قیمت طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد زیرا بازار مسیر نرخ ایالات متحده را در نظر می گیرد


قیمت طلا، نمودار، و تجزیه و تحلیل

  • قیمت طلا زیر 2000 دلار باقی می مانند، اما روند صعودی آنها نیز مشخص است
  • بازارها در حال ارزیابی شانس افزایش مجدد نرخ بهره در آمریکا هستند
  • انتشار داده‌های کلیدی همچنان در این هفته منتشر می‌شود، که می‌تواند منجر به تغییر شود

توصیه شده توسط دیوید کوتل

ایجاد اعتماد در معاملات

قیمت طلا در زیر سطح مهم روانی 2000 دلار در هر اونس باقی می ماند زیرا بازارها متعجب هستند که نرخ بهره ایالات متحده تا چه حد ممکن است افزایش یابد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، طبق گزارش ها و کاملاً قابل درک، نمایندگان جمهوری خواه کنگره را به پیش بینی بانک مرکزی در مورد افزایش یک چهارم درصدی دیگر در سال جاری، هنگامی که در جلسه پشت درهای بسته روز چهارشنبه از آنها پرسیده شد که مسیر احتمالی نرخ بهره چیست، هدایت کرد.

بازارها در این مورد کمتر مطمئن هستند، که ممکن است تردید فعلی در فضای طلا را توضیح دهد. نرخ بهره بالاتر باعث می شود دارایی های بدون بازده مانند طلا جذابیت کمتری داشته باشند.

با این حال، قیمت ها نزدیک به بالاترین سطح یک ساله هستند که از اکتبر به طور مداوم افزایش یافته است. این چشم انداز که افزایش نرخ می تواند نزدیک به یک وقفه باشد، از بازار حمایت کرده است، همانطور که تورم نیز در بیشتر بازارهای توسعه یافته بالاتر از هدف و در برخی مانند بریتانیا بسیار بالاتر از هدف باقی می ماند. نگرانی ها در مورد سیستم بانکی جهانی در حالی که وام دهندگان با نرخ های بالاتر دست و پنجه نرم می کنند، تقاضا برای به اصطلاح “دارایی های بهشت” مانند طلا را نیز فراهم کرده است، اما به نظر می رسد بدترین آنها در حال محو شدن است، با محتوای بازارها که مشکلی برای چند نام بانکی ایجاد نمی کند. منجر به یک بحران مالی گسترده دیگر شود.

بازار طلا همچنین ممکن است در انتظار اطلاعاتی در هفته ای باشد که برای اعداد کلیدی بارگذاری شده است. ما قبل از پایان هفته، داده‌های تولید ناخالص داخلی و تورم را از ایالات متحده به همراه شاخص مدیران خرید تولیدی که از نزدیک مشاهده می‌شود و عکس فوری ماهانه محترم دانشگاه میشیگان از احساسات مصرف‌کننده دریافت خواهیم کرد. همگی این پتانسیل را دارند که بر دیدگاه‌های پیش‌روی نرخ بهره و در نتیجه روی طلا تأثیر بگذارند.

با این حال، حتی در سطوح بالا فعلی، فلز در روند صعودی واضحی در کوتاه مدت و میان مدت باقی می ماند.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

نمودار با استفاده از TradingView کامپایل شده است

معاملات ده روز گذشته منجر به نمودار جالبی از پایین ترین و اوج های پایین تر شده است. این احتمال وجود دارد که در اینجا شاهد یک شکل گیری کلاسیک “قلمرو” باشیم. اینها عموماً به عنوان الگوهای ادامه‌ای در نظر گرفته می‌شوند که به محض بازی، بازار را به حرکت قبلی خود بازمی‌گرداند. اگر چنین است، ممکن است برای طلا صعودی باشد زیرا به معنای بازگشت به سود است.

با این حال، بسیار نزدیک به سطح 2000 دلار که مطمئناً سودآوران را بیرون می‌آورد، ممکن است خیلی عجولانه باشد، به خصوص که شیب بالای نشان نسبت به پایه حمایتی واضح نیست. این حداقل یک خط روند واضح را تشکیل می دهد که در حال حاضر پشتیبانی نزدیک به 1956.55 دلار را به بازار ارائه می دهد.

شکست به زیر آن، بسته شدن 21 مارس 1934.31 را دوباره به بازی بازگرداند، پیش از حمایت اصلاحی فیبوناچی در 1915.23 دلار. واضح است که آزمایش این امر برای بازار جدی‌تر خواهد بود، زیرا سقوط به زیر آن، قیمت‌ها را به سطوحی برمی‌گرداند که از اوایل فوریه مشاهده نشده بود.

داده‌های احساسات خود IG برای بازار طلا نسبتاً صعودی است و 59 درصد معامله‌گران تا روز پنج‌شنبه در سمت طولانی قرار دارند. از آنجایی که آخر هفته نزدیک است، ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا روند صعودی فعلی و نسبتاً جدید می تواند ادامه یابد یا خیر.

— توسط دیوید کوتل برای DailyFX





منبع