی (SEP) یکی دیگر از ملاحظات معامله گران شمش است، زیرا بینش هایی را در مورد چشم انداز بانک مرکزی در مورد تورم و رشد و همچنین “نقطه نقطه” ارائه می دهد، که نشان می دهد اعضای رای دهنده نرخ ها را در سال های آینده مشاهده می کنند. .

گزارش تعهدات معامله‌گران (COT) CFTC برای هفته منتهی به 13 سپتامبر نشان داد که سفته‌بازان شرط‌های بلند مدت خود را روی طلا 5314 کاهش دادند، در حالی که شرط‌های کوتاه 1708 افزایش یافتند. این کمترین تعداد پوزیشن های خرید در میان معامله گران غیرتجاری از ژوئن 2019 است. مجموع موجودی طلای موجود در صندوق های مبادله ای شناخته شده در روز دوشنبه به 98.9 میلیون کاهش یافت که کمترین مقدار از ژانویه 2020 است و در مسیر کاهش برای پنجمین ماه متوالی است. .

در حالی که قیمت XAU به تصمیمات بانک مرکزی این هفته، به ویژه FOMC بستگی دارد، کاهش اعتماد در میان معامله گران شمش نگران کننده است. اگرچه نه چندان تاثیرگذار، اما انتظار می‌رود بانک ملی سوئیس و بانک انگلستان در این هفته افزایش نرخ‌ها را اعمال کنند و همچنین تاثیر منفی نرخ‌های بالاتر بر قیمت شمش را گسترش دهند.

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید

رابط کاربری گرافیکی، نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع